• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна М'язи

Золоті правила в дизайні, які в жодному разі не можна викидати з голови

17 Червня, 2020
Час прочитання: 3 хв.
A A
«Золоті» правила в дизайні, які в жодному разі не можна викидати з голови
Share on FacebookShare on Twitter

Дмитро Буланов, засновник Dmytro Bulanov creative büro, куратор курсу Visual Communications Professium в школі Projector, розповів про золоті правила в дизайні, про які не можна забувати, працюючи над принтом, афішою, постером, зовнішньою рекламою тощо.

Нагадуємо, що школа Projector виступила інфопартнером конкурсу молодих креаторів Young Lions Competitions Ukraine 2020/2021 в категоріях Print, Design, Film. Реєстрація на конкурс триває до 18 червня 2020 року включно.

Дмитро Буланов, засновник Dmytro Bulanov creative büro, куратор курсу Visual Communications Professium в школі Projector

Правила в дизайні та критерії оцінки якісного дизайну часто є суб’єктивними. І багато хто, навіть серед професіоналів, намагається оцінювати дизайн, користуючись власними критеріями смаку, підмічених трендів чи особистої філософії. Питання критеріїв завжди актуальне. Ті студенти, які приходять вчитися дизайну, чи дизайнери, які тільки починають свій шлях, слухають та вчаться в старших колег, завжди намагаються відшукати ті самі золоті правила, за якими можна визначити, чи якісно та стильно вони виконують роботу.

Розповім, якими критеріями ми самі керуємося в школі Projector, коли до нас приходять студенти на річний курс Visual Communications Professium. Вони складають іспити та виконують невеликі завдання: створюють постер чи невелику айдентику, вигадують креативні ідеї. Коли розглядаєш готовий постер чи принт, то одразу звертаєш увагу, наскільки людина креативна, наскільки вміє фантазувати та чи здатна видавати неординарні ідеї. Та навіть найкреативніший задум не завжди означає якісно зроблену роботу. Саме тому ми завжди зважаємо на ці золоті правила, на яких тримається дизайн. Це всього два надважливих слова — типографіка та композиція. В принципі, композиція та типографіка завжди крокують поряд — композиція є важливою частиною типографіки.

Композицію я б поставив на перше місце

Композицію я б поставив на перше місце

По ній завжди видно, чи вміє дизайнер мислити конструктивно як інженер чи архітектор. Як він розташовує шрифтовий блок, зображення та інші елементи чи опирається на конкретні принципи та правила. Наскільки постер пропрацьований та продуманий в деталях, по композиції, настільки сильною та гармонійною сприймається вся робота в комплексі.

В композиції є такі базові правила, як ритм та ієрархія

Наприклад, ієрархія в композиції дозволяє відразу зчитати з постера, який елемент є першочерговим, який другорядним, а який на задньому тлі. Завжди потрібно правильно розставляти акценти. Якщо дизайнер намагається всі елементи на постері зробити головними, то така комунікація не спрацює. Це схоже на те, коли тобі одночасно щось розповідають кілька людей, і ти жодного слова не можеш розібрати. Ритм, у свою чергу, задає певний тон і характер композиції. Він може бути монотонним, рівним, а може бути хаотичним, ламаним. Треба усвідомлено користуватися ритмом і композицією як скелетом, фундаментом роботи.

Важливим і зручним інструментом композиції є модульна сітка

Не всі дизайнери її використовують, адже якщо в тебе багато практичного досвіду, ти можеш розташовувати елементи, інтуїтивно відчуваючи зв’язок між ними. А от для дизайнерів-початківців модульна сітка необхідна. І тут найкраще почати з вивчення робіт першопроходців, які теоретично і практично працювали з цією темою.

Один із нескладних практичних способів розуміння — це розбір певної роботи за допомогою лінійки, коли поверх формату можна промальовувати сітку, досліджуючи взаємозв’язок і взаємопідтримку елементів між собою. Можна звернутися до Йозефа Мюллер-Брокманна та його фундаментальної роботи, присвяченої модульним сіткам у графічному дизайні. З більш свіжого — нещодавно у видавництві ArtHuss вийшла книга Наталії Синєпупової, присвячена композиції, яку радили мої колеги.

Тему композиції потрібно максимально вивчати на старті, пропрацьовувати та багато тренуватися в ній

Другий важливий елемент алхімії — типографіка

Другий важливий елемент алхімії — типографіка

Це композиція, робота із шрифовими блоками як скелетом композиції та вміле використання шрифтів у дизайні, які доречні під обрану тему, завдання, настрій та емоції. Наприклад, шрифт для вуличної афіші обов’язково повинен бути читабельним та зручним для розпізнавання з великої відстані. А якщо дизайнер просто бавився зі шрифтами та підбирав їх суто під свій смак і зневажав функціональність, тобто читабельність, то якість цієї роботи суттєво зменшується.

У дизайні завжди присутній такий критерій, як ергономічність та функціональність

Будь-яку роботу можна за ним оцінити. Наприклад, театральна афіша повинна не лише привертати увагу та бути читабельною, але й стати таким собі тизером майбутньої події. Мета — захопити увагу і дати зачіпку до самостійного осмислення, сприйняття теми афіші. І, звісно, вона повинна бути інформативною: не можна забувати про дату, місце, назву вистави та інше.

Коли ми оцінюємо роботи студентів, то за нашою статистикою, на курсах з айдентики та візуальних комунікацій велика кількість робіт програє по типографіці та композиції. Це перша ознака «зеленого» дизайнера, якому ще треба тренуватися. Рідко трапляється сильна типографіка та міцна композиція.

Звісно, оригінальність подачі для дизайну теж надзвичайно важлива. Дизайнер повинен намагатися зробити свою роботу унікальною та не схожою на те, що робили попередники. Але це все не спрацює, якщо композиція та типографіка будуть слабкими. А ці два критерії важливі всюди — і в айдентиці, і в книжковій верстці, і в постерах, і у вебдизайні (хоча там інші критерії і модульна сітка апріорі використовується). 

Моя порада така: якщо ви хочете створити круту роботу для конкурсу чи вступу до школи, вам потрібно багато часу присвятити вивченню, в першу чергу, композиції і типографіки.

А що стосується трендів — вони важливі в конкретному часі

Вони допомагають визначати тенденції, смаки, відстежувати зміни у сфері. Нові покоління легше працюють з новими віяннями, адже фактично вони їх і створюють. Вони відчувають візуальну комунікацію, яка їм близька зараз, в цей час. 

Для того, щоб тренди та експерименти в дизайні спрацьовували та вражали, ви не можете ігнорувати типографіку та композицію. Якщо ми, звісно, не говоримо про антидизайн чи брутальний дизайн. Там уже робота оцінюється якраз за максимумом проігнорованих правил. Але у більшості випадків в комерційному дизайні основними стовпами залишаться ці два правила. 

Фото Дмитра: Наталія Азаркіна

Фото на головній та у тексті: Unsplash


Марго Гаряжа, артдиректорка branding büro 22, кураторка курсу Graphic Design Beginning в Projector, ділиться власним топ-5 ресурсів для натхнення і професійного розвитку дизайнера.

Теги: Projectorдизайнтворчість

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Оголошено переможців конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

2 Червня, 2025

У межах події Ukrainian Creative Stories 2025 були оголошені переможці національного конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025 – події, яка щороку відзначає досягнення українських дизайнерів і демонструє нові...

Читати даліDetails

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency

Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

РЕКОМЕНДОВАНО

Відповідальність

ВРК створює нову категорію в комунікаціях – Військова реклама (Military advertising)

20 Червня, 2025
Інсайти

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції

25 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності
Інсайти

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності

25 Червня, 2025
«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України
Відповідальність

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України

24 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.