• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Добірки

Геймдизайн: паттерни, які тримають вас на гачку

20 Липня, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A
Геймдизайн: паттерни, які тримають вас на гачку
Share on FacebookShare on Twitter

Люди, котрі люблять відеоігри знають, як легко втягнутися в них і не полишати годинами. А що ви скажете, коли дізнаєтесь, що приділяєте свій час, навмисно розробленому, додатку, націленому саме на такий результат?

Найчастіше дизайнери застосунків здаються користувачам такими собі захисниками. Утім, іноді їхні цілі можуть різнитися з інтересами гравців. Такі «невигідні» стосунки розробників та споживачів називають паттернами (темними візерунками).

Ось кілька оманливих шаблонів ігрового дизайну, які використовують задля маніпулювання гравцями:

Часові паттерни

Гра за домовленістю:
Додатки з тимчасовими паттернами вимагають від користувачів грати не за бажанням, а за розкладом самого розробника.

Щоденні винагороди:
Ми всі знаємо про систему щоденних винагород, за якої користувач винагороджується внутрішньою валютою за щоденне відвідування гри.

Паттерном є шаблон втрати винагороди за пропущений день, через який успіх гравця опускається до відмітки нуль. Адже це змушує користувача щоденно відвідувати застосунок, навіть коли він цього не хоче.

Snapchat має подібний механізм зі своїми листуваннями. Стрічка починається між вами та вашим співрозмовником, якщо ви щодня обмінюєтеся знімками, і розривається, коли пропускаєте хоча б день.

Грошові паттерни

Дефіцит:
Дефіцит — це ефект приділення часу та ресурсів речам, котрих у нас бракує, та повне ігнорування того, що є в достатку. Його можна вважати паттерном, оскільки він спричиняє синдром втрачених можливостей (F.O.M.O) і спонукає до купівлі того, що, як правило, користувачу не потрібно.

У відеоіграх цей паттерн вступає в дію, коли вводиться обмежений час на певну функцію. Наприклад, у Mario Kart або Subway Surfers є дорогі покупки з обмеженим тиражем, які не мають реальної цінності, навіть в ігровому світі.

Оплатити, щоби пропустити:
Оплата за пропуск — це паттерн, який розрахований на те, щоби користувач витрачав гроші на пропуск певних частин гри через брак терпіння, часу, високої складності абощо.

Наприклад, застосунок Sims на телефоні, у якому користувач не може продовжувати гру, поки таймер, що показує реальний час, не завершиться. Це можуть бути години / дні очікування, поки «енергія / життя» не відновиться.

Соціальні паттерни

Застосунки, створені для гри з друзями та родиною — це цікаво. Але не тоді, коли гравців змушують спамити лінками на гру, щоби пройти рівень.

Схеми соціальних пірамід:
Як правило, пірамідні схеми працюють на зароблянні грошей, покладаючись на користувачів. У цьому випадку, ігрові дизайнери стимулюють існуючих гравців запрошувати своїх друзів. Гра пропонує користувачеві нагороди або бонуси за залучення нових гравців.

Соціальне зобов’язання:
Соціальне зобов’язання — коли вас втягують у гру через друга або команду. Користувач може почати грати через соціальний тиск та зобов’язання не підводити своїх друзів.

Найвидатнішим прикладом схеми соціальної піраміди є Farmville. Ця гра базується виключно на соціальних зобов’язаннях та відповідальності. Додаток вимагає вас переконувати людей приєднатися, ба навіть не розвиває естетику чи геймплей для справедливої конкурентоспроможності.

Психологічні паттерни

Набута вартість:
Цей паттерн працює на основі психологічного небажання кидати справу, у яку вкладено багато зусиль.
Коли користувач вклав у гру певну кількість грошей і часу, викинути їх непросто. Чим більше інвестує користувач, тим вища для нього цінність гри.

Назбираний прогрес:
Тут паттерн базується на ефекті Zeigarnik — людина краще запам’ятовує матеріал, що стосується незавершених справ, ніж тих, що вже добігли кінця.

За невеликий проміжок часу, проведеного в застосунку, користувач уже отримав нагородження значками за виконання конкретних завдань (особливо, коли всього їх сотні), що дає відчуття досягнення цілі. Саме це змушує його повертатися знову і знову, щоби досягти більшого.

Висновок

Паттерни використовуються в багатьох аспектах життя, і відеоігри не є винятком. Мета полягає в тому, щоби приймати більш обґрунтовані рішення щодо того, як ви проводите свій час, а також знати про оманливі техніки.

Джерело


Читайте також: Реклама McDonald’s: просто купа пікселів

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів
Аналітика

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів

26 Червня, 2025

Громадська організація Design for Ukraine оголосила про запуск першого в Україні масштабного дослідження, присвяченого професійній етиці у сфері дизайну. Через онлайн-опитування команда хоче з’ясувати, як українські дизайнери та дизайнерки сприймають...

Читати даліDetails

Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Effie Worldwide назвав найефективніших у світі – результати Effie Index 2024

9 Червня, 2025
Відповідальність

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України

24 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції
Інсайти

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції

25 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.