• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Ідеї

«Електронний ніс» Intel здатен ідентифікувати 10 небезпечних речовин

17 Березня, 2020
Час прочитання: 1 хв.
A A
Share on FacebookShare on Twitter

З усіх чуттів саме сприйняття запаху найважче дається штучному інтелекту. Втім, науковців це не зупиняє. Тому нещодавно дослідники з компанії Intel та Університету Корнелла навчили нейроморфний чіп розпізнавати запах 10 небезпечних хімічних речовин. Вчені припускають, що у майбутньому такі «електронні носи» дозволять роботам виявляти зброю, вибухівку, наркотичні речовини та навіть хвороби.

Набіль Імам (Nabil Imam), старший дослідник Intel Labs, який працював над розробкою нейроморфного чіпу Loihi, заклав у машину таку здатність розпізнавати запахи, яка імітує роботу біологічного мозку людей та тварин. Для цього компанія Intel співпрацювала з Університетом Корнелла, вивчаючи, як само змінюються електричні імпульси у мозку, коли тварина відчуває якийсь запах. І вже на основі цього науковці з Intel Labs склали алгоритми, які дозволили відтворити відповідні імпульси у нейроморфному силіконі.

Компанія Intel стверджує, що такий електронний ніс здатен ідентифікувати 10 запахів – зокрема ацетон, аміак та метан – навіть у середовищі, яке й так наповнене іншими сильними запахами. За словами компанії, це дозволить використовувати такий чіп у реальних умовах, де поряд із запахом небезпечної хімічної речовини цілком можуть бути присутні інші сильні запахи, такі як парфуми чи їжа.

Нейроморфний чіп Loihi до того ж успішно вивчив кожен запах на основі одного-єдиного зразка. Особливо це вражає, якщо взяти до уваги, що всім іншим технологіям глибокого навчання потрібно щонайменше 3000 зразків, щоб вивчити щось настільки докладно.

Навіщо машині електронний ніс?

«У майбутньому портативні електронні носи на основі нейроморфних чіпів могли б використовуватися лікарями для діагностики хвороб, службами безпеки в аеропортах для виявлення зброї та вибухівки, поліцією та прикордонниками для пошуку та вилучення наркотиків. Їх можна використовувати навіть для розробки ефективнішої пожежної сигналізації чи датчиків чадного газу.

Звісно, такі електронні носи ще є куди вдосконалювати. Подібно до розпізнавання зображень, справжнє розпізнавання запахів вимагає здатності розрізняти дуже схожі стимули. Наприклад, фрукти, які схоже пахнуть, такій нейроморфній системі як Loihi буде складно відрізнити один від одного і однозначно ідентифікувати..

«Розуміння того, як саме нейронні зв’язки у біологічному мозку розв’язують ці складні обчислювальні проблеми, може послужити нам важливою підказкою для розробки ефективного та потужного машинного інтелекту», – зазначив Набіль Імам. Інакше кажучи, якщо ми з’ясуємо, яким чином мозок сприймає запахи, це зможе докорінно змінити підхід до створення штучного інтелекту.

Джерело

Теги: наукароботытехнології

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025

Український ринок комунікацій балансує між традиційними підходами та новими викликами. З одного боку, ми спостерігаємо зростання Digital ринку – за даними Всеукраїнської рекламної коаліції, у 2024 році він збільшився на...

Читати даліDetails

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

MRKTNG марафон від MMR зібрав понад 400 учасників у Києві для навчання та обміну досвідом

РЕКОМЕНДОВАНО

Відповідальність

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України

24 Червня, 2025
Маркетинг і Комунікації

20 років Effie в Україні: тримай марку ефективності

11 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів
Аналітика

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів

26 Червня, 2025
Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії
Відповідальність

Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії

26 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.