Історії переможців YLC Ukraine

Минулого тижня Young Lions Competitions Ukraine 2020 оголосив переможців. Команди, які посіли перше місце в категоріях Print, Design та Film, представлятимуть Україну на міжнародному етапі конкурсу під час фестивалю Cannes Lions у 2021 році. Нагадаємо, учасники конкурсу молодих креаторів усіх трьох категорій розробляли креативні шляхи боротьби з дитячою бідністю за брифами від ЮНІСЕФ Україна.

Редакція creativity.ua запропонувала переможцям YLC Ukraine 2020 поділитись цікавими історіями та фейлами під час роботи над проєктами, а також дати корисні і шкідливі поради щодо участі та вибору «тієї самої» ідеї.

Категорія PRINT

Анастасія Зайцева, Максим Скорик, BBDO Ukraine & I am IDEA

Анастасія Зайцева, Максим Скорик, BBDO Ukraine & I am IDEA
Анастасія Зайцева, Максим Скорик, BBDO Ukraine & I am IDEA

Доба на креатив. Упевнені, під час роботи над проєктом без кумедних історій або фейлів не обійшлося. Поділіться однією або декількома.

Максим: В самом начале мы распланировали тайминг. Столько-то времени допиливаем стратегию, столько-то думаем каждый отдельно, потом штормим вместе и т.д. И из этого тайминга мы, естественно, жестко выбились. Кучу времени мы убили на «допиливание» брифа/стратегии, формирование портрета ЦА и т.д. Как потом оказалось, это всё нам почти не помогло. Вечером мы еще раз перечитали бриф и поняли, что не стоит глубоко копать — всё в нём лежит на поверхности.

У нас осталось мало времени на новые заходы по идеям. К 12-ти ночи мы закончили штормить ни с чем. У нас не было ни одной идеи, которая бы нам нравилась. И у обоих было довольно испорченное настроение.

Вывод: Young Lions — это не клиентский бриф. Тут другие условия/сроки. Поэтому и подходить к его решению нужно по-другому. И не всегда всё нужно делать правильно.

Настя: А я розповім про дотепне. На другий день, коли Макс ще займався крафтом, а я вже закінчила свою частину роботи, то вирішила, що не можна дати своєму партнеру сумувати. Тому я влаштувала хіт-парад стидких (і не дуже) пісень (від Віктора Павліка до «Звери» й «Корни») і всі старанно співала Максу на вухо, поки він закінчував постери. 

Гадаю, те, що ми впоралися за 2 години до дедлайну, та мій щирий спів між собою пов’язані.

Як обрати зі списку ідей «ту саму»?

Максим: Выдохнуть. С холодным умом, внимательно перечитать бриф. Понять: 

  • насколько идея попадает в ЦА, бренд;
  • насколько правильный tone of voice; 
  • живой ли инсайт, соответствует ли культурному бэкграунду; 
  • легко ли считывается сообщение;
  • соответствует ли идея современным трендам.

И, конечно, насколько она уникальна и креативна (тут очень помогает насмотренность и опыт).

Короче, всё как всегда. Но, в Young Lions, есть одно «но»:

Времени ОЧЕНЬ мало. Поэтому идея должна быть легко реализуемой. За полдня тебе своими ручками нужно сделать три красивых макета. А плохой экзекьюшн может испортить даже самую крутую идею. Поэтому тут простота и минимализм всегда в тренде.

Также стоит помнить, что жюри — это живые люди, которым нужно оценить несколько десятков работ по одному и тому же брифу. Если твоя работа будет сложная, в ней куча текста и картинок + сообщение считывается с трудом, то вряд ли они её оценят. Поэтому идея должна быть clear&smart.

Настя: Обираючи ідею, чітко розумійте, що ви це робите для бренду, людей, а не тільки для суддів. 

Ідея повинна бути простою. Навіть коли ви її пояснюєте для себе, спробуйте вмістити її сенс в одне речення.

Додам також, що «оту саму» ідею ти, ніби шкірою, відчуваєш. Вона чіпляє. Притягує думки. Її ти згадуєш першою, серед переліку інших.

See a child. Not his poverty
See a child. Not his poverty
See a child. Not her poverty

5 шкідливих і 5 корисних порад майбутнім учасникам конкурсу молодих креаторів YLC Ukraine.

Максим:

Вредный совет: не прислушиваться к полезным советам.

Полезные советы:

  • Ознакомиться с брендом, который будешь рекламировать. Пересмотреть его работы, понять стиль, tone of voice и т.д.
  • Посмотреть работы участников жюри, понять их стиль и вкус.
  • Работать там, где вас ничто не будет отвлекать (парк, кафе и пляж — не лучшие варианты).
  • После долгого, хорошего шторминга делать паузы, отвлекаться. Хорошая идея, как правило, приходит в самый неожиданный момент.
  • Настроиться на победу. Верить в свои силы!

Настя:

Шкідливі поради:

  1. Бійтесь пробувати. 
  2. Тягніть ковдру на себе. Вважайте себе найкреативнішою людиною у парі. Бажано, частіше кажіть про це своєму напарнику/напарниці.

Корисні поради:

  1. Спілкуйтеся. До початку самого конкурсу проведіть час зі своєї креативною парою. Дізнайтеся один про одного більше. Познайомтеся з його/її світосприйняттям.
  2. Розбирайте роботи переможців минулих років, дивіться кейси. Ведіть дискусію: чому ця робота вам подобається, а інша — ні. Зробіть свій архів найкращих рекламних робіт. 
  3. Знайте, коли краще зупинитися. Коли ви на межі, втомилися, роздратовані, а бажаного результату ще немає — зупиніться. Дайте і собі, і вашій парі, відпочинок. Хоча б на деякий час.
  4. Створіть роботу не просто вартої першого місця чи портфоліо,
    а вартої місця у вашому серці. Щоб ви нею дійсно пишалися та знали, що зробили все можливе.
  5. Помиляйтеся. І помиляйтеся частіше. Головне, не зупиняйтеся пробувати. Ви дійсно можете все.

Категорія DESIGN

Данило Нестеревич, Вікторія Харченко, banda & Windfor’s Kyiv

Данило Нестеревич, Вікторія Харченко, banda & Windfor’s Kyiv
Данило Нестеревич, Вікторія Харченко, banda & Windfor’s Kyiv

Доба на креатив. Упевнені, під час роботи над проєктом без кумедних історій або фейлів не обійшлося. Поділіться однією або декількома.

Данило: Якраз перед конкурсом я захворів на гайморит. І ранок суботи починався не з кави, а з уколу антибіотиків та інгаляції. Було кумедно малювати дизайн з маскою на обличчі. Але в цілому робота була досить звичайна. Слухали музику, веселились. Перед відправкою роботи дивились відео, де Метью Макконахі каже «Alright, alright, alright».

Вікторія: Мой партнер по команде Даня заболел гайморитом, как раз перед конкурсом. И во время шторминга к нам дважды в день приходила медсестра делать уколы и ингаляции. Мне кажется, такое только с нами могло произойти. А вообще, было очень весело. Мы много шутили, слушали музыку, кайфовали от процесса.

Як обрати зі списку ідей «ту саму»?

Данило: Після першого дня в нас було чотири ідеї. Коли почали вибирати, дві одразу відкинули. Між двома іншими обрати було складніше. Але ми перечитали бриф, подивились портфоліо журі, подивились переможців минулих років, проаналізували, що краще спрацює. І більше «за» було за Allright Alliance. Ця ідея була проста та одразу зрозуміла. Плюс інтуїція, вона завжди підкаже.

Вікторія: Эта идея ложилась в бриф концептуально и графически.

Allright Alliance

5 шкідливих і 5 корисних порад майбутнім учасникам конкурсу молодих креаторів YLC Ukraine.

Данило: 

Не треба:

  • обирати в пару когось, з ким вам не комфортно;
  • сильно серйозно ставитись до конкурсу;
  • намагатись засунути на ваш борд усе на світі;
  • витрачати багато часу на крафт;
  • пити забагато кави.

Треба:

  • подивитись роботи переможців минулих років, подивитись портфоліо журі;
  • уважно прочитати бриф і звіряти з ним свої ідеї;
  • більше часу витратити на придумування ідей;
  • зрозуміло описати текстом вашу ідею, коротко;
  • слухати хорошу музику.

Вікторія: 

5 полезных советов:

  • учите английский язык;
  • внимательно читайте бриф, так как судьи будут сверять вашу работу именно с ним;
  • посмотреть и проанализировать работы прошлых годов и победителей;
  • выспаться;
  • не думать о победе или проигрыше, просто кайфовать от процесса.

5 вредных советов:

  • выбрать в пару того, с кем тебе не комфортно;
  • паниковать, что ничего не получается;
  • уделять много времени крафту;
  • ругаться с партнером по команде;
  • болеть гайморитом.

Категорія FILM

Майя Мірошниченко, Дар’я Назаренко, Forside production

Майя Мірошниченко, Дар’я Назаренко, Forside production
Майя Мірошниченко, Дар’я Назаренко, Forside production

48 годин на креатив. Упевнені, під час роботи над проєктом без кумедних історій або фейлів не обійшлося. Поділіться однією або декількома.

Майя: Ми до цього часу сміємося, коли згадуємо процес роботи з нашим актором. На знімальному майданчику 5-річний Максим швидко втомився. Тому під час зйомки нам довелося йти на хитрощі і наобіцяти йому купу морозива, конструктор «Лего» і ще безліч іграшок, тільки б він зіграв те, що нам потрібно. Максим докладав усіх зусиль і по-дорослому намагався підійти до поставлених задач.

Дар’я: Ми змонтували відео без пекшота. Просто забули, що він має бути не лише у нас в головах, але бажано і у відео теж. У нас ідеально лягали кадри під музику, все було круто. Але потім ми згадали про пекшот — тут, ви розумієте, був рух «рука-обличчя».

Як обрати зі списку ідей «ту саму»?

Майя: Це, мабуть, найскладніша задача для команд. На цьому етапі немає місця амбіціям учасників, варто об’єктивно аналізувати кожну із запропонованих ідей.

Мої поради, які допоможуть обрати «саме ту» ідею:

  1. Не відкидайте божевільні ідеї. Найчастіше саме вони спрацьовують.
  2. Не нехтуйте брифом. Пам’ятайте, що ваша мета — не лише вразити журі креативом, але і створити роботу, яка вирішить поставлені у брифі задачі.
  3. Реально оцінюйте власні сили і обирайте ту ідею, яку ви точно зможете реалізувати за такий короткий час. Інакше ви ризикуєте не відзняти нічого.

Дар’я: Думаю, інтуїтивно 🙂

Звичайно, треба проаналізувати чи відповідає ідея вашій цільовій аудиторії та брифу, бо креатив просто заради креативу — не працює, має бути меседж, зрозумілий та влучний для певної аудиторії. Далі треба проаналізувати ризики, профільтрувати власні стереотипи сприйняття. Але інтуїції я теж вірю. Цього разу вона не підвела на 100%. 

5 шкідливих і 5 корисних порад майбутнім учасникам конкурсу молодих креаторів YLC Ukraine.

Майя:

5 шкідливих порад:

  1. Панікуйте. Панікуйте, щойно отримали бриф. Часу у вас вдосталь.
  2. Прислухайтеся лише до себе і свого внутрішнього «Пікассо». Не звертайте увагу на думку партнера. 
  3. Побільше шоку і епатажу, навіть якщо він не має нічого спільного з брифом і не підпадає під задану цільову аудиторію.
  4. Перегляньте якомога більше креативних відеороликів і вдало скопіюйте. Все одно ніхто не помітить.
  5. Не зважайте на технічне виконання завдання («execution»). Навіть якщо намалюєте «від руки», це не вплине на результат, адже головне — ідея.

5 корисних порад:

  1. Ставтеся до конкурсу як до роботи. Уявіть, що ви отримали замовлення від клієнта і дедлайн через 48 годин. Це допоможе абстрагуватися від хвилювань і зайвих думок, на зразок «цікаво, що знімають мої конкуренти». 
  2. Ефективно використовуйте кожну хвилину. Задля зручності складіть таймінг і намагайтеся його дотримуватися. Не витрачайте час на суперечки і пусті балачки.
  3. Не варто організовувати «фокус-групи» задля обговорення ідеї серед ваших друзів, знайомих та родичів під час конкурсу. 
  4. Користуйтеся тільки тими інструментами, якими ви добре володієте. Якщо ви добре знімаєте на мобільний телефон, знімайте на нього. Якщо ви хороший motion-дизайнер — створіть графічний ролик. Конкурс — не час для експериментів. 
  5. Формуйте чіткий меседж і не забувайте про те, що ваш проєкт повинен бути релевантним заданій темі і цільовій аудиторії, а також відповідати tone of voice організації, яка надає бриф (у нашому випадку, це був UNICEF).

Дар’я:

У мене буде всього 5 порад, не ділитиму на корисні та шкідливі 🙂

  1. Ні на кого не орієнтуйтеся, ні на роботи переможців минулих років, ні на думку друзів чи родичів. Орієнтуйтеся на бриф, потреби цільової аудиторії та себе.
  2. Встановлюйте дедлайни: коли маєте завершити брейншторм, коли почати знімати, коли завершити монтувати, скільки часу виділити на написання опису. Тоді є шанс, що всі етапи роботи будуть якісні.
  3. Черпайте більше інформації. Я сповідую думку, що натхнення починається там, де є достатньо інформації по темі. Неможливо придумати щось класне та чіпляюче, коли не поринув у тему з головою, не відчув і не прожив її.
  4. Говоріть. Коли ми придумували ідеї, спочатку дуже багато просто говорили, про те, як відчуваємо тему, які емоції є, а які хотіли б відчувати, яке у кожної з нас особисто є упереджене ставлення. Ставили одна одній дуже багато запитань? А яка наша цільова аудиторія? Що ми хочемо їй сказати? Ми скажемо, і що вони мають із цим зробити? Пункт 3 — це про факти, цифри та проблематику, пункт 4 — про емоції. Десь на перетині цих двох пунктів починається натхнення.
  5. Не панікуйте. Це ніколи не допомагає!

Окрім переможців конкурсу молодих креаторів Young Lions Competitions Ukraine 2020, минулого тижня також було анонсовано переможця Young Lions Marketers Competition Ukraine 2020.

Детальніше про особливості, категорії та журі конкурсу молодих креаторів цього року читайте на офіційному сайті.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Creative Digest CIAU. Випуск #001

Чао, креатори! На зв’язку Асоціація Креативних Індустрій і перший випуск Creative Digest! Сподіваємось, ви корисно проводите час і вриваємось у ...

Воркшоп Effie

18 серпня відбудеться онлайн-воркшоп для конкурсантів Effie Awards Ukraine 2020

Щорічно програма Effie Awards Ukraine змінюється і оновлюється як відповідно до міжнародних вимог Effie Worldwide, так і до реалій українського ...

интервью с основателями агентства Brain Tankинтервью с основателями агентства Brain Tank

Как был придуман маркетинг жилой недвижимости в Киеве: интервью с основателями агентства Brain Tank

В 2000-х годах Евгений Миронюк и Андрей Франчук стояли у истоков бренда «Новопечерские Липки». Тогда была разработана система продвижения жилых ...

Японський креатор створює пейзажі з масок та хатніх речей

Починаючи з 2011 року, японський креатор Тацуя Танака щодня створює крихітну сценку з повсякденного життя для свого «календаря мініатюр».

Креативна Практика покаже цикл лекцій «Основи дизайну» в «Планета Кіно»

Цикл лекцій «Основи дизайну» від Креативної Практики — це двогодинна подорож у царину графічного дизайну. В рамках показу — питання ...

Nebo на культурній орбіті: вакансія від Apple для київського офісу, повернення ABBA і королівський джин

Привіт, земляни! Поки літо шаленими темпами мчить за горизонт, ми продовжуємо розповідати вам про нові культурні тренди у нашій рубриці ...