Комунікаційна агенція prcom підібрала 9 книг, які стануть у нагоді всім маркетологам, піарникам і комунікаційникам, та допоможуть провести карантин із користю і насолодою. Отож, ретельно миємо руки, зберігаємо спокій та читаймо більше книжок!
Олена Яковенко, керівна партнерка комунікаційної агенції prcom
Максим Батирєв «45 татуювань менеджера. Правила керівника»
45 життєвих історій з управлінської практики автора. Назвати книгу дуже глибокою досить складно, втім, я її рекомендую до прочитання. «45 татуювань» написані дуже просто й доступно, у форматі сторітеллінгу, і будуть корисні керівникам будь-якої ланки. Батирєв дійсно допомагає розкласти по поличках і структурувати у голові основні принципи менеджменту та технологій керування персоналом. А це, в нинішніх умовах хаосу та невизначеності, зовсім не зашкодить.
Максим Дорофєєв «Джедайські техніки»
«Джедайські техніки» підійдуть усім, хто цікавиться тайм-менеджментом і особистою ефективністю. Як позбутися прокрастинації і правильно поставити завдання на день? Як не витрачати даремно «мислепаливо» — нашу розумову енергію? Що конкретно можна зробити для того, щоб бути більш продуктивним? У книзі ви знайдете відповіді на всі ці питання, а також практику і конкретні рекомендації. Хоча, якщо ви читали Глеба Архангельського і Девіда Аллена, то можете відчути легке дежавю. Адже багато порад перегукуються з книгами вищеназваних авторів. Але, як то кажуть, доки не впріти, доти не вміти.
Максим Ільяхов, Людмила Саричева «Нові правила ділового листування»
В умовах карантину книга дуже актуальна. Всі зараз працюють у дистанційному режимі, але не всі, на жаль, зрозуміло формулюють завдання в письмовому вигляді або чітко доносять свою думку в месенджері. «Нові правила ділового листування» якраз про це. Як писати мейли виразно, просто і доступно? Як не витрачати чужий час даремно і не перетворювати переписку у хаотичний потік інформації? Як відбудувати продуктивну діджитал комунікацію?
У книзі багато практики, порад та лайфхаків: від антиприкладів — чого точно не варто робити ніколи, до конкретних ілюстрацій правильного рішення і докладної інструкції, чому саме воно повинне спрацювати.
Олеся Тетяноха, PR manager комунікаційної агенції prcom
Йон Бергер «Заразливий. Психологія сарафанного радіо. Як продукти та ідеї стають популярними»
Це не нова книга, перше видання було випущено ще у 2013 році, але безумовно одна з моїх улюблених у сфері маркетингу. Легко написана, багато кейсів, досліджень і аналітики ринку. Автор зрозумілою мовою пояснює, які характеристики повинна мати вірусна реклама, спираючись на 6 головних принципів: соціальну валюту, тригери, емоції, суспільство, практичну цінність й історії. Як продавати чізстейк за 100 баксів, якщо практично у кожному закладі він коштує близько 5 доларів? Чому місія NASA несподівано вплинула на сплеск продажів батончика «Mars»? Як рекламним роликом за 50 доларів зібрати 6 млн переглядів тільки за перший тиждень на YouTube і безліч іншого. «Психологія сарафанного радіо» буде корисною і для загального розвитку, і для професійного зростання.
Девід Мірманн Скотт «Нові правила маркетингу і PR. Як використовувати соціальні мережі, блоги, подкасти та вірусний маркетинг для безпосереднього контакту з покупцем»
Автор пише про видозміну маркетингу й піару після того, як у наше життя увірвався інтернет. І хоча книга вийшла у світ ще в 2011 році, і з того часу онлайн-простір значно просунувся вперед (ви ж знаєте, що зараз все оновлюється зі швидкістю світла), аргументація використання нових каналів у маркетингу і PR на стику старого-нового часу комунікації — цікава стежка, яку 100% варто дослідити.
Майк Вікінг «Маленька книга хюґе. Як жити добре по-данськи»
Так, книжка не про маркетинг і не про піар. Але ж для продуктивної роботи у будь-якій сфері потрібні не тільки професійні навички, а й відчуття щастя й гармонії. Особливо в сьогоденні.
І кому ж писати про філософію справжнього задоволення від життя, якщо не жителю Данії? Країна регулярно посідає перше місце за рівнем цього почуття.
Майк Вікінг акцентує увагу на тому, що головний секрет щастя — вміння утримати баланс між роботою і особистим простором. А також ділиться своїми історіями і маленькими хитрощами, які роблять життя затишнішим, а людей — щасливішими. Читати всім!
Оксана Кучерява, PR manager комунікаційної агенції prcom
Даніел Канеман «Швидке та повільне мислення»
Роботу Даніела Канемана відносять до літератури нон-фікшн. Рекомендувати її однозначно потрібно всім, хто хоче розвинути критичне мислення. Для людей, які працюють у комунікаціях, книга буде корисною тим, що відкриває нові можливості для розуміння своєї аудиторії — як вона мислить, на основі чого приймає рішення. Загалом це доволі велика та ґрунтовна праця по те, як насправді працює наш мозок.
У книзі автор апелює поняттями Системи 1 та Системи 2, що простішою мовою звучать як «швидке» та «повільне» мислення відповідно. Система 1 спрацьовує автоматично, без будь-яких вольових зусиль, тобто мозок якомога швидше намагається знайти відповідь, яка би його задовільнила. Система 2, навпаки, ґрунтується на обчисленнях, на певному раціональному зерні та фактажі. Але окрім того, що «повільна» система витрачає більше часу для обробки інформації, автор ще називає її лінивою, тому здебільшого ми користуємось послугами Системи 1.
Після прочитання, думаю ви, як і я, вигукнете: «Вау, невже мій мозок так нагло мене обманює!». Але якраз з цього усвідомлення і почнеться новий етап в осмисленні цього світу й розумінні, чому люди вчиняють так чи інакше.
Марк Менсон «Усе замахало. Але надія є»
Для мене Марк Менсон — це абсолютний топчик для легкого читання, коли твір проковтуєш за пару вечорів, а натхнення осяює дорогу ще дуже довгий час. Це ще одна книга з нашої підбірки про те, як пережити кризові ситуації, а також період застою. Вона наповнена такими надихаючими історіями, після яких хочеться не просто жити, а увімкнути турбо режим буття.
Надія — головна відповідь автора на все, починаючи від досягнення цілей, здійснення мрій, закінчуючи виходом з кризових ситуацій. Надія — це те, що по-справжньому здатне підняти нас з дивану і змусити піти у спортзал, почати опановувати нову професію або стати кращим у своїй справі.
Можливо, прочитавши цю книгу, ви зробите для себе інші висновки, можливо навіть не погодитесь з автором та знайдете купу доводів на розвінчання його теорій, але я переконана, що здатність мислити масштабніше точно стане вашою суперсилою у боротьбі з будь-якими кризами життя: професійними, світовими чи особистими.
Насім Талеб «Чорний Лебідь»
Книга, яка буде корисною для людей, що працюють зі стратегіями, аналітикою, плануванням та розвитком власного бізнесу. І звичайно «Чорний Лебідь» стане у пригоді усім, хто працює у сфері комунікацій. Ми можемо нескінченно й скурпульозно збирати інформацію про ситуацію на ринку, аналізувати конкурентів і суміжні сфери діяльності, розраховувати показники ефективності того чи іншого інструменту, на основі цього планувати та створювати нові стратегії, але все це стає неважливим, коли «прилітає чорний лебідь».
Насім Талеб використовує цю назву для позначення подій, явищ, ситуацій, які неможливо було передбачити, але які кардинально впливають на стан речей: прихід до влади Гітлера, розвиток інтернету та ін. А у світлі останніх подій, пов’язаних із розповсюдженням СOVID-19 та введенням загальнонаціонального карантину, поняття «чорного лебедя» актуалізувалося з новою силою.
На жаль, чарівної пігулки для боротьби з кризовими ситуаціями автор не дарує, але він точно надихає, розширює світогляд і додає +100500 до впевненості, що всі кризи можна подолати і навіть вийти з них переможцями. Думаю, що після прочитання, у кожного з’явиться своя особиста формула успіху.
Читайте також: книги, які надихнули копірайтерку MOZGI GROUP Ірину Артемову.