• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Наука і Технології

Cannes Lions Live 2021: Чого чекати від NFT у майбутньому?

29 Червня, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A

«Повсякденності: Перші 5000 днів» Майка Вінкельмана (Beeple)

Share on FacebookShare on Twitter

Коли на аукціоні Christie’s роботу Beeple «Повсякденності: Перші 5000 днів» продали за 69,3 мільйони доларів, це стало поворотним моментом в історії і поставило невзаємозамінні токени, NFT, в центр уваги. Відтоді до цього тренду приєдналися багато хто, від мережі фастфуду Taco Bell до супермоделі Кейт Мосс. Але питання, чого чекати від NFT у майбутньому лишається.

Що означатиме нормалізація NFT для креативників і кураторів? Які перспективи NFT відкривають в індустріях розваг, моди та предметів розкоші? Чи будуть сучасні цифрові митці визнаватися як автори шедеврів майбутнього? Чи, може, все це лусне, як мильна бульбашка, коли хайп вщухне?

На ці питання в ході Cannes Lions Live 2021 спробувала відповісти Неда Вітні, директорка з маркетингу аукціону Christie’s.

Невзаємозамінні токени, NFT – явище не нове. Але віднедавна їх роль на ринку значно зросла. Від мистецтва до поп-культури, від предметів розкоші до реклами – у NFT є безліч застосувань. В першому кварталі 2021 року на NFT сумарно було витрачено понад 2 мільярди доларів і ця тенденція лише росте.

Отже, що таке NFT?

За словами Ноа Девіса, експерта Christie’s з повоєнного та сучасного мистецтва, технічно NFT є унікальним рядком коду, послідовністю цифр та літер, яка становить блок у ланцюжку, тобто буквально у блокчейні.

NFT як мистецька робота представляє собою зображення, концепт чи інший мистецький елемент. Це знаходить своє відображення у довічному смарт-контракті: NFT в принципі неможливо відредагувати, скопіювати чи більш-менш якісно підробити. NFT не може перебувати у двох місцях одночасно. І загалом такий токен вирішує чимало питань мистецького світу навколо автентифікації та прав на використання.

Але якщо коротко, то NFT – це фрагмент цифрової інформації, який неможливо змінити.

NFT + мистецтво: чому це важливо?

Смарт-контракти – це динамічний інструмент. Вони, власне, й створюють NFT. А протоколи, що входять до смарт-контракту, можуть бути найрізноманітнішими.

Одна з дуже актуальних для митців речей – це виплата роялті в разі перепродажу. Зазвичай в результаті перепродажу об’єкта мистецтва у виграші лишається лише той, хто власне його продає, його власник, а не автор. Але за наявності смарт-контракту блокчейн самостійно реалізує всі протоколи такого контракту. І якщо контракт каже, що митцю належні 10% націнки під час всіх подальших перепродажів його роботи, блокчейн це виконує автоматично.

Всі ці ідеї навколо NFT зараз витають в повітрі в різних медіаіндустріях, не лише у сфері високого мистецтва. Це змінить бізнес-модель і для Christie’s, і для Disney, і для всіх інших.

NFT + куратори та креативники

Партнерка Christie’s, кураторка і мисткиня, яка працює під псевдонімом Lady Phe0nix і заснувала NFT-орієнтований арт-консалтинг Universe Contemporary, пояснила, що на креативну спільноту невзаємозамінні токени вплинули доволі сильно, оскільки завдяки ним у митців є можливість автентифікації своїх цифрових робіт, а отже і можливість отримати за них належну платню.

Джерело та власник цифрової мистецької роботи довго лишалися двома великими таємницями креативної спільноти, але зараз їх нарешті можна верифікувати за допомогою NFT і блокчейну.

Для митців ці технології обіцяють більше свободи та чітко відстежуваний творчий доробок.

У найближчому майбутньому Lady Phe0nix прогнозує на додачу до блокчейну розвиток так званого personal chain, коли митцям вже не потрібно буде для запуску NFT співпрацювати з якоюсь платформою.

Насправді для NFT платформи не потрібні. Що потрібно, то це чудовий (мистецький) продукт, здатність розповісти про себе та свою роботу і цікавий для людей наратив. Якщо у вас все це є – NFT ви зможете хоч з машини продавати.

NFT + індустрія розваг

Лінь Дай, гендиректор OneOf, зокрема, розповів, що вони зараз працюють над запуском NFT-платформи для музики. Тут є свої особливості, якщо порівняти з візуальним мистецтвом. Картину можуть продати за мільйони доларів. Музика ж зазвичай доступна і пересічним шанувальникам за долар-другий. Але процес створення NFT, наприклад, на платформі Ethereum обійдеться недешево, що змусило б музикантів виставляти ціну в тисячі доларів – не та сума, яку здатен викласти пересічний фанат.

Також одним з гострих питань NFT і блокчейну, лишається екологія. Створення NFT вимагає енергетичного еквівалента двох діб енергоспоживання американської родини. А випуск трьох NFT на Ethereum виливається десь у півтонни вуглецевих викидів. Тому платформа OneOf поставила собі за мету знизити цю енерговитратність, щоб створення NFT витрачало не більш ніж, скажімо, один твіт і продукувало не більше вуглецевих викидів, ніж важить сніжинка.

Ціна створення NFT на платформі OneOf наразі становить десь 5 доларів, а в перспективі, як стверджує Лінь Дай, вони планують взагалі зробити таку можливість безкоштовною.

NFT + мода

Група креативників під назвою RTFKT, які створюють фізичний та цифровий колекційний одяг, в березні продала дизайнерські NFT-кросівки за 3,1 мільйони доларів. Такий цифровий дизайн певною мірою розв’язує руки креативникам, як довела їх співпраця з художником FEWOCiOUS. Дизайн кросівок – популярна сфера, але далеко не кожен креативник може працювати з таким рельєфним «полотном».

NFT + мода

То чи надовго з нами NFT?

Дійсно хорошим проектам доведеться знайти спосіб сполучити NFT з принципами сталого розвитку, але загалом тренду NFT прогнозують довге життя.

Це як з відеоіграми. Їх існує чимало, і економіка відеоігор добре розвинена. Таку саму схему розвитку очікується побачити у майбутньому і в NFT-просторі.

Весь свій потенціал NFT ще не реалізували.

Джерело

Теги: cannes lionsмаркетинг і комунікаціїтехнологіїтренди

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Digital-набір піарника: від робочих додатків до джерел натхнення
Аналітика

Digital-набір піарника: від робочих додатків до джерел натхнення

30 Червня, 2025

Ефективність у PR залежить не лише від досвіду, а й від правильно підібраних інструментів. Які додатки економлять час на рутинних завданнях, а де знайти натхнення для креативних ідей?  Валерія Васильченко,...

Читати даліDetails

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

РЕКОМЕНДОВАНО

Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

2 Червня, 2025
Бізнес та Інновації

40+ експертів, 500+ учасників і нескінченна кількість інсайтів: як пройшов MRKTNG MRTHN 2025

10 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції
Інсайти

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції

25 Червня, 2025
Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії
Відповідальність

Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії

26 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.