Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні спільно з Асоціацією Креативних Індустрій України запустили серію вебінарів від українських фахівців із комунікацій «Ефективні комунікації для культурних та креативних проєктів».
На п’ятому і останньому вебінарі «Медіапартнерства та міжгалузеві взаємодії» поговорили про:
- укладання медіапартнерств;
- взаємодію з інформаційними партнерами протягом проєкту;
- вдалі міжгалузеві взаємодії та креативні колаборації: що лежить в їхній основі.
Спікерка: Карина Борзаківська, менеджерка із комунікацій та партнерств Асоціації креативних індустрій України (CIAU) та офіційного представництва фестивалю Cannes Lions в Україні.
Навіщо розповідати про свій проєкт/захід/організацію в медіа? З яких джерел аудиторія черпає інформацію? Як обрати медіа для співпраці і знайти потрібний контакт? Про список неочевидних ЗМІ, приклади крутих міжгалузевих колаборацій, а також про факапи у взаємодії зі ЗМІ та партнерами — дивіться на відеозаписі вебінару. А також читайте короткий конспект вебінару нижче.
Медіапартнерства
Медіапартнерства не виникають самі по собі. Це частина комунікаційної стратегії, інструмент досягнення певних цілей вашої комунікації. Та насамперед якісні комунікації — це не про кількість згадок у ЗМІ, а про те, як правильно та яким шляхом найкраще донести відповідну інформацію необхідним людям, і щоб ця комунікація привела до конкретних результатів (зміна громадської думки, приведення до реальних дій/результатів).
До того, як ви напишете в редакцію:
- проаналізуйте свою діяльність та визначте, яку цінність надає ваша організація/проєкт/подія тощо людям, суспільству, співробітникам;
- дайте відповідь на такі запитання: що найголовніше та найцікавіше у вашому проєкті/події/організації; чим ваш проєкт/подія/організація відрізняється від конкурентів; яка ваша аудиторія?
І взагалі визначтеся, чи ваш проєкт передбачає медіапартнерства. Чи вам достатньо вислати просто одну новину в ЗМІ. Якщо ви усвідомлюєте, що ваша діяльність чи захід передбачає декілька інфоприводів, краще спілкуватися з медіа щодо партнерства.
Модель медіапартнерств
Партнерство передбачає взаємовигідні умови для обох сторін. У випадку з медіапартнерствами — це win-win співпраця з редакціями ЗМІ:
- ви надаєте корисний контент, ексклюзиви, прояви під час події (логотип на сайті, на брендованих конструкціях, промоматеріалах тощо);
- ЗМІ інформують про проєкт/подію, акредитовуються на подію (реєстрація представника медіа на подію, з якої він (за наявності релевантного для медіа, яке він представляє, контенту) готує репортаж чи інший формат публікації).
Формула «Як безкоштовно розмістити свій матеріал у ЗМІ»
Матеріал повинен бути релевантним тому медіа, з яким ви хочете співпрацювати. В основі будь-якого медіапартнерства — користь для аудиторії (читача).
Поради для успішного медіапартнерства
- визначити відповідальну особу за зв’язки з медіапартнерами;
- чітко розуміти цілі співпраці;
- менше «ми»/«наша чудова організація» — більше про користь для читача;
- домовленості мають бути зафіксовані в переписках, за потреби — у договорах чи меморандумах;
Початок співпраці
Яке медіа обрати
Як знайти свій контакт у медіа
- стандартно вивчити сайт медіа і знайти контакти;
- переглянути, хто з журналістів пише на вашу тему, зберегти імейл, знайти на ФБ;
- підтримувати зв’язок, за можливості реагувати на запити, підказати коментарі, порадити експерта.
Як запропонувати співпрацю
Обов’язково в темі листа зазначте слово-тригер (назва події/проєкту/організації; коротке речення з декількох слів, про що саме йтиметься у листі тощо), за яким журналіст швидко зможе знайти саме ваш лист у своїй електронній скриньці. Лист із темою «Співпраця» може просто загубитись серед великої кількості подібних листів з приблизно такими ж темами, які щоденно отримують журналісти.
Ще декілька порад:
- НЕ надокучати редакціям із запитом «Коли вийде наш матеріал?»
- Якщо пообіцяли ексклюзив одному визначеному медіа, то це визначене медіа і має його отримати. Не інше.
- Коли вийшов матеріал, максимально підтримайте його на власних інформаційних ресурсах.
Інфопривід для медіа під час події
Запрошення до акредитації — щонайменше за тиждень до події. Інфоприводом для медіа відвідати вашу подію може бути:
- унікальне нагородження, рейтинги;
- представлення результатів дослідження;
- виступ непересічного, відомого спікера;
- відкриття, презентація нового винаходу;
- ексклюзивний передпоказ.
Як потрапити у новини на ТБ
- актуальна тема — релевантна для ЦА медіа;
- історія, емоційність, красива картинка, жива атмосфера;
- факти та дослідження;
- харизматичний спікер-експерт.
Але неможливо завчасно гарантувати присутність камер на події, навіть якщо ви в достатньо дружніх відносинах з редакцією чи продюсером телеканалу. Навіть якщо заздалегідь ви домовились про дату і час зйомки на вашій події, якщо в день вашого заходу раптово трапляється значно вагоміша подія чи інфопривід національного масштабу, скільки камер не було б у редакції, є ймовірність, що всі сили будуть направлені на висвітлення більш важливої новини. Це неможливо передбачити, при цьому вірогідність такого випадку не дуже висока. І це треба враховувати, прописуючи показники очікуваного медіаохоплення по ТБ в грантових заявках, наприклад.
Топ-факапи у взаємодії зі ЗМІ
- Зробити розсилку на декілька контактів (у відкритій копії) і всім пропонувати співпрацю.
- Писати в одну редакцію і помилитись зі зверненням (коли на початку листа до однієї редакції стоїть звернення до іншої редакції).
- Не проаналізувати тематику медіа.
- Укласти співпрацю і зникнути.
- Не виконати свою частину обов’язків.
Пам’ятайте: кожен проєкт і кожна співпраця — це ваша репутація як менеджера, репутація вашого проєкту/івенту/організації.
Міжгалузеві колаборації
Найкращі проєкти народжуються в процесі об’єднання декількох креативних команд, на стику різних галузей, під час обговорення успіхів та проблем.
Для чого клаборації?
В основі міжгалузевої взаємодії завжди лежить спільна мета, яка відображається у спільному проєкті, спільних конкурсах, тематичних блоках на івентах, у спільній події, у залученні до подкасту в якості гостя тощо.
Наша ціль + пошук партнера зі схожими цілями та цінностями = об’єднання та залучення фінансування під конкретний результат.
Пропозиція партнерства
Ще декілька порад:
- Будьте зацікавленими і розповідайте про свій проєкт із очима, сповненими вогню.
- Ваші офіційні медіа + соцмедіа також мають бути живими, оскільки ви посилаєтеся на них при знайомстві.
- Пам’ятайте, що медіарілейшнз вам у нагоді 😉
Що потрібно враховувати під час співпраці з представництвами міжнародних організацій?
Чим масштабніша організація — тим більше часу займає погодження з її представниками цитат, коментарів, релізів, візуальних матеріалів тощо. Тому:
- максимально завчасно розробіть таймінг інфоприводів та основних активностей проєкту;
- закладайте більше часу на погодження пресматеріалів, згадок тощо;
- завчасно запросіть брендбук та інформаційні довідки.
Топ факапи у взаємодії з партнерами
- Співпраця із контраверсійними особистостями/організаціями.
- Невідповідність цілі проєкту діяльності партнера (особливо, у принципових етичних питаннях).
Читайте також головні думки з попередніх вебінарів:
- про визначення цілей і каналів комунікації проєкту — за цим посиланням;
- про шість етапів стратегії бренд-комунікації — за цим посиланням;
- про контент-стратегію в SMM — за цим посиланням.
- про візуальні комунікації та роботу зі шрифтами — за цим посиланням.