• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Ідеї

Вчені зробили можливим контроль сновидінь у стилі фільму «Початок»

28 Квітня, 2020
Час прочитання: 1 хв.
A A
Share on FacebookShare on Twitter

«Якщо я зараз попрошу вас уявити кота, який стоїть на голові на футбольному м’ячі, ви одразу про щось таке й подумаєте, – стверджує Адам Гаар Горовіц. – Контроль сновидінь – це та сама ідея, тільки у стані напівсну. Виявляється, що люди надзвичайно вразливі до навіювання, а думки наші – дуже візуальні. Якщо людині у такому стані щось сказати, то, скоріше за все, саме це вона й візуалізує уві сні».

Горовіц працює у лабораторії Media Lab на базі Массачусетського технологічного інституту. За минулі роки ця лабораторія дала початок ряду неординарних технологічних проєктів, як-от складаний автомобіль, який займатиме не парковці втричі менше місця, ніж звичайний, та система комп’ютерного зору, яка може сказати наскільки безпечним є район, у якому ви зараз. Але ця ідея оригінальністю перевершує їх всі. Горовіц та його колеги створили натільний пристрій, який здатен проникнути у сновидіння і, як сподіваються науковці, змінити їх на краще.

«Досі дослідження сну було обмежене стінами лабораторії через громіздке обладнання, – пояснили учасники проєкту Dormio. – Але нещодавні винаходи, які зробили біосенсори дешевшими та доступнішими, а також здібності алгоритмів машинного навчання, дозволили перенести вивчення сну туди, де люди, власне, сплять: до них додому».

Як працює Dormio?

Користувач надягає пристрій-рукавичку, яка зчитує біосигнали, відслідковуючи, як змінюються фази сну. Зокрема, вона вимірює пульс, тонус м’язів у пальцях та електропровідність шкіри. Коли людина спить, всі ці параметри змінюються.

Коли біосигнали показують, що людина занурилася в сон, пристрій програє голосову команду, трохи будячи піддослідного, але не настільки, щоб він повністю прокинувся. Голосова команда – це своєрідне «вкорінення», як у фільмі Крістофера Нолана. Цей образ входить у сон як новий контент, дозволяючи змінити його напрямок. А потім система знову затихає до наступної зміни фаз сну.

 «Люди довго намагалися реалізувати контроль сновидінь, – пояснив Горовіц. – У лабораторіях нейронаук було стільки спроб ініціювати конкретний сон, але всі вони не дуже добре працювали. Я думаю, справа в тому, що дослідники казали учасникам експериментів: «Побач уві сні дракона» чи «Виріши уві сні цю математичну задачу». Потім минало кілька годин, перш ніж піддослідні заснуть, а потім ще через кілька годин їх будили і питали, що їм наснилося».

На думку науковця, такий підхід був хибним, адже між отриманням інструкції та сном минало надто багато часу і людина могла її призабути чи відволіктися. Ідея ж Горовіца полягає в тому, що вони спочатку чекають поки людина засне, а вже потім намагаються «проникнути у сновидіння».

А ще одним натільним пристроєм, призначеним для сновидців, є розумна піжама, створена дослідницею з іншого Массачусетського університету.

Джерело

Теги: наукатехнології

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025

Український ринок комунікацій балансує між традиційними підходами та новими викликами. З одного боку, ми спостерігаємо зростання Digital ринку – за даними Всеукраїнської рекламної коаліції, у 2024 році він збільшився на...

Читати даліDetails

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

MRKTNG марафон від MMR зібрав понад 400 учасників у Києві для навчання та обміну досвідом

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності

25 Червня, 2025
Відповідальність

ВРК створює нову категорію в комунікаціях – Військова реклама (Military advertising)

20 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції
Інсайти

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції

25 Червня, 2025
«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України
Відповідальність

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України

24 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.