LIONS Live: кілька вправ для стимулювання креативності та командної роботи

Для багатьох із нас робота (і життя) переважно перейшли у віртуальний формат. Але креативнику в таких рамках часто буває затісно. У якому б середовищі ми не працювали, ми все ж тактильні істоти і отримуємо свій заряд енергії від роботи з матеріальними речами. Тому іноді буває просто необхідно ненадовго відволіктися від цифрових пристроїв на користь чогось аналогового. Тож пропонуємо взяти ручку та папір і спробувати кілька вправ для стимулювання креативності.

Вправа 1. Тридцять кіл

Це – непогана вправа для розминки перед брейнстормінгом, оскільки вона допомагає вивільнити мислення.

Заповніть аркуш паперу тридцятьма колами одного розміру (можете роздрукувати ось цю схему).

  1. Поставте таймер на три хвилини.
  2. Перетворіть якомога більше кіл у впізнавані об’єкти.
  3. Коли таймер спрацює, подивіться, скільки ідей вам вдалося згенерувати і наскільки вони відрізняються одна від одної.

Вправа 2. Мрійник – Реаліст – Критик (креативна стратегія Волта Діснея)

Виконувати цю вправу можна і на самоті, і командою. Вона допомагає подолати відстань між уявою та реальністю.

Окресліть для себе три зони – по одній на кожен метод мислення: Мрійник, Реаліст і Критик. (Створення окремого простору для кожної моделі допомагає вам налаштуватися на перемикання між ними.)

  1. Почніть з мрії. Чого ви хочете? Що викликає у вас захват? Якою була б ваша ідея, якби у вас не було жодних обмежень у часі та бюджеті? Мисліть ШИРОКО. Запишіть свої думки та ідеї.
  2. Перейдіть у роль та простір Реаліста. Спробуйте мислити логічніше. Як втілити мрію у життя? Що для цього потрібно? Яким має бути план дій? Занотуйте і це.
  3. А потім перемкніться у режим Критика. Що може піти не так? Чого тут не вистачає? Які у вашому плані прогалини? Будьте конструктивні і запишіть це все теж.

Пройшовши ці три етапи, ви матимете і креативну ідею, і застосовний план дій.

Креативна колаборація

Вміння працювати з іншими і визнавати будь-яку ідею гідною існування створює сприятливі умови для інновацій, а хороша команда починається з відкритості. Тому ось кілька вправ, спрямованих на стимулювання креативності в командній роботі.

Вправа 1. «Так, і»

Ця вправа допомагає налагодити довіру і вважається одним із стовпів імпровізації. Одна людина висуває ідею, а ваше завдання – поставитися до неї як до цілком слушної і розвинути далі. Ви розпочинаєте свою відповідь словами «Так, і…». Ніяких «але» тут бути не може.

Розвивайте ідею далі й далі, куди б вона вас не завела. Навіть якщо вона перетворюється на щось абсурдне, ви завжди можете взяти найкращі її елементи і зробити з них щось непогане.

Вправа 2. Смердюча риба

У такий спосіб команда може висловити свої побоювання щодо проєкту та обміркувати їх разом. Також ця вправа допомагає «зламати кригу» в новій команді.

  1. Поясніть групі концепцію «смердючої риби». Вона є метафорою тривоги. Це – та штука, яка вас всюди переслідує, але про яку ви не говорите. От тільки чим довше ви її ховаєте, тим сильніше вона смердить.
  2. Дайте групі п’ять хвилин на те, щоб кожен записав свою «смердючу рибу» в контексті вашого проєкту.
  3. Коли таймер спрацює, хай кожен озвучить свої ідеї. Докладно обговоріть їх.

Вправа 3. Матриця зусиль та результатів

З цієї вправи добре розпочинати проєкт. Вона зосереджує увагу на головних пріоритетах і дозволяє кожному з команди показати свої сильні сторони та сферу інтересів в контексті проєкту. Шаблон для матриці зусиль та результатів можна взяти тут.

  1. Визначте мету команди і сформулюйте її питанням типу «Що треба зробити…» або «Що нам потрібно…».
  2. Попросіть команду поміркувати незалежно одне від одного. Хай кожен запише свої ідеї на стікерах.
  3. Попросіть всіх представити свої ідеї групі, розміщуючи їх на матриці, впорядкованій за двома осями:
  • «Результати»: потенційна користь від дії, та
  • «Зусилля»: як дорого вам ця дія обійдеться.
  1. Обговоріть у групі, чи не слід пересунути ту чи іншу ідею за цими осями. Може, її потенціал не обмежується озвученими результатами? Або її простіше реалізувати, ніж здається?
  2. Коли дискусія добіжить кінця, сектор з високими результатами і низькими зусиллями міститиме ті ідеї, з якими команда загалом найбільше погоджується і готова втілити.

Ці вправи можуть стати непоганим поштовхом для стимулювання креативності, але, як і багато інших речей, вони вимагають практики. Чим регулярніше ви вправляєте своє мислення, тим краще адаптується ваш мозок і починає генерувати нові цікаві ідеї. Тож справа за практикою.

Джерело 1, 2

Теги:

Український Маркетинг Форум

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Розподіл авторських прав між співавторами, або Як поділити твір

За замовчуванням правовласником завжди є автор, тобто сукупність майнових прав (використовувати, дозволяти чи забороняти використання) належить автору, якщо різного роду ...

Creative Digest CIAU. Випуск #036

Конкурс до Дня дизайнера. Нові проєкти від Google. Вебінари про ефективні комунікації для культурних та креативних проєктів. А також нова ...

В Україні запустили науково-освітній проєкт BOOKMINT’s

ГО «Форум видавців» та «Дитячі наукові студії» запустили платформу BOOKMINT’s. Мета платформи — популяризація читання та інноваційних технік вивчення науки. ...

Creative Digest CIAU. Випуск #035

Фіналісти конкурсу соціально вагомого контенту. Чекліст для попередження дискримінації під час рекрутингу. «Google для туризму». А також добірка цікавих книжок ...

«Бігом допомагай планеті!»: дату антисміттєвого забігу No Waste Run змінено

15 травня, завдяки благодійному забігу збиратимуть кошти на будівництво інноваційного культурного об’єкта «України Без Сміття», що популяризуватиме культуру сортування відходів. ...

Гранти, конкурси, онлайн-курси: добірка актуальних можливостей для креаторів

Гранти, конкурси, онлайн-курси: добірка актуальних можливостей для креаторів

Одна з головних ознак креатора, який зробив творчість справою свого життя, — це постійна потреба в підвищенні свого професійного рівня ...