Світовий рекламний ринок зростає незважаючи на економічні негаразди

Світова економіка не в найкращій формі – на глобальну картину впливають сповільнення Китаю, рецесія у Бразилії та Росії, гуманітарна катастрофа у Сирії, непрогнозованість майбутнього Євросоюзу. Однак рекламодавці демонструють впевненість і тому наш прогноз залишився майже незмінним (у грудні ми казали про зростання на 4,7%). 

Три основні причини для нашого оптимістичного прогнозу:

  • Події високосного року (президентські вибори у США, Олімпіада, Євро 2016) додадуть 6,1 млрд. доларів світовому рекламному ринку
  • Швидке відновлення низки європейських ринків, постраждалих від фінансової кризи
  • Швидке зростання нових ринків у Африці, Азії й Латинській Америці, які стають відкритими і цікавими міжнародним рекламодавцям

Східна Європа

Регіон Східної Європи і Центральної Азії швидко одужав після падіння 2009 року, однак конфлікт на Сході України, санкції Заходу проти Росії та відтік іноземних інвестицій знову відкинули країни регіону назад. Криза посилилась падінням цін на нафту, яка складає 70% російського експорту, і девальвацією української та російської валют. Відразу постраждала й Білорусь, яка дуже залежить від торгівлі з Росією. У 2015 році рекламні витрати у доларовому еквіваленті скоротились на 45% в Україні, на 28% у Білорусі та на 9% у Росії. Російський ринок виявився більш стійким, ніж нам здавалося, уник катастрофи і навіть має показати зростання на 2% цього року. Рекламні витрати у Білорусі зростуть на 15%. А в Україні, в перерахунку на долари, навпаки, знизяться ще на 3%.

Загалом рекламні ринки Східної Європи і Центральної Азії, які ми об’єднуємо в один регіон через спільні риси, зросте на 2,6% у 2016 році, але надалі ми прогнозуємо стрибок до 7,6% у 2017 році і рекордних 8,8% у 2018 році.

Як видно з діаграми, світовий рекламний ринок можна поділити на 3 групи за темпами розвитку: регрес на Близькому Сході і у Північній Африці, швидке зростання у Східній Європі/Центральній Азії та «Швидкісній Азії», стабільне зростання на 2-3% щороку на решті ринків.

Розподіл рекламних бюджетів між медіа

Вже традиційно для наших досліджень показувати, що саме інтернет є основним рушієм зростання світового рекламного ринку. Цього року він зростатиме втричі швидше за середні показники, тобто на 15,7%. І хоч темпи дещо уповільнюються, іншими словами інтернет «дорослішає», все ж ці показники й надалі вимірюватимуться двозначними числами, принаймні по 2018 рік включно. І ще одна важлива новина: ми прогнозуємо, що витрати на рекламу в інтернеті перевищать показники телебачення вже наступного року (в попередньому прогнозі ми «відкладали» цей момент на 2018 рік).

Що ж стосується того, скільки нових грошей принесуть на ринок реклами різні канали комунікації, то безперечним лідером є мобільна реклама. 92% нових надходжень у 2015-2018 роках прийдуть саме через мобільні пристрої. Завдячувати слід широкому розповсюдженню гаджетів і тому, як швидко вони стали невід’ємною частиною життя споживачів. ТБ й інтернет принесуть 10% і 9% нових грошей, зовнішня реклама, радіо і кінотеатри разом додадуть іще 7%. Виходить більше 100%, але лише тому, що за цей же час реклама в газетах і журналах скоротиться на 13 млрд. доларів США, тобто, пропорції вирівняються.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Stolen Part Matters: постери TABASCO про анексію Криму

Креативники рекламного агентства TABASCO створили постери Stolen Part Matters про окупацію Криму Росією. На прикладі назв всесвітньо відомих брендів агенція ...

Effie Ukraine Education Program: відкрито реєстрацію на зустріч-презентацію програми

11 березня відбудеться зустріч-презентація програми Effie Ukraine Education Program, яка присвячена новій професійній освіті для маркетологів, рекламістів та бренд-менеджерів. Подія ...

У Києві відкрилася виставка про незаконні рекламні конструкції

У столиці тільки за минулий рік прибрали понад 20 тисяч незаконних рекламних конструкцій. Фото «найцікавіших» із них потрапили на виставку, ...

Віталій Капустян став креативним директором групи TWIGA Ukraine

Комунікаційна група TWIGA Ukraine призначила креативного директора холдингу. Ним став Віталій Капустян, який долучився до команди на початку минулого року ...

LIONS Live: директор з маркетингу Uber про адаптацію та репутацію бренда

Томас Раніз, директор з маркетингу Uber, спробував в рамках серії відео CMOs in the Spotlight відповісти на деякі найгостріші питання 2021 року.

Кури, собаки та крокодили замість автівок: чи потрібен в кадрі сам продукт?

Дмитро Мамонтов, Senior copywriter в Havas Ukraine, розповідає про те, чи потрібен в кадрі рекламного ролику, постеру чи білборду сам продукт. ...