Український мас-маркет бренд жіночого одягу JUL об’єднався з етнографічним візуальним щоденником Ukrainian Folks для створення спільного молодіжного дропу.
Головним завданням колаборації стала інтеграція українського фольклору в сучасний контекст. Для цього JUL та Ukrainian Folks використали три українські народні пісні та один романс. Серед народних пісень були обрані: «Несе Галя воду», «Ой, у вишневому саду», лемківську «Чом ти не прийшов». Також був обраний романс «Чорнії брови, карії очі» — авторства мовознавця Костянтина Думитрашка, який через широку розповсюдженість часто хибно вважають народною композицією.
Galya carries water
До колекції увійшло десять футболок у різних кольорових варіаціях та написах, але не оригінальних, а перекладених на англійську мову музичними сервісами. Так, «Несе Галя воду» стала Galya carries water, «Ой, у вишневому саду» — Oh, in the cherry orchard, «Чом ти не прийшов» — Why you haven’t come, «Чорнії брови, карії очі» — Black brows, brown eyes. Ці композиції були обрані не лише через свою популярність, а й завдяки видатним рімейкам: «Несе Галя воду» та «Чом ти не прийшов» у виконанні «Тріо Маренич», «Ой, у вишневому саду» Ніни Матвієнко та «Чорнії брови, карії очі» Анатолія Солов’яненка. До колаборації також увійшли дві махрові сумки — рожева з білою вишивкою Galya carries water та жовта з аналогічним написом блакитного кольору.
Вічне і сучасне
«Одного разу я помітила як смішно музичні сервіси перекладають на англійську мову назви українських народних пісень та романсів. Я одразу подумала про те, чому б не перенести ці назви на більш зрозумілий для сучасної молоді формат — мерчевий одяг. Власне, мені здається, що основна проблема роботи креативних індустрій із етнографічним спадком полягає в тому, що більшість обирає складний, застарілий спосіб донесення культурно-національної ідеї, який не є релевантним для молоді. Він навіть крінжовий, і тим самим викликає супротив. Ми з Юлею Логвін вирішили всю цю історію перевернути — можливо занадто традиційні музичні композиції інтегрувати в сучасність. Тому що ми не бачимо сенсу будувати старе на старому. Традиційному потрібна сучасна форма, інакше створене не відповідає ні минулому, ні сьогоденню», — коментує колаборацію Настя Івченко, авторка Ukrainian Folks, співзасновниця бутикової комунікаційної агенції Public Kitchen.
«Ми продовжуємо нашу перепрошивку традиційного українського через сучасність, тому що весь наш спадок можна трансформувати в молодіжну історію. І ми в JUL завжди будемо шукати те, як подати це в такій формі, якої ні у кого не було. І цього разу нам також це вдалося», — коментує колаборацію Юлія Логвін, засновниця та креативна директора бренду JUL.
Автором графічного дизайну футболок став Антон Синиця.
Фотограф: Настя Ковальова
Стиліст: Таня Немченко
Читайте також: Синергія ідей та енергій, або Як PIT BULL™ і Ohueno запропонували молоді бунтувати красиво.