• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Маркетинг і Комунікації

Реклама в степах Казахстану. Міфи та досвід

14 Січня, 2019
Час прочитання: 1 хв.
A A
Реклама в степах Казахстану.  Міфи та досвід
Share on FacebookShare on Twitter

Від автора: Я вже півтора року працюю в Казахстані, очолюю рекламне агентство SEED FCB. За цей час встиг для себе підтвердити та спростувати ряд міфів, які чув про цю країну та її рекламну індустрію. Якісь підтвердилися, якісь спростувалися. Хотів би поділитися своїми спостереженнями.

До переїзду в Казахстан знав про нього досить мало. Чув про те, що тут багато вихідних, часті чаювання і не дуже розвинений ринок реклами. Можливо, через останнє і побутує стереотип, що на цьому ринку легко працювати, їдеш сюди такий весь красивий і розумний як на відпочинок чи пенсію. Пройшло вже півтора року – як раз час розібратися, що тут правда, а що ні і який він цей рекламний Казахстан. Так от, вихідних і правда більше, адже тут святкують, як і наші СНДшні свята, так і мусульманські. Деякі дублюються, як наприклад, Новий рік (1 січня) і місцевий традиційний Новий рік (Науриз) 21-23 березня. Чай п’ють раз 10-15 в день (за даними опитування з вибірки в 1 людину – Володя, наш препрес спеціаліст), часто з молоком. Ринок і правда в цілому трохи відстає від українського, але є дуже прогресивні агентства і компанії, які явно могли б дати прикурити і багатьом нашим. Це радує нас і дивує конкурентів навіть з сусідніх країн. Так, наприклад, дуже здивувалися чотири знамениті «каннські» агентства з Москви, коли казахстанське агентство виграло у них великого клієнта Avito, двічі. Історія про легку роботу – явно міф, працювати тут треба постійно, тяжко і в досить непростих умовах.

З прогресивних речей, які кидаються в очі, але ще не розкрили свій потенціал в рекламі – проникнення високошвидкісного інтернету. 90% на кінець 2018, в той час як в Україні 63%, наприклад, в Росії 73%. Відповідно, частка інтернету, як каналу комунікації бренду, стрімко зростає, хоча інструментарій ще залишає бажати кращого. З популярного в побуті можна назвати технологію QR коду. Її звикли використовувати для оплати, переказу грошей та інших операцій. Навіть великі бренди вже не бояться використовувати QR в комунікації – наприклад, Білайн в останній іміджевій кампанії «Дай 5».

Стрімкий розвиток високошвидкісного інтернету спровокував великий урожай місцевих вайнерів, популярність яких в мережі «виносить» їх уже і на берег оффлайну. Тут вони беруть гроші зі своїх мільйонних армій шанувальників, відкриваючи бургерні, донерні та інші поживні точки. Полюбили нових селебрітіз і клієнти, в основному за їх вже готові аудиторії та створення дешевого відео-контенту. І, мушу визнати, для вирішення завдань «Нам потрібно просто цікаве відео, тільки дешевше, так як це ж для інтернету і не треба ніякої стратегії, це занадто довго» таке рішення, на перший погляд, виглядає цілком резонно. За відносно невеликі гроші можна отримати певне охоплення. Залишається відкритим лише питання того, що за повідомлення отримає споживач, який імідж бренду залишиться у нього в голові і чи відповідає це стратегії комунікації бренду (якщо вона є).

При такій динаміці ринку виникає чітке розуміння, що клієнту від топового креативного агентства потрібна більша і важливіша цінність, ніж просто відеоролик та постер, які зараз може зробити і розмістити в інтернеті практично кожен, у кого є смартфон. Щоб відповідати вимогам ринку, ми робимо акцент на стратегію (стратегічні сесії, результатом яких є не тільки комунікаційна стратегія, а й бачення розвитку самого продукту) і власні нові продукти (контентні, YouTube проекти та інші, про яких ще не можу розповісти). Це, по-перше, дає глобальну цінність клієнту – не просто разовий креативчик, а креатив як частина цілісної стратегії комунікації бренду і розвитку самого продукту і, по-друге, практичну цінність – чіткі конкретні інструменти реалізації креативної ідеї, а не ще одна куплена. ppt презентація, з якою не зрозуміло, що робити далі, тому вона просто лежить в папці на сервері.

Ще одна цікава особливість Казахстану – це його величезна територія і непропорційно маленьке населення, яке хоч і розосереджено практично по всій країні, але акумульовано в основному в містах. Алмати і Астана – 2 лідера, в яких проживає сумарно 2,84 млн при загальному населенні країни 17 млн. По-перше, це дуже нелегко для економіки країни (розвезти всім майонез, наприклад), по-друге, досить сильно різняться ментальні особливості аудиторії. На рекламу це впливає в двох аспектах: 1) іноді робимо різні кампанії з різними інсайтами для різних регіонів, 2) нерідко запускаємо досить великі кампанії виключно на 1 – 2 міста (Алмати – Алмати / Астана), так як в інші регіони продукт не доставляється.

Як і Україна, Казахстан стрімко освоює сервіс для зйомок світових брендів. Різноманітність просто казкових ландшафтів і високий рівень місцевого продакшену AnyKey не залишилися непоміченими світовими рекламістами. Завдяки цьому красоти Казахстану можна побачити в роликах таких глобальних брендів як Mercedes, Huawei, Renault.

Так як в Києві брак рекламно-маркетингових спільнот, фестивалів і медіа ресурсів я не відчував, то усвідомити їх цінність зміг тільки тут. Незважаючи на досить маленький ринок і те, що практично всі основні його гравці (рекламісти, як мінімум) один одного знають, не вистачає скоординованості, інформованості, обміну і, звичайно ж, рекламних тусовок. Це, як на мене, суттєво стримує розвиток індустрії. Благо є два невеликих виключення: аматорський ресурс Adasia, де іноді можна подивитися свіжі роботи колег, і Red Jolbors, центральноазіатський фестиваль реклами, де раз на рік можна зустріти колег по цеху і подивитися, хто що зробив за рік.

Ще одна хороша, але до сих пір незайнята ніша – системні освітні курси, лекції, особливо рекламно-маркетингові. Ринок уже дозрів, а продукту ще немає. Можливо, і через це в тому числі, так сильно відчувається проблема з кадрами. В Україні, як виявилося, все ще порівняно добре.

Якщо підсумувати, то країна дійсно цікава. Це такий собі симбіоз пострадянської (що ще близько українцю) і вже нової для мене азіатської культури. З одного боку, все, як би знайоме, але нерідко можна і неслабо здивуватися. Ринок повен досить різних клієнтів: від явно традиційних до дуже молодих і інноваційних, але вже розробляючих  з нами великі стратегії (ChocoFood з ChocoFamily). Є великі і сміливі, як наприклад, Air Astana, чиїм відео про техніку безпеки тепер захоплюються пасажири практично по всьому світу. Особливу радість і натхнення незмінно дарують гори, біля підніжжя яких знаходиться Алмати, лижі, природа і дуже смачна кухня.

Про автора:

Андрій Миронюк

General Manager

SEED by CB

 

Теги: креативреклама

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”
Бізнес та Інновації

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”

6 Червня, 2025

Мистецтво – це не лише про красу, а й про зміст. А фінансова грамотність – не лише про цифри, а й про стиль життя. У травні 2025 року кампанія «Financial...

Читати даліDetails

Ти не ти, коли голодний: нова рекламна кампанія Snickers з Жозе Моурінью

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

В Україні з’явиться каталог креативних індустрій

17 Червня, 2025
Інсайти

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції

25 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України
Відповідальність

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України

24 Червня, 2025
Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності
Інсайти

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності

25 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.