• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Натхнення

Google намагається відтворити синестезію і озвучує картини Василя Кандинського

11 Лютого, 2021
Час прочитання: 2 хв.
A A
Share on FacebookShare on Twitter

Google Arts & Culture спільно з культурним комплексом Центр Помпіду, що в Парижі, вирішили вшанувати художника Василя Кандинського, який вважається першим абстракціоністом. Відтак, кожен, хто бажає, має можливість відвідати віртуальну виставку, яка представляє як роботи митця, так і пов’язані з його життям історичні документи. В центрі цієї виставки – експеримент Google з машинного навчання, який намагається відтворити притаманну цьому художнику синестезію.

Синестезія є явищем, коли інформація, що стимулює лише одне з чуттів, перетворюється на дещо мультисенсорне. Для деяких людей (серед яких Василь Кандинський, Біллі Айліш та Фаррелл Вільямс) ця властивість створює глибокі асоціації між кольорами, звуками і настроями.

«Коли Кандинський малював, ці два чуття систематично працювали разом: слух та зір. Кольори та форми перетворювалися на гармонійні звуки, а вібрації породжували лінії та візерунки», – пояснив Серж Лавінь, президент Центру Помпіду. Наприклад, червоний колір художник чув як скрипку, а жовтий звучав для нього як труба.

Відтворити мультисенсорність

В експерименті «Зіграти Кандинського» Google та культурний центр задіяли музикантів-експериментаторів Антуана Бертіна та NSDOS (справжнє ім’я – Кіріку Дес). Сучасні митці спробували передати, що, ймовірно, чув Кандинський, коли писав свої картини. Музиканти проаналізували записи художника, в яких він розповідав про відчуті ним ефекти синестезії, і спробували відтворити звуки, що лунали для художника, коли він працював над картиною «Жовте-червоне-синє».

Команда натренувала нейромережу Google Transformer, використовуючи музику часів Кандинського. А потім система створила нові музичні композиції, щоб з’ясувати, як ця картина могла б «звучати» у наш час.

Глядачі (і слухачі) можуть клацнути на різні частини картини, щоб почути звуки, які креативна команда (і, можливо, сам Кандинський) асоціювали з формами та кольорами. Google також пропонує відвідувачам цієї віртуальної виставки спробувати самим створити власний мікс, який передавав би синестезію, і поділитися ним з іншими.

Тим із нас, для кого синестезія не властива, мабуть, ніколи не вдасться повністю зрозуміти, що таке мультисенсорні переживання. І навіть ті, хто наділені цією здатністю, ймовірно, почують зовсім інші звуки, дивлячись на ті самі кольори. Але експеримент є доволі цікавим, адже він дозволяє хоч трохи уявити, як це, коли різні чуття активуються одним стимулом.

Джерело

Теги: культурамистецтвотехнології

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025

Український ринок комунікацій балансує між традиційними підходами та новими викликами. З одного боку, ми спостерігаємо зростання Digital ринку – за даними Всеукраїнської рекламної коаліції, у 2024 році він збільшився на...

Читати даліDetails

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

Вперше в Україні відбудеться виставка світової зірки дизайну — Стефана Загмайстера

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи

28 Травня, 2025
Ідеї

Креативна Практика розробила ребрендинг для найвідомішої української шрифтової платформи Rentafont

27 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

2 Червня, 2025
Оголошено переможців конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

2 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.