• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Інтерв'ю

Локдаун став хорошим стусаном: керівники групи TWIGA Ukraine про незворотні зміни-2020 та перспективи-2021

30 Грудня, 2020
Час прочитання: 4 хв.
A A
Локдаун став хорошим стусаном: керівники групи TWIGA Ukraine про незворотні зміни-2020 та перспективи-2021
Share on FacebookShare on Twitter

Підсумками року, що минув, та прогнозами на рік прийдешній в ексклюзивному інтерв’ю для Creativity.ua діляться Світлана Степаненко, CEO і Керівна партнерка групи TWIGA Ukraine, та Сергій Кузьменко, Стратегічний директор групи TWIGA Ukraine.

Світлана Степаненко, CEO і Керівна партнерка групи TWIGA Ukraine
Світлана Степаненко, CEO і Керівна партнерка групи TWIGA Ukraine
Сергій Кузьменко, Стратегічний директор групи TWIGA Ukraine
Сергій Кузьменко, Стратегічний директор групи TWIGA Ukraine

Як трансформувалася комунікація брендів у зв’язку з пандемією? Як вплинув локдаун та які нові підходи проявилися на українському ринку?

Компанії оцінили важливість помітності. Вже мало частки голосу і порівняння ефективності попередньої і поточної кампаній. І якщо до пандемії кардинально відрізнятися від «стереотипів» у категорії були готові не всі, то у 2020 році більше брендів ризикнули змінити тон та стиль комунікації. Не у всіх вийшло, але крига скресла.

Прискорилося зміщення фокусу уваги маркетологів з рівня знання на клієнтський досвід. У цьому році багато хто зрозумів, що немає клієнта до покупки та після — це все один клієнт, з яким потрібно зберігати зв’язок після виходу з магазину. І не просто у свята слати йому повідомлення в Viber, а створювати цінність — через корисні сервіси, обслуговування, розширену гарантію і вигідний апгрейд. Хорошим прикладом такого підходу є Samsung. Радує, що деякі українські компанії можуть навчити глобальних гравців будувати довгострокові відносини зі своїми клієнтами — Дніпро-М, Uklon, Guzema, monobank. І що важливо, їх стає все більше.

Відмова від поділу на офлайн- та онлайн-торгівлю. Трейд-відділи багатьох компаній зрозуміли, що онлайн — це не місце, «де нам доводиться бути, але поки незрозуміло, що ми з цього маємо». Для ряду товарних категорій онлайн-продажі стали грати роль у порівнянні з торговими точками. Зростає не просто вага цього каналу в продажах. Клієнти, в тому числі наші, активно шукають нові для ринку формати використання e-comm-каналів і нові способи їх інтеграції в комплекс комунікацій. Щось виходить, щось не дуже, але процес іде, і ми очікуємо зростання кількості активностей в e-comm у наступному році.

Частина клієнтів стала усвідомлено ризикувати з новими продуктами, каналами, сервісами — і це дуже добре для ринку. Справа не в сумнозвісній байці про китайський ієрогліф — це неправда. Сміливі як були сміливими, так ними й залишилися. Важливо, що менш сміливі гравці переконалися, що навіть у таких непередбачуваних ситуаціях ризик виправданий і приносить значні результати.

Які категорії клієнтів виявилися підготовленими до повноцінного переходу в онлайн?

За великим рахунком ніякі, тому що складно визначити, що вважати повноцінним переходом. Останні 5 років тільки ледачий у новорічних прогнозах не висловився про важливість розвитку e-comm-каналу. Тому ніхто свідомо не готувався до якогось D-Day, коли всі ці зусилля раптово себе виправдають. Ті, хто зуміли скористатися локдауном, насправді давно і наполегливо розвивали частку e-comm у продажах. Вибудовували відносини з партнерами, процеси, навчали людей і постійно експериментували. І в кризу вони увійшли не стільки підготовленими, скільки з певним багажем факапів, невдалих спроб і розумінням, що саме працювати не буде і як робити не треба. Саме тому так швидко масштабувались невеликі, на перший погляд, гравці. І стільки помилок зробили компанії, в яких все добре і з грошима, і з кваліфікованими кадрами.

Виділити певні категорії клієнтів важко. Uber Eats, наприклад, саме в цей період згорнув роботу на українському ринку. Хоча для сервісів доставки пандемія стала часом розквіту. Багато хто чомусь вважає, що у 2020-му фармкомпанії гребли гроші лопатою. Насправді це не так. Тобто підготовленими виявилися ті, хто мав потрібний досвід і знав, як використовувати можливості, що відкрилися.

Частина клієнтів стала усвідомлено ризикувати з новими продуктами, каналами, сервісами — і це дуже добре для ринку

Що стало кардинально новим в комунікаціях зі споживачами?

Локдаун став хорошим стусаном, щоб впровадити те, що стояло на місці. Хороший приклад — consumer promotion. Орієнтована на новації частина індустрії розуміла, що потрібно шукати нові формати промо, особливо в частині альтернатив звичним. Але весь час щось заважало: клієнти не були готові, споживач звик, агентствам так було простіше і взагалі: «не чіпай — не зламається». Зламалося. І багатьом, нам у тому числі, довелося ці нові формати комунікації на ходу вигадувати, щоб клієнти могли залучати споживачів, попри карантин та зміни в поведінці споживачів. Наприклад, після весняного локдауну споживачі стали частіше відвідувати магазини. І якщо раніше вони багато, але відносно нечасто закуповувалися в супермаркетах, то у 2020-му, через зменшення витрат на певні групи товарів, стали все частіше робити «мікронабіги» на магазини біля будинку для покупки лише необхідного. Знадобилися інструменти та механіки, що дозволяють проводити промокампанії не тільки з великими рітейлерами, але і з невеликими мережами — аж до зовсім крихітних.

Схожа історія сталася і з контентом. На карантин сіли не тільки споживачі, але і продакшени, студії, спеціально навчені люди, наприклад, освітлювачі. Виявилося, що споживачеві потрібен насамперед корисний і цікавий, а не дорогий і вилизаний контент. Причому зі вчора на сьогодні. І ось ця необхідність упарюватися не з якістю картинки, а зі швидкістю виробництва контенту, для багатьох наших колег стала сюрпризом. Нам, наприклад, довелося за добу організувати зйомку освячення пасок у супермаркеті реальним священиком. І менше ніж за тиждень детально опрацювати концепцію та графік запуску великого музичного промо Pepsi Music Star. І це стосується не тільки діджітального контенту. На розробку, підготовку та запуск національного промо з брендами PepsiCo та Олегом Винником в АТБ у нас пішло часу у 2 рази менше, ніж раніше. Швидкість, нові формати, залучення та утримання споживача в будь-якому каналі, який сьогодні продає найкраще, вихід з комунікацією в абсолютно неймовірних раніше точках контакту — ось що стало кардинально новим у 2020-му.

Як багато клієнтів з’явилося у TWIGA Ukraine за час пандемії?

І до, і під час пандемії ми не гналися за кількістю клієнтів. Наша бізнес-модель заснована на довгостроковій співпраці. І це не просто красиві слова: 80% наших клієнтів працюють з нами більше 3-х років, а 50% — понад 5 років. Кожен бізнес будується з невеликою кількістю стратегічних партнерів, які зацікавлені в якісному продукті. Якщо говорити про нових клієнтів, у 2020 році ми почали працювати з Henkel, Mars, NOVUS, GSK, HealthLink, Force Pharma, Kolorit, Weleda.

Чи скоротилися у компаній бюджети на просування? У що бренди готові вкладатися, у що — ні, або шукають можливість максимально заощадити?

Що саме скорочувати, у що вкладатися і від чого відмовлятися — кожен директор з маркетингу вирішував індивідуально, виходячи з ситуації на його ринку, своєї оцінки того, що відбувається і своїх амбіцій. Наші клієнти і до пандемії працювали тільки в ефективних каналах. Цього року мікс кардинально не змінився, тільки частки окремих каналів. Наприклад, більше було спрямовано інвестицій в діджитал та нові формати маркетингових сервісів.

Щодо скорочень — IAB у листопаді опублікував прогноз маркетингових бюджетів від агентств і менеджерів брендів. По ньому можна приблизно уявити, в які канали будуть інвестувати найактивніші і найамбітніші гравці в 2021.

Швидкість, нові формати, залучення та утримання споживача в будь-якому каналі, який сьогодні продає найкраще, вихід з комунікацією в абсолютно неймовірних раніше точках контакту — ось що стало кардинально новим у 2020-му

Роль інфлюенсерів в Україні. Чи сформувався в нас ринок інфлюенсерів? Хто ці люди? Які бренди до них приходять? Які перспективи?

Ми радіємо цьому питанню, оскільки influencer marketing — один із ключових продуктів групи TWIGA Ukraine. І за останні два роки ми стали одним з лідерів в цьому напрямку. Ринок інфлюенсерів в Україні досить молодий і динамічний. Хоча водночас є всі ознаки сформованого ринку. Чітко простежується за розмірами аудиторії, тематика та залучення сегментації інфлюенсерів. Є інфраструктура — агентства, продюсерські компанії, сервіси аналітики. Є усталені моделі співпраці. І головне — є бюджети брендів, за які інфлюенсери активно конкурують.

Те ж стосується і брендів. Є лідери в цьому напрямку, наприклад, Pepsi і McDonalds. Є ті, що наздоганяють. Є бренди-індивідуалісти, які шукають свій шлях і свої унікальні підходи до використання блогерів — наприклад, Intertop або brabrabra. І є бренди і бізнеси, яким інфлюенсери зовсім не потрібні. Більш того, у компанії, яка багато інвестує в influencer marketing, можуть одночасно бути бренди і завдання, яким інфлюенсери протипоказані. До речі, що це за завдання і чому -— можна дізнатися з нашої лекції для IAB цієї осені.

Сьогодні YouTube при грамотному супроводі приносить компаніям хороший дохід. Чи можна те ж саме сказати про TikTok в Україні? У чому кардинальні відмінності роботи на цих майданчиках? Чи всім брендам треба прагнути в TikTok?

Ні, не всім. Продовжуючи попередню відповідь, можемо сказати, що TikTok потрібен тим, у кого є що в ньому сказати, точніше показати. Ідея, платформа, привід і контент, який людям буде цікаво підхопити. І бюджет на його розгін, тому що мережа не зацікавлена ​​в тому, щоб її аудиторію перевантажували бренд-активації.

Кардинальною відмінністю від Youtube є заточенність мережі на яскравий та емоційний (іноді зверх міри) контент, покликаний зачепити і залучити аудиторію. І якщо в YouTube кожен при бажанні може знайти контент під свої інтереси, то в TikTok рейтинг стабільно очолюють два формати — челлендж і дублювання трендового контенту.

Друга ключова відмінність — швидкість реагування на тренди, челендж, використання TikTok-хітів в контенті. У TikTok вона значно вища. І якщо ви не готові робити контент, який цікавий вашій ЦА, навіть за умови, що особисто вам він незрозумілий і нецікавий, — краще не робіть. Нічого доброго з цього не вийде. І так, є бренди, яким TikTok абсолютно не потрібен.

Ринок інфлюенсерів в Україні досить молодий і динамічний. Хоча водночас є всі ознаки сформованого ринку

Чи є сенс брендам зараз йти на ТБ? Якщо говорити про великі компанії та більш дрібні, навіть нішеві…

Якщо у вас є масовий бренд для аудиторії з вагомою часткою телеперегляду в медіаспоживанні, звичайно, сенс є. ТБ не вмирає, а продовжує залишатися значущим каналом, навіть для молодої аудиторії.

Важливо відзначити, що сьогодні має більше значення ТБ вже не просто як канал, а як контент. Його активно споживають не тільки з екранів телевізорів, а й на мобільних девайсах, і онлайн-майданчиках. Телевізор став одним з декількох екранів, причому лідирує сьогодні екран смартфона. Але до тих пір, поки ТБ-канали здатні створювати, виробляти та доставляти якісний контент, його будуть дивитися і підлітки, і пенсіонери.

Що стосується нашої групи, TWIGA Ukraine від початку заточена на ефективні рішення. Якщо ми впевнені, що ТБ дасть потрібний нашому клієнтові ефект з меншими, ніж в інших каналах витратами, ми обов’язково пропонуємо йому ТБ в рамках стратегії комунікації. Причому з грамотною інтеграцією міксу ТБ з діджитал-каналами для максимізації результатів.

Останні пару років себе дуже яскраво виявляє тренд на соціальні теми, наприклад, фемінізм, екологія. Які теми стали актуальними в цьому році?

Турбота — це головна соціальна тема 2020 року. Починаючи з контенту, який закликає правильно мити руки і залишатися вдома, і закінчуючи реакцією компаній на соціальні протести. Адже підтримка — це теж форма турботи. Людей раптом стало цікавити, як компанії піклуються не тільки про них, але і про своїх співробітників, партнерів, місцеві спільноти та групи ризику. Прикладом можуть служити не тільки пісеньки для миття рук від брендів, а й нещодавній скандал з PornHub. Відраза до насильства виявилася сильніше зачарованості милими різдвяними роликами.

Через пандемію всі якось забули про захист навколишнього середовища, але після масової вакцинації ця тема повернеться з подвоєною швидкістю. Тому що будуть оцінені масштаби шкоди навколишньому середовищу через використані маски та упаковки з-під санітайзерів, рівень забрудненості водних ресурсів і т.ін. І ті компанії, у яких екологічна відповідальність є частиною основних процесів і посідає важливу роль в комунікації, мають більше шансів опинитися на гребені цієї повторної хвилі.

До тих пір, поки ТБ-канали здатні створювати, виробляти та доставляти якісний контент, його будуть дивитися і підлітки, і пенсіонери

Зумери або мілленіали — для кого далі бренди будуть створювати контент?

Для тих, хто купуватиме їхні товари. У тому числі для пенсіонерів, громадян дитсадівського віку, які вміють натиснути на батьків, і, звичайно ж, для зумерів та мілленіалів.

Якими будуть комунікації в 2021 році? Назвіть топ-тренди в Україні. Які перспективні типи контенту ми можемо визначити вже зараз?

Комунікації будуть швидкими у створенні і у запуску, заснованими на розумінні споживача, а не на суб’єктивній картині світу директора з маркетингу або власника бізнесу. Саме цього до Нового року хочеться найсильніше.

Топ-тренди 2021-го: швидкість, нестандартність, сміливість і працьовитість.

Перспективні види контенту: мобільні серіали, контент на основі ігор, серіали на основі сценаріїв, які глядачі створюють в реальному часі паралельно з розвитком сюжету. У музиці все більшу роль будуть грати TikTok-хіти. Серіали продовжать наступ на повнометражне кіно.

Яким ви бачите успішне агентство-2021?

Стратегічним. Креативним. Технологічним. Консультантом. Партнером. Глибоко розуміє бізнес своїх клієнтів. Готовим шукати нові ідеї та формати, інвестувати в нові технології і знання. Думаюче критеріями ефективності.

Турбота — це головна соціальна тема 2020 року


Читайте також: Cпеціально для звіту The Future CMO 2020 від Raconteur Саймон Кук, виконавчий директор Міжнародного фестивалю креативності Cannes Lions, пояснює, чому бренди повинні діяти рішуче і подвоювати креативні зусилля, якщо хочуть процвітати під час кризи.

Теги: Twiga Ukraineбрендингкреативмедіапандемія

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи
Інсайти

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи

28 Травня, 2025

Війна, економічна нестабільність, змінений ринок — це реалії, у яких сьогодні працюють українські підприємці. Але для Іллі Неправди, співвласника студії Правда Studio і арт-директора низки креативних проєктів, виклики стали не...

Читати даліDetails

Креативна Практика розробила ребрендинг для найвідомішої української шрифтової платформи Rentafont

Ukrainian Creative Stories 2025 в Києві 29-30 травня: як звучить креатив сьогодні?

РЕКОМЕНДОВАНО

Маркетинг і Комунікації

20 складів журі Ukrainian Creative Awards 2025 розпочали свою роботу. Оголошення переможців – наприкінці травня наживо

7 Травня, 2025
Відео

MAUDAU × Університет Чупарського: монстри, каструля і порятунок світу з доставкою

12 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025
Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025
Люди

Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025

28 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.