Машинний креатив та валентинки: наочний доказ того, що штучний інтелект не розуміє романтики

Джанель Шейн, дослідниця, яка пише про дивацтва штучного інтелекту, скористалася алгоритмами машинного навчання, щоб згенерувати зображення типових для Дня святого Валентина цукерок у формі сердечок. Зрештою, машинний креатив постійно розвивається, тож згенерувати зображення солодкої валентинки за її текстовим описом не повинно бути так вже й складно, правда ж?

А от і ні.

Ця картинка була згенерована програмою Big Sleep за описом «цукерка-серце з написом «Be Mine». Програма використовує алгоритм OpenAI CLIP, щоб оцінити, наскільки добре зображення, створені генеративно-змагальною нейромережею, відповідають заявці користувача, і підштовхнути нейромережу до точніших результатів. Ця цукерка-серце, яка нагадує серце дуже віддалено і має якусь дивну м’ясисту текстуру, виявилася, на думку алгоритма, найточнішим відповідником заявці.

Муки творчості

Інші варіанти, видані на-гора машиною – теж не те, що ви б наважилися комусь подарувати. Натомість вони виглядають так, наче їх творець знає орган «серце», знає солодощі «цукерки», але й гадки не має, що таке «цукерка-сердечко», тому просто комбінує те, що знає.

За описом «цукерка-серце з написом «Kiss Me» штучний інтелект зробив отаке:

Але це ще квіточки. В одному зі свої попередніх експериментів Шейн випробувала машинний креатив у написанні романтичних фразочок, які можна помістити на листівки-валентинки. Вона завантажила в алгоритм такі стандартні фрази як «love you» або «call me», і штучний інтелект спробував, спираючись на них, згенерувати власні варіанти. Результати варіювалися від дивних, але більш-менш прийнятних «love bun», «dear me» та «love bot» до якоїсь тарабарщини на кшталт «time hug» і «bear wig», абсолютно не романтичної «stank love» і брутально лаконічного напису «hole».

Природно, що Шейн задала генераторові зобразити «цукерку-серце з написом «hole». У відповідь той видав їй рожеве, відносно анатомічної форми серце, яке, схоже, було кимось надкусане і втоптане у килим. Але не хвилюйтеся – дорога вам людина все ще зможе чітко прочитати напис «hole», викарбуваний на цій валентинці.

Далі експериментаторка спробувала видобути з машинного дуету CLIP та BigGAN якесь самостійно згенероване послання для цукерки-валентинки, але й тут вона зазнала невдачі. У відповідь на запит «цукерка-серце з написом» штучний інтелект втулив літери на кожен квадратний міліметр тієї злощасної цукерки.

Британська версія цих солодощів (так звані «conversation hearts») вийшла такою ж невдалою, але принаймні машини з якогось дива запхнули цукерку в пташку, тож виглядає вона нічогенько так.

Тоді Джанель Шейн вирішила спростити штучному інтелекту задачу, уточнивши, що послання має складатися лише з двох слів.

Так виглядає «цукерка-серце з написом із двох слів»:

Хтозна, якого демона викликає ця загадкова руна…

«Послання, розбите на три цукерки-серця» отримало оцінку «задовільно», і то лише за умови, що ви здатні прочитати тут зловісний заклик «RUN».

Цукерка, серце чи цукерка-серце?

Побачивши такий машинний креатив, дослідниця не могла не задатися питанням, чому всі солодкі валентинки, створені CLIP та BigGAN, були такими грудкуватими і мали колір крові та прошарків жиру. Вона попросила штучний інтелект знайти оптимальну ілюстрацію до слова «серце», і отримала ось що:

А зображення, згенероване на запит «цукерка», було таким:

Справлялося таке враження, наче штучний інтелект перестарався. Замість того, щоб шукати лише зображення «цукерки-серця», він прошерстив також усі доступні йому зображення сердець та цукерок у всіх сенсах, які тільки можна вкласти в ці слова. А потім замість цукерки-серця згенерував серце, обгорнуте у целофан.

Зображення, створене на запит «цукерка-серце з написом «Stank Love», цю теорію лише підтверджує.

Тоді Джанель Шейн замислилася, що ж буде, якщо попросити CLIP та BigGAN зобразити просто цукерку-серце. Чи вигадає штучний інтелект якийсь зв’язний напис самостійно? Чи, може, хоча б скомбінує органи та целофан у якусь цікаву конфігурацію?

Але на свій превеликий жаль, вона отримала від машин лише ось це:

Джерело 1, 2

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Business Culture HubBusiness Culture Hub

Український культурний фонд запрошує до участі в Business Culture Hub

Український культурний фонд об’єднує круті культурні проєкти та бізнес, який розвиває КСВ! Саме тому УКФ запрошує усіх на другу онлайн-зустріч Business ...

З 1 до 5 березня 2021 року на LIONS Live розпочнеться чергова онлайн-сесія креативного розвитку

З 1 до 5 березня 2021 року на черговій онлайн-сесії LIONS Live організатори Міжнародного фестивалю креативності Cannes Lions представлять новий ...

Media Maker – нове спеціалізоване агентство в складі dentsu Ukraine

Агентство Media Press, яке існує на ринку з 2003 року, стає Media Maker. Серед сервісів агентства: PR, інтегровані рекламні кампанії ...

Анімація на пательні: режисери Wriggles&Robins спекли відео до Дня млинця

Яким би млинцям ви не надавали перевагу, певно ви оціните майстерність режисерів-аніматорів, які спекли 600 млинців, перетворивши їх на відео до Дня млинця.

Target, Walmart і CVS шукають високотехнологічну альтернативу пластиковим пакетам

Заснована цими трьома ритейлерами інвестиційна фірма Closed Loop Partners має на меті пошук, тестування та впровадження інноваційних альтернатив.

Бренд морозива Magnum зняв короткометражні аніме про природу насолоди

Два короткометражних аніме для бренда Magnum поєднує та ідея, що пошуки насолоди – дуже людська риса, а розуміння насолоди у кожного своє.