Моніторинг засобів масової інформації та соцмереж — життєво важливий інструмент у будь-якій галузі бізнесу. Сьогодні складно собі уявити велику компанію чи маленький бренд, який би не шукав новини про себе чи конкурентів у ЗМІ та в соцмережах.
Відповідно до нового звіту про глобальний ринок інструментів моніторингу ЗМІ, опублікованому Transparency Market Research, до 2030 року очікується, що ринок інструментів медіамоніторингу досягне $11 995,4 млн, із середньорічними темпами зростання 14,1% з 2020 по 2030 рік.
Експерти платформи медіамоніторингу LOOQME розповідають про зростання ринку медіамоніторингу, а також про те, чому моніторинг ЗМІ та соцмереж важливий для бізнесу.
Чому зростає ринок медіамоніторингу?
З кожним роком самостійно стежити за всім потоком інформації про свою компанію або продукт стає все складніше. Кількість контенту, що створюється в діджитал-середовищі, може перевищувати десятки або сотні тисяч публікацій, постів, аудіо- та відеоматеріалів, в яких згадується бренд.
Хоча й значення традиційних ЗМІ для репутації бізнесу також важливе. Велика кількість популярних видань, таких як The New Your Times, Forbes, The Guardian та інші, навіть попри діджиталізацію, ще й досі зберігають друковані версії журналів і газет, тому не варто виключати їх з фокусу свого відстеження.
Згідно з даними звіту Digital in 2020 року, в січні 2020-го кількість користувачів інтернету зросла до 4,54 млрд, що на 7% більше (298 млн нових користувачів) порівняно з січнем 2019-го. Користувачів соцмереж стало 3,80 млрд, що на 9% більше (321 млн нових користувачів), ніж минулого року.
Така динаміка ще раз підтверджує, наскільки медіамоніторинг важливий сьогодні. Особливо в онлайн-середовищі. Адже частка зростання кількості користувачів інтернетом і соцмережами збільшить кількість онлайн-контенту, що, з одного боку, готується для користувачів, а з іншого — самі користувачі створюють контент і впливають на його поширення.
Топ-3 питання від бізнесу, на які дає відповідь медіамоніторинг
Експерти платформи медіамоніторингу LOOQME виділяють 3 питання, на які можна отримати відповіді за допомогою відстежування згадок про компанію і її конкурентів.
Питання 1. Яка репутація у моєї компанії, бренду або продукту?
Погляди на бізнес з боку власника, піарника або маркетолога не завжди збігаються з точкою зору клієнтів або ЗМІ. Відмінності в сприйнятті впливають на репутацію бренду. А щоб дізнатися, як саме впливають, потрібно шукати і аналізувати згадки про компанію — відгуки клієнтів, коментарі або інтерв’ю галузевих експертів, відеорозпакування продукту або сюжети в новинах на телебаченні. Всі вище перелічені згадки можна зібрати і проаналізувати за допомогою сервісів для медіамоніторингу. Тоді буде можливість оцінити свою репутацію, побачити її сильні і слабкі сторони.
Питання 2. Як я виглядаю в порівнянні з моїми конкурентами?
«Тримайте друзів близько, а ворогів — ще ближче», — так говорив китайський військовий стратег Сунь Цзи. Медіамоніторинг дає можливість:
- порівняти себе з конкурентами;
- зрозуміти, що вони планують робити в майбутньому і бути нарівні з ними або навіть випереджати їх;
- отримати корисні інсайти для розвитку бізнесу;
- уникнути помилок, що робили інші компанії;
- дізнатися більше про найсильніших гравців ринку.
Питання 3. Як мені уникати криз або як з ними боротися?
Кризи можуть виникати миттєво. Наприклад, неправильна реакція бренду на інтернет-відгук клієнта, невдалий коментар топ-менеджера компанії про політику або гендер, що розлітається швидко, особливо в онлайн-ЗМІ і соцмережах і може сильно зашкодити бізнесу.
Другий варіант кризи виникає поступово. Наприклад, коли місяцями накопичується негатив навколо іміджу компанії і в один момент він вибухає та тиражується в медіа і соціальних мережах. Тоді потрібно знаходити джерела проблеми і відстежувати реакцію їх поширення в офлайн- та онлайн-медіа і соцмережах. З такими завданнями допоможуть впоратися спеціальні сповіщення, які можна налаштувати в сервісі моніторингу під себе і бачити, коли накопичується негатив і де його першоджерело.
Відповіді на ці 3 питання допоможуть побудувати якісні комунікацій в медіа і соцмережах і позитивно вплинуть на подальший розвиток бізнесу.
Фото на головній: Michał Jakubowski / Unsplash
Пам’ятаєте про концепцію шести сходинок креативної ефективності? В рамках Lions Live Джеймс Гарман, експерт-маркетолог з Нової Зеландії, відповів на 10 найтиповіших запитань про Creative Effectiveness Ladder, співавтором якої він є.