21 травня найбільший книжковий онлайн-магазин України Yakaboo презентував свій оновлений бренд, місію, стратегію розвитку та візуальний образ. Письменниця Ірена Карпа, редакторка «Української правди» Севгіль Мусаєва та бізнесмен Гарік Корогодський говорили, як повернути моду на читання, та згадували власні книжні історії.
Читання посилює державу
Сьогодні компанія Yakaboo змінилася і стала більш яскравою, емоційною та сучасною. За словами Івана Богдана (СЕО компанії), ребрендинг має сприяти реалізації глобальної цілі, яку компанія ставить перед собою на найближчі п’ять років — повернути українській аудиторії мотивацію до читання та зробити Україну найбільш читаючою країною Європи.
Наразі ситуація складна: якщо у 2018 році показник регулярних читачів складав 38%, то у 2020-му році — лише 27 %. За словами Богдана, глобальна мета — щоб читало 60% населення країни.
«Будь-які важливі зміни в житті часто починаються з відповіді на проблему або виклик. В основі нашого оновлення — теж виклик, який стоїть не тільки перед компанією, а й перед всією країною. Україна стрімко втрачає читачів. Кожен третій українець ніколи не читає книги, і глобально — це тривожний сигнал ослаблення української нації і держави», — зазначив Іван Богдан.
Щоб привернути увагу до цього та розпочати діалог про цінність книги, Yakaboo випустив Маніфест Читача, до якого можуть приєднатися всі амбасадори читання. Більше інформації — у блозі Yakaboo.
Іван Богдан переконаний — не лише економічні показники мають бути показником успішності держави, а й показник рівня читання має стратегічне значення.
«Ми мріємо, щоб книги знову стали джерелом знань, сил, натхнення і впевненості для українців. Ми хочемо змінити ставлення до читання в Україні і повернути книгу в життя українців», — зауважив співзасновник Yakaboo Юрій Кривошея.
Що чекає читачів, видавців, авторів
Щоб книга у будь-якому форматі знайшла свого читача, компанія розширює сервіси для видавництв та авторів, адаптує читання до будь-яких гаджетів. Зокрема, серед найближчих планів — запуск мобільного додатку.
На базі Yakaboo буде створено національну книжкову платформу, яка розробляється на базі сучасних IT-рішень. Технології дозволять максимально скоротити дистанцію між книгами та читачами. В
«Ми хочемо створити умови, за яких авторам стане простіше знаходити свою аудиторію, видавництвам — будувати багатоканальну систему дистриб’юції у форматах B2С та B2B, інтелектуальній, культурній еліті — задавати тренди подальшого розвитку української книги», – зазначив співзасновник Yakaboo Юрій Кривошея.
Новий образ — мікс діджитального та традиційного
Візуальний образ компанії представив Гліб Петров, креативний директор агентства Madcats, яке розробило новий стиль бренду.
«Основний колір ми взяли зі старої айдентики, щоб зберегти спадкоємність, але він став яскравішим та активнішим. У логотипі додано смисловий акцент — тепер він вертикальний і нагадує напис із назвою на корінці книги. Вийшов яскравий мікс діджитального і традиційного», — розповів Гліб Петров.
А дві крапки над буквою У символізують ті самі роги, які є у яка — головного героя старого логотипу.
Також компанія розпочала всеукраїнський флешмоб «Ya_читаю». Щоб узяти участь, потрібно зробити пост у Facebook чи Instagram з гештегом #Ya_читаю та розказати в ньому про книжку, яку зараз читаєте.
Пропонуємо вам також прослухати та прочитати випуски «Креативного дайджесту», в якому команда Yakaboo радила цікаві книжкові новинки: випуск 032, випуск 034, випуск 036, випуск 038.