Плащ-невидимець для інфрачервоних камер

Американські дослідники розробили нове покриття, яке здатне приховати теплове випромінювання в певному температурному діапазоні та зробити об’єкт невидимим для інфрачервоних камер.

Таке надтонке покриття робиться з самарій-нікель оксиду, матеріалу, який має ряд унікальних властивостей. Зазвичай, чим об’єкт тепліший, тим сильніше він світиться в інфрачервоному діапазоні. Що й фіксують інфрачервоні камери: як живе тепло, так і тепло розігрітого механізму. Проте нове покриття не світиться навіть за відносно високої температури. Тобто його можна використовувати як камуфляж.

За словами професора Михаїла Катца (Mikhail Kats) з Університету Вісконсин-Медісон, це науковцям вперше вдалося викликати такий ефект у твердої речовини.

Самарій-нікель може нагріватися, але його інфрачервоне світіння до певного моменту лишається без змін. Це явище пояснюється тим, що випромінювальна здатність речовини стає тим меншою, чим вона тепліша, і на певному етапі ці протилежні сили – наростаюча інтенсивність випромінювання та згасаюча здатність до випромінювання – взаємно скасовуються.

Наразі цей «проміжок невидимості» охоплює температуру 105-135 оС, проте дослідники вважають, що цей діапазон можливо змінити.

«Нескладно уявити майбутнє, де інфрачервоні камери на кожному кутку, а конфіденційного в нас лишається все менше. Якби ми могли створити одяг з такими властивостями, або нанести таке покриття на машину, камерам складніше було б нас розгледіти. Це був би своєрідний анти-інфрачервоний щит».

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Українські креативники вперше стали переможцями Young Glory

8 місяців нон-стоп роботи, 8 брифів від креативних директорів з різних країн світу, 177 балів, 2 золота, 4 срібла, 1 ...

Стартує нова комунікаційна кампанія Borjomi, присвячена 130-річчю бренду

Borjomi святкує 130-річчя з моменту, коли у Парку мінеральних вод, сучасний Боржомі-Хараґаулі, розпочав свою роботу перший розливний завод. Сьогодні бренд ...

Бренд-агенція UAGENCY зняла ролик про новий етап розвитку інноваційного парку UNIT.City

Команда бренд-агенції UAGENCY створила відеокомунікацію, в основу якої ліг інсайт: сьогодні UNIT.City об’єднує безліч талановитих і працьовитих людей, сприяючи підвищенню ...

Не бійся відкривати рота! Або як покликати молодь на вибори через AR-гру?

В рамках проєкту #вліпизасебе організація Global Office та креативне агентство ANGRY створили AR-гру, щоб популяризувати місцеві вибори серед молоді. «Люди, ...

Усі медичні послуги в смартфоні: Fedoriv Agency презентували оновлений сервіс Doc.ua

Медичний онлайн-хаб Doc.ua презентував нове позиціювання та мобільний застосунок, у якому зібрано 1500 закладів охорони здоров’я, 11400 лікарів і понад ...

Твій екопростір: vandog agency здійснила ребрендинг ботсаду ім. Гришка

Твій екопростір: vandog agency здійснила ребрендинг ботсаду ім. Гришка

Креативна агенція vandog agency здійснила ребрендинг Національного ботанічного саду імені Миколи Гришка (тепер вже ботсаду ім. Гришка). В основу нової ...