Оскільки нинішній спортивний сезон було призупинено через пандемію коронавірусу, постало питання, чим зайняти гонщиків та фанатів «Формули-1», щоб вони тим часом не скучили. З огляду на це, організатори перегонів поки що перенесли змагання на віртуальну трасу.
Вчора, у неділю, ряд гонщиків «Формули-1» розпочали серію віртуальних Гран-прі у кіберспорті, скориставшись для цього середовищем гри F1 2019, у яку вони з міркувань безпеки грають дистанційно. І першим на черзі став Гран-прі Бахрейну.
Віртуальні перегони передбачали лише 14 кіл по трасі, тобто лише одну чверть від змагання у реалі, яким передував кваліфікаційний заїзд, щоб визначити стартову позицію. Перегони транслювалися у реальному часі на YouTube, Twitch та Facebook.
Тепер кожну трасу, яка була запланована для цього сезону, можна буде побачити за розкладом. Але у віртуалі. Решту вікендів проводитимуться демонстраційні заїзди, в яких фанати матимуть можливість вийти на віртуальну трасу проти справжніх гонщиків «Формули-1».
Цей експеримент з кіберспортом наразі проводиться виключно з розважальною метою. Жодних реальних очок у залікову таблицю «Формули-1» такі заїзди не принесуть. Воно й на краще, адже хтось із гонщиків захоплюється такими комп’ютерними іграми і має певний досвід, а хтось – ні. Щоб ще більше зрівняти шанси, всі гонщики використовували віртуальні боліди з абсолютно однаковими характеристиками і заниженим ризиком розбити машину. А новачки у грі могли ввімкнути антибуксувальну та антиблокувальну системи.
Не лише «Формула-1»
«Формула-1» – не єдина організація автоспорту, яка вдалася до такої тактики, щоб не втратити увагу своєї аудиторії навіть у той час, коли реальні перегони довелося перенести. Так асоціація NASCAR у цей вікенд також запустила серію віртуальних змагань за участі реальних гонщиків.
Перегони пройшли успішно, хоча й з більшою кількістю аварій, ніж глядачі звикли бачити у реалі. Наприклад, Паркер Кілгерман вписався у відбійник під час боротьби за перше місце, тому що його комп’ютер вирішив у цей самий момент встановити оновлення Windows. Але загалом віртуальні перегони зібрали чимало глядачів.
За словами того ж таки Кілгермана, однією з причин популярності таких перегонів є те, що набір навичок для реальних та віртуальних перегонів не так вже й відрізняється. Це – єдина дисципліна кіберспорту, де можна дійсно провести паралель з реальним світом, і багато гонщиків грають у такі ігри не лише для розваги, але й тому, що це допомагає розвивати їх реальні професійні навички. Про інші види спорту такого не скажеш.
«Якщо якийсь геймер обставить Леброна Джеймса у грі NBA 2K, це зовсім не означає, що він зможе вийти не поле та повторити це в реалі. Але ось що цікаво: якщо хтось обійде мене на віртуальній трасі, то цілком можливо, що, сівши за кермо справжнього боліда, цій людині вдасться перетворити свій досвід у грі на реальне досягнення».
По інший бік Атлантичного океану, на Нюрбургрингу, у ці вихідні також розпочався перший в історії віртуальний тур перегонів на витривалість.