Чи є креатив після карантину? Робота креативних команд у нових умовах

Креативні директори британської агенції Five by Five Global Раві Біхарі та Енді Манкузо розмірковують про те, чи є креатив після карантину, про плюси та мінуси віддаленої роботи та про те, як агенції можуть використовувати її на свою користь.

Раві Біхарі
Енді Манкузо

Наш креативний дует існує майже 20 років, ми працювали пліч-о пліч у таких агенціях, як Hakuhodo, VCCP, Forever Beta та George & Dragon, а зараз — креативні директори в Five by Five Global.

Коли почався карантин, наше творче та робоче життя кардинально змінилося. Однак робота, виконана Five by Five Global та іншими гравцями галузі за останні кілька місяців, доводить: креативні колективи можуть ефективно працювати вдома. Насправді ми вважаємо, що креатив після карантину є. Адже карантин створив прецедент для кардинальних змін креативної роботи в майбутньому.

Креатив удома — виклики

Як креатори, ми дуже соціальні люди, і активне спілкування — важлива складова нашої роботи. Ми любимо постійно обговорювати наші справи, висловлювати свої погляди та ділитися ідеями. Раніше ми працювали спина до спини, а тому могли в будь-який момент розсістися у кріслах та поговорити один з одним. Зараз ми цього не можемо зробити, і саме до цього обмеження звикнути було найважче. Більшість колег-рекламістів визнає, що однією з найкращих частин творчого процесу є обговорення свіжого брифу, стрімкий пінг-понг та карколомні злети фантазії на тему «а що, якщо?». Коли креативна спонтанність втрачається, це дійсно важко.

Потім виникають побутові відволікання. Робота з дому стала викликом для цілих груп колишніх щасливих мешканців офісу. Вашим дітям просто байдуже, що ви знаходитесь на важливій Zoom-зустрічі. Всі ми, мабуть, бачили солідного СЕО, який намагався провести конференцію з дитиною, яка вередує на плечах.

Смішно, але не дуже. Тому що відсутність розмежування між життям і роботою може сильно напружувати. Ти намагаєшся, з одного боку, все-таки залишатися професіоналом і виконувати свою роботу якнайкраще, але в той же час тебе не оминають такі речі, як приготування обіду та допомога дітям, які теж навчаються вдома. Це розпорошення, треба визнати, далеко не завжди сприяє креативному процесу.

Креатив удома — переваги

Раніше ми вдвох полюбляли довгі прогулянки по Сохо та обмін ідеями за філіжанкою кави у вуличній кав’ярні. Сьогодні цей процес вже не є варіантом. Однак ми швидко навчилися адаптуватися до світу FaceTime, Zoom та Google Hangouts.

Щоб постійно залишатися на зв’язку, ми використовуємо Mural — візуальний додаток для спільної роботи, який дозволяє людям фіксувати нотатки та ділитися ідеями. Таким чином, ми постійно взаємодіємо — насправді навіть більше, ніж раніше.

Ми також працюємо набагато швидше, тому що зникло декілька факторів, які помітно уповільнювали процес. Так, зазвичай ми потребували декількох днів, щоб вивчити та обговорити інформацію за брифом. Зараз ми робимо це набагато швидше.

Нові умови вимагають від нас бути гнучкішіми. Наприклад, ми працюємо над серією постерів. За умов карантину такі неодмінні раніше частини процесу, як кастинг, виробничі наради, виїзд для вибору локації та колективний відбір знімків, сьогодні просто відпадають.

Ми, звичайно, ніколи не уявляли, що нам вдасться зробити більшість, якщо не всі ці речі, за допомогою Zoom. Але це, виявляється, цілком можливо, як показали деякі чудові роботи інших агентств. Більше зібраності, більше зосередженості на роботі, більше дисципліни та таймінгу. І трохи розуміння нових умов та вимушених обмежень з боку клієнтів. На щастя, у наших клієнтів таке розуміння є.

Думка, що віддалена робота руйнує співпрацю, не відповідає дійсності — принаймні, для нас. За нашим досвідом, працюючи в офісі, ви не завжди маєте змогу спілкуватися з усією командою агентства в цілому. Завжди хтось перебуває на зйомках, на зустрічі у клієнта або просто вийшов каву попити. Зараз у нас на одній конференції присутні одночасно до 40-50-ти людей, що справді надало агентству такої згуртованості, якої ми, можливо, раніше не мали.

Карантин також став чудовою нагодою стати ближче до наших клієнтів, як би парадоксально це не звучало. Раніше ми, бувало, обстрілювали клієнтів електронними листами та цілими днями чекали на відповідь. Зараз у разі потреби ми негайно переходимо до відеокімнат. Це дозволило зміцнити стосунки між креаторами та клієнтами. А наші клієнти, зі свого боку, набагато тісніше включилися до креативного процесу. Всі ми зараз в одному човні, тому співпереживання та розуміння стало помітно більше.

Мабуть, найбільшу зміну можна побачити у співпраці з агенціями нашої мережі в інших країнах. Ми і раніше завжди мали змогу співпрацювати з різними офісами в різний час, але сьогодні ми робимо це набагато швидше й ефективніше. Це — комунікація, яка в реальності не припиняється ні на мить, а новий стиль і ритм, безумовно, зміцнив наші стосунки з «сестринськими» агенціями.

Чи є креатив після карантину? Робота креативних команд у нових умовах

Креатив після карантину: де і як?

Тож як все ж-таки нова ситуація вплине на роботу галузі у майбутньому? Перехідний період буде досить дивним, це точно. Деякі люди не бачили живої душі протягом тижнів, і, можливо, нам усім доведеться знову навчитися звикати один до одного.

Карантин, без сумніву, продемонстрував, що нам усім не потрібно бути під одним дахом, щоб робити велику роботу. Ми вважаємо, що відтепер ми можемо практично працювати в різних місцях набагато більше, ніж раніше, і це піде справі лише на користь.

У більшості креативних агентств сьогодні вже існує політика щодо того, скільки днів можна працювати вдома. Звичайно, ніхто не перекреслює реальне життя та існування креаторів серед живих людей, але в той же час ми ніколи не уявляли, скільки можна зробити віддалено.

Ми також думаємо, що креатори мають виявити більше розуміння до своїх домашніх зобов’язань. У всякому випадку, в агенції Five By Five ми спостерігаємо цю тенденцію. Люди ефективніше працюють, швидше доробляють свою роботу і можуть присвятити себе родині. Якщо раніше прохання дружини піти з наради трохи раніше, можливо, викликало похмуру реакцію, то тепер ми бачимо, що люди починають більш розслаблено ставитися до балансу роботи та особистого життя.

Багато людей з радістю проводять більше часу зі своїми родинами. Однак ми також знаємо, що деякі люди втомилися дивитися на одні й ті ж чотири стіни протягом багатьох тижнів і не можуть дочекатися повернення в офіс.

Що ми знаємо напевно, це те, що нам точно не потрібно більше п’яти днів проводити в офісі. І що найважливіше — агенції вже активно працюють над новою офісною культурою. Зрештою, найголовніша цінність в кожній агенції — це люди. І ми прагнемо, щоб у наших людей збереглося відчуття безпеки та захищеності, яке їм потрібно, для ефективної креативної роботи.

Джерело


Впевнені, вам цікаво дізнатись не тільки про те, чи є креатив після карантину, а й взагалі про те, як змінився і зміниться стиль роботи представників креативних індустрій загалом та рекламної галузі зокрема після коронавірусної кризи.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Arriba! придумали «пазлтеллінг» для DoDo

Стартувала рекламна кампанія українського виробника пазлів DoDo Toys. Задачу комунікаційної стратегії для закріплення на західному ринку, зокрема, на Amazon, вирішувала ...

Знамениті засновники: добре це чи погано для репутації бренду?

Знамениті засновники: добре це чи погано для репутації бренду?

Історія знаменитого засновника – корисний інструмент маркетингу, але переломний момент, коли бренд має починати торувати власний шлях – неминучий.

У жовтні Rozetka запускає власну марку техніки RZTK візуальний стиль якої розробили Fedoriv Agency

Техніку RZTK розробляє європейська компанія спільно з корейськими інженерами на заводах Китаю. Уже зараз у виробництво запущені дрібна побутова техніка, ...

SHOTS и No Stars остановили мир в ролике для «Киевстара»

Креативное агентство SHOTS стало партнером национального мобильного оператора «Киевстар» и уже запустило первую рекламную кампанию. Стас Качановский, креативный директор SHOTS: ...

Відповідальний креатив: три рекламні кампанії про свідоме споживання

У 2015 році саміт ООН ухвалив 17 цілей сталого розвитку. Одна з них — відповідальне споживання та виробництво. Вона стосується ...

Організатори Cannes Lions запрошують до участі у Young Lions Live Award

Організатори Cannes Lions запрошують до участі у Young Lions Live Award

Young Lions Live Award — конкурс для креативних пар віком від 18 до 30. Ви можете бути студентами, співробітниками агенції, ...