Вижити в кіберпросторі: як Be—it Agency вчить підлітків захищатися в онлайні

В Україні пройшла інформаційна кампанія з кібергігієни, щоб навчити молодь захищати себе в онлайн-просторі. Розробкою та реалізацією креативної ідеї займалась комунікаційна агенція Be—it Agency.

98% підлітків щодня виходять онлайн: в соцмережах, месенджерах, на сайтах, завантажують контент та діляться особистою інформацією. При цьому, 72%[1] не вважають себе цікавими кіберзлочинцям, адже вони «не багаті і не знамениті». Водночас, хакери, навпаки, дуже цікавляться підлітками і використовують таку необачну поведінку, щоб отримати доступ до персональної інформації, коштів або навіть розповсюдити шкідливе ПЗ чи влаштувати DDos-атаку. Так ми опинилися перед викликом: змінити поведінку підлітків в онлайні на безпечну при відсутності у них будь-якої мотивації це робити.

Комунікацію ми вирішили сфокусувати на зміні одного з факторів поведінки в інтернеті та переконати молодь активувати базовий захист онлайн-профілів – двоетапну перевірку. Отже, нам потрібно було спочатку заохотити підлітків захищатися в онлайні, потім дати дієвий інструмент для цього, а далі зробити найбільш вмотивованих стати справжніми амбасадорами онлайн-безпеки серед своїх близьких.

Перший етап

Під час першого етапу агенція використала тактику перебільшення і занурили аудиторію у кіберсвіт суцільних загроз. Be—it Agency створила відео як блог із пост-апокаліптичного майбутнього, в якому кіберзлодії перемогли мирних громадян. Ведучою відео стала відома підліткам акторка серіалу «Школа» Анна Трінчер, яка зіграла повстанку з руху супротиву кіберзлодіям. Вона розповідала, що хакери – це не особлива каста, яка полює на супербагатих. Кіберзлодюжки цікавляться фоточками і листуванням звичайних підлітків для шантажу або пранків, виманюванням грошей у друзів чи викраденням фоловерів. Потім Аня пояснювала, як встановити двоетапну перевірку.

Крім акторки-блогерки, були залучені інфлюенсери, популярні серед молоді 14-18 років в Instagram та TikTok. Вони створили власні відеоролики, де фаново обіграли створену метафору і підкреслили, чому важливо увімкнути двоетапну перевірку.

Другий етап

На другому етапі було оприлюднено звернення до аудиторії, яка вже використовує двоетапну перевірку, з закликом переконати своїх близьких теж її використовувати. Бо якщо у твоїх  друзів не встановлена ця функція, ти все одно перебуваєш у зоні ризику. Адже, якщо зламають акаунт твоїх рідних чи знайомих, то отримають доступ до ваших листувань, спільних фото або ж відправлятимуть тобі фішингові повідомлення.

Цього разу було створено метафору кіберсвіту суцільних загроз в офлайні. Початком слугував соціальний експеримент в трендовому серед підлітків кафе. Експеримент мав показати, що без двоетапної перевірки у твоїх друзів тебе все одно можуть чекати загрози у будь-який час і у будь-якому місці. Перед тим, як прийняти замовлення у гостей, офіціантка запитувала, чи встановлена у них та їхніх друзів двоетапна перевірка. Якщо хоч у когось за столиком вона була відсутня, то «кіберзлочинець» викрадав у гостей їжу чи напої. Після цього до відвідувачів підходив ведучий, який розповідав про ідею кампанії, наголошував на важливості двоетапної перевірки та роздавав інфоматеріали з короткими інструкціями. Відео експерименту, як і ролик з Анною Трінчер, було розміщене на Youtube-каналі кампанії та промотувано через соцмережі.

Екперимент був посилений парами інфлуенсерів-друзів. Вони спільно підготували фанові відеоскетчі для Instagram: один з героїв пояснював іншому, навіщо потрібна двоетапна перевірка і як вона допоможе їм захистити один одного. А в описах до роликів блогери звернулися до підписників з проханням тегати в коментарях своїх друзів/близьких, у яких ще не встановлена ця функція.

Підсумки

Загальне охоплення всієї діджитал-кампанії склало 17,3 млн контактів, а проєкту з інфлюенсерами – 3,7 млн, причому під час кожного з етапів вдалося охопити понад 80% цільової аудиторії. Що важливіше, за допомогою проєкту вдалося переконати підлітків дбати про свій захист в інтернеті – 70%[2] з опитаних, які бачили матеріали проєкту, змінили свою онлайн-поведінку на більш безпечну. Більше того, 52% закликали своїх друзів та рідних використовувати двоетапну перевірку, а ще 36% зазначили, що планують це зробити.

«Говорити з підлітками про кібербезпеку не просто, адже вони практично не використовують традиційні ЗМІ і швидко втрачають увагу до контенту, який їх не зачепив. Тому ми вирішили поєднати відео як формат контенту, інфлюенсерів як посланців і соцмережі як платформу нашої кампанії. І це спрацювало! Нам вдалося переконати молодь не лише захищати себе в інтернеті, а й поділитися цими простими засобами зі своїми близькими, що в довгостроковій перспективі покращить стійкість України до кіберзагроз в цілому, а значить – робить вагомий внесок у творення позитивних змін заради добробуту та безпеки людей в країні», – коментує Мирослава Грібова, керівниця практики корпоративних комунікацій Be—it Agency.

Кампанія втілювалася на замовлення Albany Associates для Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національного координаційного центру кібербезпеки Ради Національної Безпеки і Оборони і Департаменту кіберполіції спільно з партнерами Universal McCann, WhyNot? Enot, Corestone Group та Digital Religion.


[1] Дослідження «Поведінка в інтернеті», проведене Corestone Group в Україні. Репрезентативна вибірка склала 300 респондентів віком 14-18 років. Польовий етап проведений 12.01.2020-20.01.2020 р. в містах Київ, Одеса, Львів, Харків, Дніпро, Миколаїв, Кривий Ріг, Запоріжжя. 

[2] Дослідження «Поведінка підлітків (14-18 років) в Інтернеті», проведене в Україні компанією Corestone Group 17-24.08.2020 за допомогою мобільного додатку Gradus. Репрезентативна вибірка склала 300 респондентів віком 14-18 років в містах Київ, Одеса, Львів, Харків, Дніпро, Миколаїв, Кривий Ріг, Запоріжжя.


Пропонуємо вам також переглянути кампанії, що сприяють безбар’єрності та інклюзивності.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Effie Awards Ukraine

Оголошення фіналістів Effie Awards Ukraine 2020

Премія Effie Awards Ukraine 2020 анонсує фіналістів – найбільш ефективні кампанії України в області маркетингових комунікацій. У фінал пройшло 139 ...

Eurobest

Eurobest оприлюднив шорт-листи в категоріях

Європейський фестиваль креативності Eurobest оприлюднив роботи, які увійшли в шорт-листи за визначеними категоріями. Українські роботи ввійшли в шорт-листи в двох ...

Бренд Opel презентує новий фірмовий стиль

Бренд Opel здобув новий вигляд. Філігранно накреслена фірмова емблема, новий шрифт і яскраво-жовтий колір демонструють інноваційний потенціал Бренду. Мета іміджевого ...

Depositphotos Music: міжнародний фотобанк запускає новий контент-розділ

Depositphotos – міжнародний фотобанк з бібліотекою із понад 180 мільйонів файлів – анонсував запуск нового розділу контенту. Тепер на платформі ...

Тест з каченятами та розмитий кліп: погляд ззовні та зсередини на життя з порушеннями зору

Французька оптика Droit de Regard й австралійська організація, що тренує собак-поводирів, з різних боків підходять до візуалізації порушень зору.

Представництво Міжнародної організації з міграції в Україні (МОМ) закликає закриватися маскою, а не в собі

Соціальна кампанія Представництва Міжнародної організації з міграції в Україні (МОМ), розроблена агенцією social impact комунікацій plusone, закликає задуматись про своє ...