• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Історії

Pop Art дизайн: художня контркультура 1960-х років

3 Серпня, 2021
Час прочитання: 6 хв.
A A
Pop Art дизайн: художня контркультура 1960-х років
Share on FacebookShare on Twitter

Pop Art — це назва, яка читається як протиріччя. Мистецтво часто оцінюють як високоосвічене та оригінальне. Pop здебільшого зневажають як непристойне і повторюване. Але багато в чому назва уособлює те, що робить Pop Art дизайн таким привабливим: він проявляється в іронії та поєднує в собі те, що не варто поєднувати.

Звичайно, дизайн Pop Art завдячує своєю величчю не лише помітній назві. Це яскравий, зухвалий і різноманітний стиль, привабливість якого зберігається протягом десятиліть, без сумніву, завдяки його ролі у викраденні образотворчого мистецтва з рук еліти в руки мас.

Що таке Pop Art дизайн?

Дизайн Pop Art — це рух в образотворчому мистецтві, який панував у середині 1950-х і 60-х років, які в основному зосереджувалися на уявленнях про популярну іконографію американської поп-культури. Ці уявлення часто варіювалися від буквальних, таких як репродукції дійсних коміксів Роя Ліхтенштена, до стилізованих, таких як колажі журналів Річарда Гамільтона. На відміну від творів мистецтва, що підкреслюють особливу руку художника, Pop Art регулярно імітував безособову та машинну графіку комерційних продуктів.

Just what is it that makes today’s homes so different, so appealing? (1956) , Річард Гамільтон, Wikimedia Commons

Як і будь-яке мистецтво, те, що визначає щось як Pop Art, не завжди однозначне — воно залежить від особливих одержимостей та чутливості, які неминуче змінюються від художника до художника. Однак більшість робіт Pop Art поділяють кілька загальних елементів:

  • тема популярних американок: знаменитостей, реклами, каталогів по магазинах та коміксів;
  • технології виробництва масових матеріалів, такі як напівтоновий друк;
  • надмірне повторення;
  • відтворення зображень із заміненими кольорами.
Whaam! (1963), Рой Ліхтенштейн, Tate Modern

Хоч все вище зазначене й описує візуальні особливості стилю Pop Art, вони не в змозі по-справжньому пояснити, що означав Pop Art як для його художників, так і для прихильників. Як стиль, який часто відтворював однакові, надмірно розповсюджені комерційні образи, мав такий тривалий вплив? Для того, щоб це зрозуміти, доведеться зазирнути в історичний контекст часу, місця та людей.

Коротка історія Pop Art

Як і багато інших мистецьких революцій, Pop Art часто засуджували, що «Це не мистецтво!!».. Певною мірою ці критики мали сенс: відтворення загальнодоступних образів, безумовно, не було тим, чим займалося мистецтво до цього моменту.

Але в той же час американське мистецтво пережило порівняно недавній період реалізму або натуралізму. У цьому русі художники відновлювали предмет свого мистецтва від релігії або буржуазних портретів до сцен (часто суворих) простих людей, щоб показати американське життя таким, яким воно було насправді. Цьому протиставились модерністські європейські рухи, такі як кубізм, дадаїзм та сюрреалізм, більшість з яких американці на виставці збройових озброєнь 1913 року зустріли з жахом — сам Теодор Рузвельт проголосив французького художника Марселя Дюшана: «Він божевільний і його уява здуріла!».

Але всі ці рухи були життєво важливими попередниками напрямку Pop Art, щоб кинути виклик тому, як повинно виглядати мистецтво і про що воно може бути.

Поза світом мистецтва життя Америки різко змінилося. Індустріалізація запровадила масове виробництво та переповнені міські центри. Пізніше, кінець Другої світової війни та економічний підйом, що послідував за цим, спричинили масову міграцію до передмістя у пошуках спокійного життя.

Водночас реклама розвивалася як визначена галузь, чому допомагали нові технології, такі як радіо та телебачення. Практики, які підкреслювали прагнення до образності, гасла та дзвінкі повтори, стали звичайною справою.

Багато зображень, які використовувала реклама в цей період — сімейні шашлики на дворі, домогосподарки у гарному вбранні, що демонструють найновішу техніку, насолоджуються кока-колою після старого доброго американського бейсболу — зображали і формували ідеальне заміське життя, яке було позначене як «Американська мрія!». Таким чином, цінності американської культури в цей період значною мірою були прив’язані до телебачення, кіно та комерціалізму. Ці культурні та мистецькі рухи стали основою Pop Art дизайну.

Вінтажна реклама Coca Cola , Pinterest

Художники Pop Art

Хоча американські медіа та споживацтво були предметом поп-арту, цей термін виник у Великобританії в 1950-х роках. У європейському контексті Pop Art багато в чому став реакцією на посягання на поп-культуру США через рекламу.

Обкладинка альбому Пітера Блейка для Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, Wikimedia Commons

Наприклад, колажі британського художника Пітера Блейка часто поєднували іконографію поп-культури США з британськими. Його обкладинка для альбому для Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band славиться великою кількістю культурних ікон, що стоять на видному місці за «Бітлз», від Боба Ділана та Фреда Астера до Ширлі Темпл та Вільяма С. Берроуза.

It’s A Man’s World I (1964), Пауліна Боті, paulineboty.org

Тим часом Пауліна Боті, засновниця британського руху Pop Art, регулярно включала в свої картини публічні знімки знаменитостей чоловічої та жіночої статі, поєднуючи їх з пелюстками троянд та яскравими кольорами у святковій чуттєвості.

Пізніше її робота набула більш критичного погляду, зокрема її картина 1964 року «Це чоловічий світ I», яка зображує популярні образи відомих людей як будівельні блоки для уряду та війни.

Американські ж художники демонстрували власні стосунки з бурхливою рекламою як відображення ідеалів і реальності. Подібно до того, як грецькі класичні художники ліпили своїх міфічних героїв і богів як втілення краси, американські ЗМІ створили нові стандарти краси.

Роберт Раушенберг, один з найдавніших американських художників Pop Art і щось на зразок «горіхів», дадаїстського художника Дюшана, створив колажі зі змішаних матеріалів, які включали викинуті предмети в картини, подібно до похованих артефактів, що визначають втрачені цивілізації. Одна з його найвідоміших робіт, картина під назвою «Retroactive II» (1963), використовувала комерційні прийоми шовкографії та привласнення відомих фотографій, що твердо ототожнювало його з рухом Pop Art.

Джеймс Гілл — ще один художник поп-арту, який демонстрував образи політичних діячів та поточних подій у своєму мистецтві, але з явно більш критичним тоном, ніж його сучасники — «Машини» (1965), де Ніксон розмовляв у мікрофони, кабелі яких перетворюються вниз на фотографії смертельної війни.

The Machines (1965), Джейм Гілл,  Wikimedia Commons

Розалін Дрекслер подібним чином побудувала свої картини з різноманітних колажних зображень, які часто привласнювалися з плакатів кінофільмів і були розфарбовані поверх сміливими, мінімальними кольорами.

Lovers (1963) ,Розалін Дрекслер, rosalyndrexler.org

Енді Уорхол часто визнають зіркою поп-арту, знаменитістю, такою ж знаковою, як і ті, кого він зображував. Більшість з його творів принесла втілення того, що таке Pop Art. Його знаменита баночка для супу Кемпбелла (1962) була відтворена та виставлена в рядках і стовпцях — художнє дзеркало супермаркетів. Його диптих «Мерілін» (1962) став першопрофільцем шовкової екранізації поп-арту, щоб відтворити портрети покійної Мерілін Монро на піку її слави в яскравих кольорах, які вицвітають до чорно-білого, а потім до пустоти.

Marilyn Diptych (1962) Енді Уорхол,  Wikimedia Commons

Особливого пожвавлення поп-арт отримав у 1980-х роках завдяки Кейту Харінгу, чиї енергійні гуманоїди наголошували на повторенні та комерційному відтворенні з метою створення доступного мистецтва. Таким чином, його фрески та товари поп-магазинів отримали величезну популярність, одночасно поширюючи обізнаність у питаннях, починаючи від апартеїду і закінчуючи дивною дискримінацією.

Pop Art у сучасному дизайні

Зрештою, Pop Art — це універсальна естетика, яку будь-який дизайнер може адаптувати до своєї роботи незалежно від того, в якому десятилітті він опинився. Щоб зрозуміти, як це робиться, поглянемо на деякі сучасні поп-арт дизайни.

oink! design / Digital Man

Багато дизайнерів пробуджують стиль через імітацію класичних творів поп-арту. Це не тільки найпростіший підхід, а він й чудово вписується в етос поп-арту — прямого привласнення та пародії.

Такий підхід найкраще працює, коли твори, на які посилаються, добре відомі, і, як наслідок, він, як правило, більше нагадує Уоргола, ніж Pop Art загалом. Але на додаток до конкретних творів та художників, це також асоціюється з 1960-ми роками, і майбутні художники поп-арту можуть вирішити прислухатися до естетики цього десятиліття. Хоча поп-культура різко змінилася з роками, конкретні ідеали старовинної реклами все ще відчутні.

 Alice R

Дизайн у цьому стилі демонструє (часто іронічно) заміське блаженство 1950-х років, наприклад обкладинку книги Аліси Р. Старовинна ілюстрація усміхненої жінки виглядає так, ніби вона була зірвана безпосередньо зі старої журнальної вставки, окрім стилізованого кольорового фільтра. Але звинувачувальний заголовок (у перекладі з французької) «Отже, ти все ще не одружений?» робить так, що посмішка виглядає напруженою.

Старовинні супергерої — це ще один елемент, що повторюється в дизайні Pop Art. Томмі О йде ще далі з дизайном упаковки, яка містить не тільки супергероя, а й старовинний тип та графічний текст, що нагадує каталог старовинних покупок.

Крім прямого зображення поп-культури, багато художників поп-арту також включили до своєї роботи класичні техніки масового виробництва, особливо напівтонові точки. Вони також нагадують горошок, використаний у творчості відомих виконавців поп-арту, таких як Яйой Кусама. Найкраще в напівтонах те, що вони можуть тонко наповнити дизайн поп-артом, роблячи його придатним для будь-якої кількості дизайнерських контекстів — від упаковки до дизайну логотипу.

 lliiaa
 aina.gomezdesign

Отже, дизайн Pop Art — це динамічний, радісний стиль мистецтва, який вдалося зберегти протягом півстоліття, що не дивно, враховуючи потужне враження, яке воно створює.

Джерело


Читайте також:

На що були б схожі популярні зараз вебсайти, якби вони існували в 90-ті?

Логотип H&M: коротка історія дизайну

Теги: дизайністоріямистецтво

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Оголошено переможців конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

2 Червня, 2025

У межах події Ukrainian Creative Stories 2025 були оголошені переможці національного конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025 – події, яка щороку відзначає досягнення українських дизайнерів і демонструє нові...

Читати даліDetails

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency

Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

РЕКОМЕНДОВАНО

Бізнес та Інновації

«Спільний успіх – справа кожного»! MAKE SENSE створили комунікаційну кампанію для УКРПРОМІНВЕСТ-АГРО

17 Червня, 2025
Ідеї

Шопінг у стилі “Гри в кальмара”: відкриття нового супермаркету TA-DA! у Києві

30 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Digital-набір піарника: від робочих додатків до джерел натхнення
Аналітика

Digital-набір піарника: від робочих додатків до джерел натхнення

30 Червня, 2025
“AVANGАRDEN”: МИСТЕЦТВО, БІЗНЕС І ЖИТТЯ ПОПРИ ВИКЛИКИ ВІЙНИ
Бізнес та Інновації

“AVANGАRDEN”: МИСТЕЦТВО, БІЗНЕС І ЖИТТЯ ПОПРИ ВИКЛИКИ ВІЙНИ

3 Липня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.