Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні спільно з Асоціацією Креативних Індустрій України запустили серію вебінарів від українських фахівців із комунікацій «Ефективні комунікації для культурних та креативних проєктів».

На вебінарі з темою «Контент-стратегія в SMM» разом зі спікеркою Зоєю Лобод, співвласницею digital-агентства LOBODS, обговорили:

  • комплексну SMM-стратегію: аналітику аудиторії, конкурентів, вибір соціальних мереж, позиціювання;
  • контент-стратегію: tone of voice, рубрикатор;
  • захопливий контент: створення постів і stories.

Приклади контенту, який залучає, корисні додатки, які допоможуть самостійно створювати крутий контент у соцмережах, — все це та багато іншого дізнавайтесь, переглянувши відеозапис вебінару. А головні думки — читайте нижче в тексті.

Про факапи

Всі починають з факапів чи невдало запущених проєктів — це дуже цінний досвід: коли ви щось пробуєте робити самостійно, навіть якщо у вас спочатку не виходить, ви при цьому знаєте всі аспекти того, як це відбувається. Вчитись на помилках — крутий формат, щоб себе розкачувати і прокачувати. Тому потрібно не боятись і не соромитись щось пробувати робити.

  • Волта Діснея звільнили через «нестачу ідей і уяви». 
  • «Гаррі Поттера» видавництва повертали 12 разів. 
  • Учитель Томаса Едісона в рекомендації написав про нього «Занадто дурний, щоб навчатись».
  • На співбесіді в Google, Facebook і Amazon запитують про факапи і не беруть на роботу, якщо у вас немає невдалих проєктів.
  • Ізраїль інвестував у завідомо неуспішні IT-проєкти більше 300 млн, щоб підприємці навчились факапити.

Аналітика соцмереж (Україна)

В Україні глобально ринок ділиться на два напрямки: Instagram і Facebook. При цьому Instagram вважається найпопулярнішою соцмережою в Україні, але це не так. Facebook — найбільш численна соцмережа по кількості зареєстрованих користувачів.

Facebook:

  • 14 млн користувачів;
  • вік — 28-40;
  • інформаційний контент; доросла і респектабельна соцмережа; більш освічена аудиторія з більш високим рівнем доходу; соцмережу прирівнюють до новинного ресурсу, тому інформації тут більше довіряють; потрібно більше витрат на просування; набагато більший функціонал сторінки.

Instagram:

  • 11,5 млн користувачів;
  • вік — 18-28;
  • візуальний контент; високий рівень конкурентності; більший потік конкурентів; при цьому тут більш активна аудиторія, яка більш активно спілкується з брендами; менший рівень довіри до сторінок; можливість просування через блогерів; менший функціонал сторінки.

Telegram:

  • 4,5 млн користувачів;
  • вік — 18-34;
  • особисті переписки; освітній / новинний контент; єдиний спосіб просування.

TikTok:

  • 3,5 млн користувачів;
  • вік — 13-24;
  • розважальний відеоконтент, короткі музичні відео, не лише фанового характеру, є багато навчального контенту; музика — основний продукт просування; високі органічні показники; хибна думка про те, що це дитяча соцмережа, сюди йдуть великі бренди, тому аудиторія соцмережі росте, а сама соцмережа розвивається.

Стратегія — всьому голова

  1. Цілі / задачі.
  2. Аналіз конкурентів.
  3. Аналітика аудиторії.
  4. Вибір соцмереж.
  5. Наповнення сторінок (контент-стратегія: tone of voice, рубрикатор, візуальна стилістика).
  6. Способи просування + додаткові інструменти.
  7. Правила модерації.
  8. Бюджет і KPI.

В кого цілимось?

  • Соціально-демографічний блок: вік, стать, сімейний стан, сфера діяльності, місце проживання, дохід.
  • Інтереси, хобі, дозвілля.
  • Які болі є у вашої ЦА і як ваш продукт / послуга / проєкт допомагає їх вирішувати?
  • Які фактори при покупці вирішальні?

Як проаналізувати?

  • Актуальна клієнтська база (аналіз сторінок, анкетування).
  • Лояльна аудиторія в соцмережах (аналіз 10-30 профілів).
  • Бажана аудиторія (пошук максимально релевантних акаунтів, їхня аналітика).
  • Аудиторія конкурентів (аналіз 10-30 профілів).

Сервіси аналітики:

  • Picalytics, Popsters;
  • статистика сторінки;
  • вкладка «Аудиторії» в Ads Manager.

Аналітика конкурентів

Максимально глибинний аналіз: чим вони діляться, що і як часто постять у себе на сторінці, як взаємодіють з аудиторією, як спілкуються з нею і реагують на коментарі, як довго відповідають на коментарі, що роблять в Stories і чи взаємодіють там з підписниками, яка в них аудиторія, це живі підписники чи накручені.

В сукупності це дасть вам розуміння того, до чого ви прагнете, від чого тікаєте, з чим у цілому працюватимете, на якому підгрунті конкуруватимете і так далі.

Контент-стратегія в SMM

Tone of voice (TOV) — манера / спосіб спілкування вашого бренду / продукту / сторінки з вашою аудиторією:

  • Якщо мій бренд — це людина, як він говорить?
  • Про що він любить говорити? З чого він сміється, чим цікавиться?
  • Що дратує в комунікації? Що ніколи не використовує у спілкуванні?

Типи рубрик по контенту

  • Інформаційна
  • Продуктова
  • Розважальна
  • Корисна
  • Емоційна
  • Ситуативна
  • Активація (конкурси)

Часто в гонитві за клієнтами, грошима, замовленнями, просуванням, втрачається розуміння суті існування соціальних мереж. З самого початку соціальні мережі виконували дві функції: спілкування та розваги. Тому якщо ваша контент-стратегія в SMM враховує ці дві функції, то ваша сторінка в соцмережах житиме, нативно розвиватиметься, активно підтримуватиметься вашою аудиторією. Все це формує емоційний зв’язок, необхідний для просування бренду. Зараз є поняття лавмарк (lovemark) — коли споживач іде не за продуктом, послугою, проєктом чи його якістю, а за тією емоцією, яка закладена в цьому продукті, послузі, проєкті.

Кращий спосіб дізнатись, що працює в соцмережах, — активно користуватись соцмережами…

… і продовжувати навчатись новому і дізнаватись нове.

Потрібно завжди тримати руку на пульсі різних оновлень. Як мінімум, читати новини: щоб розуміти, що буде трендовим і актуальним, краще читати іноземні джерела. Тому що всі тенденції приходять до нас із Європи та США і всі оновлення соцмереж спочатку тестуються там, а потім приходять до нас.

Читайте Facebook, тому що Facebook краще всіх знає, що ж працює в Facebook і Instagram.

Є вбудоване навчання від Facebook, яке називається Facebook Blueprint, де ви можете проходити короткі тренінги чи курси, здавати тести, отримувати сертифікати. Це можливість посилити себе в тих напрямках, які вам незнайомі чи в яких ви відчуваєте брак знань та вмінь.

Кращий спосіб дізнатись, що працює в соцмережах, — активно користуватись соцмережами…

Також потрібно потроху проводити час у соцмережах у межах своєї професійної діяльності. Таким чином у вас буде розуміння, що читає та постить аудиторія, чим вона надихається, що зараз у тренді. Це дасть вам можливість придумати креативні напрямки в контент-стратегії, якими ви дивуватимете і залучатимете свою аудиторію.

Telegram-канали і подкасти для натхнення

Telegram-канали для натхнення
Telegram-канали для натхнення
Подкасти для натхнення

Наступний вебінар про «Візуальні комунікації» відбудеться 29 квітня. Спікер: Ярослав Белінський, експерт з візуальних комунікацій та брендингу, графічний дизайнер, засновник та голова Асоціації Design4Ukraine.

Реєстрація на вебінар триває до 28 квітня за посиланням.

Читайте також головні думки з першого вебінару про визначення цілей і каналів комунікації проєкту — за цим посиланням.

А за цим посиланням читайте головні думки з другого вебінару про шість етапів стратегії бренд-комунікації.

Теги:

Український Маркетинг Форум

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Бренд Unilever випустив дезодорант з інклюзивним дизайном

Такий дезодорант з інклюзивним дизайном має нове пакування з кришечкою, яку можна відкрутити однією рукою, вбудованою ручкою та етикеткою шрифтом ...

Avon започатковує продаж брошок, щоб змінити життя жінок на краще

Компанія AVON розпочала в Україні продаж благодійних брошок. Мета ініціативи — зібрати кошти на допомогу жінкам у розв’язанні двох великих ...

Розподіл авторських прав між співавторами, або Як поділити твір

За замовчуванням правовласником завжди є автор, тобто сукупність майнових прав (використовувати, дозволяти чи забороняти використання) належить автору, якщо різного роду ...

Sheba випустила нічне відео для власників котів

Відомий виробник кормів для тварин Sheba разом із агенцією AMV BBDO підготував фільм для власників котів, яким доводиться прокидатися вночі, ...

Сумний мандрил, що грає на гітарі, або Як показати, навіщо людям подорожі

Життя не мусить обмежуватися сірою буденністю. А сумний мандрил, який грає на гітарі, нагадує нам, що це послання – не пусті слова.

Талантам — роботу, тваринкам — дім. Креативна агенція TWID шукає своїх людей

TWID Creative Studio запускає ініціативу, в рамках якої шукає людей до себе в команду та допомагає знайти дім безпритульним тваринам, ...