Publicity Creating провела телефонне опитування представників компаній-операторів аграрного ринку України. В опитуванні взяли участь представники понад 150 компаній. Основні запитання анкети стосувались використання PR-інструментів у комплексі маркетингових комунікацій, обсягів бюджетів, що виділяються на PR-діяльність, а також співпраці зі спеціалізованими агенціями.
За результатами опитування, абсолютна більшість компаній протягом останнього року використовували PR-інструменти у своїй діяльності – 89% опитаних.
Серед найбільш ефективних, на думку респондентів, інструментів PR, зокрема, були названі: участь у спеціалізованих виставках і конференціях, розміщення піар-матеріалів (статті, новини) в Інтернеті, прес-релізи, проведення власних піар-заходів для партнерів і клієнтів тощо. Більшість опитаних схиляються до думки, що найбільш ефективним є комплекс інструментів, активностей та заходів, а не якісь окремі з них.
На запитання анкети «Який PR-бюджет Ви вважаєте достатнім для просування компанії, що входить до ТОП-10 Вашого ринку (на період 6-12 місяців)», були отримані наступні відповіді:
- До 150 тис. грн. – 26%
- Від 151 до 500 тис. грн. – 55%
- Понад 500 тис. грн. – 19%
Понад 60% респондентів з тих, хто використовує PR-інструменти у своїй діяльності, практикують комбіновану схему: частину робіт виконують самостійно, а частину доручають зовнішнім структурам чи фахівцям. При цьому, зовнішнім структурам переважно доручають більш складні або більш масштабні завдання (розробка стратегії чи комунікаційної програми на 1-2 роки, організація PR-заходів чи прес-заходів, написання серії піар-матеріалів, тощо). Ще 15% працюють тільки із зовнішніми структурами у галузі PR, і понад 20% виконують роботи винятково власними силами.
«Аграрний ринок є одним з найбільш перспективних в Україні, тому цікаво було дізнатись, наскільки широко використовуються на даному ринку піар-інструменти та які обсяги бюджетів оператори ринку вважають достатніми для просування. В цілому, дані опитування свідчать про активне використання піар-інструментів у діяльності агрокомпаній. Проте, відчувається нестача стратегічного і комплексного підходу до PR, а відсутність стійкого досвіду роботи з професіональними структурами не дає можливості отримати прогнозовані та суттєві результати від PR-діяльності у площині маркетингу. Тому у сфері PR український агроринок є також дуже перспективним», – сказала Руслана Плис, PR-консультант, Account Director Publicity Creating.
*Опитування проводилось з листопада 2018 р. по лютий 2019 р. В опитуванні взяли участь 152 компанії, що працюють у різних напрямках українського агроринку.
Фото: ckp.in.ua