Розробник Pokémon Go, компанія Niantic, пропонує всім можливість скористатися технологіями, що лягли в основу таких ігор як Pokémon Go та Pikmin Bloom. Завдяки інструментарію, який пропонує платформа Niantic Lightship, розробники зможуть створювати власні AR-застосунки для «метавсесвіту в реальному світі».
Розробники можуть скористатися інструментами Niantic для створення в реальному часі карт із 3D-сіткою, щоб їхні застосунки розпізнавали текстури та топографію світу навколо пристрою або, скажімо, віртуальний об’єкт можна було розмістити за реальним. Інші запропоновані Niantic програмні інтерфейси (API) дозволяють застосунку розрізняти землю, воду, небо, будівлі тощо.
Також цей інструментарій дозволяє розробникам створювати застосунки з мультиплеєром, де в одній ігровій AR-сесії зможуть брати участь до п’яти гравців із повною синхронізацією всього їхнього контенту та взаємодій.
Більшість цього інструментарію доступна безкоштовно, за винятком AR-мультиплеєра. Втім, навіть програмні інтерфейси для мультиплеєра будуть лишатися безкоштовними впродовж перших шести місяців, незалежно від кількості користувачів такого застосунку. Але навіть після завершення цих шести місяців плата стягуватимется, лише якщо програмні інтерфейси Niantic використовуються у застосунку, який має понад 50000 активних користувачів щомісяця.
Деякі відомі бренди вже скористалися бета-версією інструментів, які пропонує платформа Niantic Lightship. Серед них Universal Pictures, PGA of America, Warner Music Group і фестиваль Coachella.
Метавсесвіт для Niantic і Facebook — не одне й те саме
Компанія Niantic бачить метавсесвіт дещо інакше, ніж те VR-орієнтоване майбутнє, якого очікує Meta, материнська компанія Facebook.
В своєму блозі гендиректор Niantic Джон Хенк зазначив, що «метавсесвіт у реальному світі» має поєднати фізичний та цифровий світи, а не існувати виключно як віртуальне середовище.
А платформа Niantic Lightship, за його словами, є тим, що дозволить компанії «відкрити для всіх скарбницю технологій, які ми використовували для створення своїх продуктів», щоб і інші могли розбудовувати так звані «AR-застосунки планетарного масштабу».
Джон Хенк, який до своєї роботи в Niantic очолював Google Карти, стверджує, що мета Niantic Lightship — задати тон для майбутнього AR.
Хоча такі технологічні гіганти як Meta та Apple зараз створюють аналогічні програмні інструменти, він переконаний, що підтримка платформою Niantic Lightship як iOS, так і Android, зробить її привабливішою для розробників.
«Зараз світ поділений десь 50/50 між Android та iOS, — пояснює Джон Хенк. — І я впевнений, що на ринку AR-окулярів ситуація буде ще різноманітнішою. Тому вкрай важливим є рішення, яке дозволить розробникам створювати щось, що буде працювати на всіх платформах».
А от ідею VR-орієнтованого метавсесвіту в тлумаченні Meta/Facebook гендиректор Niantic свого часу назвав «кошмаром-антиутопією». Він категорично проти технологій, які відривають людей від реального світу. Тому платформа Niantic Lightship і ставить за мету сприяння AR-застосункам, в яких користувачі взаємодіють із фізичним світом.
«Ми стоїмо зараз на розпутті, — стверджує він. — Одна дорога веде до застосунків, які ніяк не пов’язані зі світом навколо нас і не допомагають нам налагодити зв’язок із іншими людьми. … Інша ж дорога, яку обирає Niantic зі своєю платформою Lightship, заохочує користувачів робити щось спільно з іншими живими людьми».
Читайте також:
Ігри в реальному світі: Google Карти поділяться з розробниками ігор своїм програмним інтерфейсом.