Відколи у 2013 році мережа Harvey Nichols своїм Sorry I Spent It On Myself похитнула уявлення про те, якою має бути різдвяна кампанія, дедалі більше брендів стали наважуватися на кампанії, які суперечать різдвяним традиціям. Ми пропонуємо вашій увазі шість кампаній з добірки Cannes Lions, які обрали прагматичний (а часом навіть доволі цинічний) підхід до зимових свят.
Xmess (Essity, AMV BBDO London, 2021)
Коли в кота з дупи доводиться витягати ялинковий дощик, подарований небожеві дрон прилітає вам прямо в обличчя, а індичка до святкового стола розмазується по всій підлозі — настає зоряний час паперових рушників Plenty. А ми робимо висновок, що навіть різноманітні халепи можна показати з гумором.
The Cheapest Christmas Ad (Lidl, Proximity Dusseldorf, 2018)
«Різдво не мусить влітати в копійчину», ось яким є послання ролика від мережі супермаркетів Lidl. Це відео є навмисно бюджетною пародією славнозвісного ролика від мережі-конкурента Edeka, який вийшов роком раніше. Такому лоу-фай ролику вдалося і глядачів розсмішити, і шпильку в бік конкурентів пустити, і дотепно донести послання про низькі ціни.
The Burnt Christmas Tree (Red Cross, DDB Sydney, 2020)
На Різдво 2019 чимало австралійських родин опинилися без даху над головою через надзвичайно спустошливий сезон стихійних пожеж. Тому, щоб привернути увагу широкого загалу до цієї проблеми і спонукати до допомоги потерпілим, Товариство Червоного Хреста звело «згорілу ялинку», зроблену з речей, зібраних на згарищах. Тобто навіть у нашому дедалі більш оцифрованому світі ефективна outdoor-інсталяція здатна зупинити людей на півкроці та закликати їх до дій.
Spare The Act (Dixons, AMVBBDO London, 2016)
Якщо ви не хочете на Різдво знову отримати косметику в подарунок, це треба якось донести до рідних та близьких. А що може бути зрозумілішим за велетенський білборд? Тому ритейлер побутової техніки Dixons запросив людей поділитися онлайн своїми бажаннями щодо різдвяного подарунка, вказавши, від кого вони цей подарунок хочуть отримати і де цього потенційного обдаровувача можна застати. Після чого в ході масової персоналізованої кампанії ці побажання з’явилися на відповідних місцях для зовнішньої реклами. Що особливо варто відзначити — своєю актуальністю така реклама завдячує саме точному вибору локації.
Piano (Jetblue, Mullenlowe New York, 2018)
Як показує досвід, коли на свята родичі приїздять погостювати, витримати їх можна щонайбільше днів зо три. А потім хочеться тікати від них світ за очі. Саме це й запропонувала доведеним до відчаю людям американська авіалінія Jetblue до зимових свят — настільну гру, до якої додавався реальний квиток на літак. Тобто переможець цієї гри міг одразу вхопити свою валізу та помахати ручкою любим родичам. Це — ще один приклад, як можна кумедно сказати про наболіле і закинути аудиторії ідею про святкову подорож.
Silence The Critics (IKEA, Mother London, 2020)
Перший різдвяний ролик IKEA у Великобританії спирається на те влучне спостереження, що ми рідко буваємо задоволені своєю оселею, коли чекаємо до себе гостей. Про це в ролику й заспівали реп фарфорові овечки, пластиковий динозавр та інший хатній декор. Такий нетиповий підхід до кампанії, огудні пісні якої явно суперечать різдвяним традиціям, привернув до мережі IKEA неабияку увагу.
Читайте також:
Кращі різдвяні кампанії минулих років, за версією організаторів Cannes Lions.
31+7: зарубіжні та вітчизняні різдвяні кампанії 2020.