У 2005 році такого собі Вейна Вестермана (Wayne Westerman), інженера з Делавера, під час роботи над дисертацією спіткав медичний розлад під назвою синдром зап’ястного каналу. Оскільки через сильний біль йому було складно працювати з клавіатурою і мишкою, він спробував створити альтернативний пристрій вводу інформації. Задум Вестермана полягав у тому, щоб інформацію можна було вводити, не натискаючи ніяких тугих кнопок. Щоб вивести на ринок свою розробку він заснував компанію FingerWorks. І майже одразу продав її. Кому? Компанії Apple. А його мініатюрний пристрій став тачскріном iPhone. І це не просто приємна історія успіху, але й аргумент на користь того, чому люди з інвалідністю – це аж ніяк не примха кадрової політики, а найкращі інноватори, яких тільки можна знайти.

У тому, що стосується дизайну продуктів, компанії, як правило, дивляться на свою базу споживачів, з’ясовують, чого їм не вистачає, і закривають цю прогалину серед своїх пропозицій. Кінцевим результатом стає поступове новаторство. Це непогано, але такий процес є відносно повільним.

Розробка дизайну у провідних компаніях навпаки полягає у пошуку нових користувачів із серйозними потребами, які ще досі ніхто не задовольнив.

Винахідники-інноватори…

Більшість з нас орієнтується у світі не так, як люди з інвалідністю. Але як би ми у ньому не орієнтувалися, їхній досвід може стати нам у пригоді. Багато хто спокійно користується мишкою та клавіатурою. І лише коли винахідник створив тачскрін, ми раптом зрозуміли, яка це зручна штука.

Історія Вейна Вестермана не унікальна. Люди з інвалідністю – від природи інноватори, які часто випереджають сучасний рівень технологій. Таким, наприклад, був винахідник електронної пошти. А друкарську машинку винайшов чоловік, чия наречена була з вадами слуху, і тому він шукав спосіб спілкуватися з нею напряму. Навіть винахідник фотографії Томас Едісон був також з порушенням слуху.

…та цільові користувачі

З таких людей виходять найкращі цільові користувачі. Але щоб це усвідомити, ми повинні перестати ставитися до інвалідності як до медичного обмеження і почати сприймати її як інший набір можливостей. Кожна проблема, з якою стикаються споживачі, є для цих людей на порядок складнішою. І вони це прекрасно розуміють і шукають шляхи вирішення таких проблем.

Однією з таких сфер, де люди з інвалідністю орієнтуються краще за усіх інших, є голосовий інтерфейс та конвертація голосу в текст, які зусиллями Amazon Echo та Google Home стали невіддільною частиною життя багатьох пересічних споживачів. Коли компанії шукають нові ідеї в цьому напрямі, вони часто звертаються до широкого загалу користувачів у пошуках натхнення. І забувають, що є група людей, які все життя цим голосовим інтерфейсом користуватися вимушені і чий досвід тут є, мабуть, найціннішим.

Варто пам’ятати й те, що, коли ви розробляєте щось придатне для таких людей, кінцевий продукт майже завжди виявляється не нішевим, а корисним для всіх. Наприклад, з’їзди з тротуарів свого часу були зроблені насамперед для інвалідних візків, але зараз ними користуються і велосипедисти, і батьки з дитячими колясками, і ще багато хто.

Тому ідеї людей з інвалідністю можуть виявитися просто безцінними, коли ви намагаєтеся створити такі нові продукти та послуги, які здатні перевернути ринок.

Авторка статті – Крістіна Меллон, директор з питань інклюзивного дизайну та безбар’єрності агенції Wunderman Thompson.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

MADmap – новий путівник по українським рекламним кампаніям

Всеукраїнська Рекламна Коаліція презентує свій новий довгостроковий проєкт – Marketing Advertising Design map —інструмент для простого та дієвого пошуку партнерів ...

сергій махно колонка

7 речей, які можуть з’явитися у домівках після пандемії

Онлайн-журнал Dezeen, найкраще медіа про архітектуру за версією The Independent, опублікував роздуми українського архітектора Сергія Махно про те, як можуть ...

Репутаційна безпека бренду в час, коли слово «коронавірус» у всіх чорних списках

Паблішери закидають маркетологам, що їх піклування про репутаційну безпеку бренда призвело до того, що слово «коронавірус» опинилося у всіх чорних списках.

9 місяців від концепції до полиці: як дизайнеру не здутися в довгих проєктах

В агентстві Dozen ми часто робимо великі, довгострокові проєкти, такі як «Чумак», «Водный мир», «Флінт», «Жайвір», «Старт». Багато з них ...

Чому гендиректори відмовляються від своєї зарплати у часи кризи

У США чимало гендиректорів тих компаній, які через пандемію несуть збитки, відмовляються від своєї зарплати на знак солідарності у часи кризи.

How to win a Lion1

Як здобути Лева: топ-поради від керівника департаменту Awards Cannes Lions

Цього тижня Офіційне представництво фестивалю Cannes Lions в Україні та Асоціація Креативних Індустрій України (CIAU) організували вебінар із Ніком Лобо, керівником ...