21-22 березня в Mercury Congress Hall відбудеться конференція UADIGITALS-2019, присвячена цифровому маркетингу. Серед виступаючих буде Ведмідь Ярослав, головний стратег та засновник агенціі Postmen. У своєму докладі на тему «е-коммерс платформи в передчутті приходу Amazon.com, або чи буде українська фарма-розетка, банкінг-розетка і черіті-розетка?», спікер розповість про особливості створення і просування проектів в даній сфері.
Які тенденції з’явились в сфері digital у 2018 році? Що з новинок ви успішно застосували, а від чого – навпаки, відмовились?
Головна тенденція українського ринку полягає в тому, що тут Digital прибрали як самостійну категорію серед агенцій. Тепер диджітальщикам треба визначатись – вони в креативі, медіа чи маркетингових сервісах. Як на мене, це трохи штучна розтяжка, яка для багатьох клієнтів ускладнює розуміння специфіки диджитал маркетингу. Клієнтам і без того важко – все більше нових ідей, кейсів, прикладів. Купа конференцій і семінарів, де все більше гуру-харизматів презентують проривні ідеї і механіки. Що з цього для мене і мого бізнесу? З чого почати? Як втілити мої задуми? Ринок на ці питання відповідає все гірше. Як писав Ювал Ной Харарі в своїй останній книзі – в світі, наповненому другорядною інформацією, ясність – це сила! Тому ми змістились саме сюди – працюючи з клієнтами над маркетинговими і бренд-стратегіями, веб-платформами, креативними кампаніями від проблеми і до рішення. Ми стали в повному сенсі цифровою агенцією – розуміючи бізнес і його потреби, допомагаючи спаковувати стратегії і проекти, реалізовувати їх силами Postmen та найкращих спеців і команд на ринку.
Який у минулому році був найскладніший кейс? Як ви його вирішили?
Завжди складно працювати з малобюджетними проектами, та ще й в умовах, коли клієнт формує великі очікування. У випадку промо-кампанії серіалу “Школа” для каналу 1+1 ми також зіштовхнулись з необхідністю всю кампанію запускати перед ТВ-анонсами. Поза тим, стратегія старту з Instagram з концепцією top.school дозволила ще до початку анонсування серіалу мати 170 тис фанів і 350 тис до завершення першого сезону. На офлайн зустріч прийшли 9000 школярів у Києві і понад 5000 у Львові. За перший сезон #Школа постала не лише як абсолютний лідер ТВ-ринку за рейтингами, але і потужний бренд в молодіжній аудиторії. З літа канал запустив мерчандайзинг, а на другий сезон практично всі молодіжні бренди були серед партнерів і рекламодавців #ШКОЛА. Одним словом, від ідеї до соціального феномену і потужного бренду всього за кілька місяців. Ще більш складним був проект для Electrolux UltraSilencer – тихі пилососи, для яких ми точно визначили цільову аудиторію (digital moms) і інсайт (шум тихого пилососа заколисує), змогли досягнути цифрових мам крутими комунікаціями і забезпечити зростання продаж в 2 рази по відношенню до попереднього року. Саме цей кейс, як на мене був нашим найкращим у 2018.
На ваш погляд, як змінюється ринок цифрової реклами у Україні та світі?
Якщо одним реченням про світові і українські тренди, то я сформулюю: «Менше реклами – більше сервісів». Боротьба за увагу настільки жорстка, що люди не хочуть витрачати час просто на чергові кольорові картинки. Вони шукають цінність – емоційну чи раціональну. Тому щоб отримати увагу і надовго прикувати її до бренду чи персони, кольорових логотипів мало – потрібні серйозніші підстави. Тобто без хорошого дизайну нікуди, але це як і туалет в офісі – це the must і не дасть вам конкурентних переваг. Цінність, цінність і ще раз цінність – наші очі і розум весь час вишукують її в пропозиціях наших клієнтів. Ми створюємо з ними ціннісні пропозиції чи сервіси і вже потім рекламуємо їх.
Які навички та спеціалізації будуть користуватись попитом в найближчі роки?
В Україні 2019 – це рік виборів – президентських, потім парламентських, а в 2020 нас ще й місцеві чекають. Політична реклама дуже сильно впливає на ринок у всіх його частинах. Політика перетягує до себе кадри, і людей стало ще важче шукати. Бюджети виборчих штабів і навколополітичних проектів великі і призводять до медіа-іфнляції. В соцмережах до мінімуму скоротились органічні прояви – вірусні ефекти, тому що стрічки забиті прокачаними політичними постами і сітериками бото-ферм. Головний навик сьогоднішніх компаній – як збирати найкращих людей під складні задачі. Для цього, традиційні концепції перестають підходити – виграють команди з сильною серцевиною (core team) і спроможністю швидко добирати кваліфікованих людей в проект. Тому, проектний менеджмент, вміння працювати в командах, командно рухатись і перемагати – ось головні навики цього року та й найближчого майбутнього.
Ваші побажання учасникам рекламного ринку
Я вкотре закликаю до максимальної ефективності, що для мене значить кілька правил. 1. #нівідкатам – якщо в контракті є відкат, такий контракт за визначенням не може бути ефективним. 2. Доказовість як основа всіх дій – не поміряв – не роблю. 3. Тестувати нові ідеї, швидко відмовлятись від неробочих, масштабувати все, що злітає. Всім хороших клієнтів, натхнення і кампаній міжнародного рівня!
Дізнайтеся більше про виступ цього та інших спікерів! Перейдіть сюди для того, щоб зареєструватись на конференцію.