Віртуальні гардероби та вигадливі інтер’єри здатні перенести споживачів в утопію або дати їм ненадовго втекти у інший світ. Цифрова мода та віртуальний простір стають дедалі дивнішими, апелюючи до уяви та розмиваючи ті межі, у яких досі існував ритейл. Зараз сфера ритейлу починає вбачати своє майбутнє у чомусь більшому, ніж просто купівля та продаж. Разом із товарами вона починає пропонувати споживачам ескапізм та занурення в інший, фантастичніший світ.
Віртуальна мода
Так віртуальний дім мод The Fabricant створює унікальний дизайн одягу, який існує лише в цифровому середовищі. Використовуючи програми для 3D-моделювання, його дизайнери ретельно створюють вбрання, яке аватари клієнтів зможуть вдягти у віртуальному середовищі: в соціальних медіа, у відеоіграх тощо. Цей бренд представляє свої витвори на тлі пустель з рожевого піску та серед сюрреалістичних пейзажів, які могли б бути десь на іншій планеті, що добре гармоніює з візіонерською майстерністю дизайнерів The Fabricant.
Останнім часом ця компанія викликає до себе чималий інтерес. Амбер Джей Слоотен, співзасновниця The Fabricant, у жовтні 2020 року зізналася у своєму інтерв’ю журналу Dezeen, що їй ще ніколи в житті не доводилося одягати так багато людей, як під час пандемії.
А у березні 2020 року шанхайська діджитал-платформа Xcommons спільно з ритейлером ICY провела у себе віртуальний показ мод. Віртуальна 3D-демонстрація майстерності молодих дизайнерів перенесла глядачів у паралельний світ просторих рожевих зал та витких зелених стежок.
Цифрові інтер’єри
Разом із домами мод, які стали переносити покази своїх колекцій у віртуальний простір, дизайнери інтер’єру також зацікавилися фентезійними цифровими ландшафтами. І цілком імовірно, що майбутнє магазинів саме за таким цифровим форматом.
Зокрема, Reisinger Studio для свого проєкту Terrace North створила залиту бузковим світлом вигадливу конструкцію під відкритим небом. Тут є як сучасні шезлонги, так і чудернацькі металеві подушки. Діджитал-дизайнерка Шарлотта Тейлор співпрацювала з цілим рядом 3D-художників, щоб втілити у життя своє бачення м’яких та утопічних віртуальних середовищ.
А дизайнер Стефано Джіакомелло більше тяжіє до віртуальних мандрів, розміщуючи дизайнерські меблі та витвори мистецтва на тлі розкішної природи, хмарного неба або призахідного сонця.
Stefano Giacomello Per Holland Bastrup
У своїй серії робіт Dreamscape Пол Мілінскі, креативний директор Loftgarten, уявляє ефемерні та грайливі віртуальні місцини. Їхні стежки, за задумом дизайнера, мають «кликати глядача за собою, надихати його, дивувати, бути ілюстрацією одного з можливих варіантів майбутнього та місцем, куди можна втекти».
«Ескапізм зараз приваблює людей як ніколи, – зазначила Шарлотта Тейлор. – Ці утопічні вигадані місця розбурхують уяву та пробуджують жагу побачити щось нове. І байдуже буде воно реальне чи фантастичне».
А це бажання, в свою чергу, дало початок віртуальним просторам там, де раніше були звичайні офлайн-магазини. Таким чином магазин перестає бути просто обгорткою для ритейлу і перетворюється на дещо самоцінне, здатне підштовхнути політ уяви та запропонувати втечу від буденності.
І ще трошки про ескапізм: пропонуємо вам переглянути ось такі способи та активації з занурення людини в нереальний онлайн-експірієнс.