«Ми всі розуміємо, що онлайн-івент не замінить живе спілкування. Віртуальний формат — це вимушений захід у ситуації пандемії, яка рано чи пізно закінчиться. Але зараз завдання івент-менеджера в тому, щоб івент відбувся хоча б у якомусь вигляді. Ця теза зустрічається в 90% брифів, які ми отримуємо», — каже Олексій Куліков, засновник івент-агентства Ant@Hill. У своїй статті Олексій розповідає про типи івент-менеджерів, про те, яким повинен бути івент-менеджер майбутнього і як змінюється івент-індустрія з огляду на останні події.
Які сьогодні бувають типи івент-менеджерів
Існує два типи івент-агентств і менеджерів у них. Перший тип агентств — це, умовно, «руки». У цьому випадку замовник каже, чого він хоче, а «руки» це просто реалізовують. «Ми хочемо рожевого слона» — і агентство дає замовнику рожевого слона. Це абсолютно робоча система, є такі івент-компанії і є замовники, яким потрібні саме такі послуги.
Другий тип івент-агентств працює за наступною схемою: клієнт формулює побажання і який результат він хоче отримати, а івент-агентство розробляє ідею і комплексну пропозицію, орієнтуючись на потрібний результат.
У першому випадку івент-менеджер повинен вміти працювати з людьми, формувати з ідеї цілісну картинку. Коли завдання зрозуміло з самого початку, потрібно перш за все знайти виконавця і проконтролювати його роботу. Тобто, це суто менеджерські навички, пов’язані з організацією процесів.
У другому випадку івент-менеджер повинен мати скіл маркетолога: потрібно розуміти особливості бренду компанії-замовника, його сутність, візуальний стиль і так далі. Від івент-менеджера вимагається креативність, вміння формулювати ідеї з розумінням того, як їх потім можна реалізувати.
Також у нього повинні бути режисерські навички, щоб розуміти динаміку процесів, бачити наперед, як це буде реалізовано і наскільки це піддається реалізації в принципі. Крім того, івент-менеджер другого типу повинен мати творчі навички, щоб вміти формулювати аналогії.
Ось три основні навички (які постійно доповнюються), завдяки яким івент-менеджер може або оцінити результат роботи фахівця-підрядника, або самостійно цей результат створити.
Які нові завдання з’являються у івент-менеджера майбутнього
Щоб зрозуміти, як буде змінюватися наш світ у цілому і івент-індустрія зокрема, можна повернутися в минуле і проаналізувати, через які етапи людство вже проходило. Так, кінець XIX століття подарував нам телефон, автомобіль, літак, електрику. В цей же час Ніцше вигукнув «Бог помер!», маючи на увазі невідворотні зміни, які принесла промислова революція.
Сьогодні, по суті, відбувається щось подібне, тому що ми остаточно переходимо в новий інформаційний світ, світ онлайну. Але, як би не змінювався світ, івенти залишаться. Звідки такий висновок? Тому що необхідність особистого спілкування і спільного переживання емоцій нікуди не зникла. Цю потребу неможливо викорінити з людини. Незважаючи на масовий перехід на віддалену роботу, особисті зустрічі і заходи залишаться в нашому житті, так що їх все одно треба буде комусь організовувати.
Як розвивається івент-індустрія, що в ній змінюється
Цього року розвиток івент-індустрії, скоріше, загальмувався через коронавірус. Така ситуація спонукала івенторів шукати нові інструменти. Одним з них став формат онлайн-івенту.
Це призвело до того, що івент-менеджери вивчають і застосовують принципи роботи телебачення. Адже онлайн-івенти — це по суті TВ-шоу, і організовувати їх треба за подібними сценаріями.
Відповідно, дещо змінилися режисура події, особливості зйомки. Наприклад, якщо під час звичайного івенту режисер за пультом бачить, як все відбувається, то зараз для івентів з’явилася така функція як лінійний режисер, або режисер трансляції. Адже все дійство обмежене рамкою екрану 16:9 і побудоване за принципом, наприклад, шоу «Танці з зірками». Шоу знеособлене, якісь люди танцюють на паркеті в студії, і всі глядачі спостерігають за цим.
Те ж саме відбувається на онлайн-івентах корпоративного формату — хтось танцює в студії, а всі інші учасники це дивляться на екрані. Вся режисура береться за зразком телевізійних форматів.
Які нові якості потрібні івент-менеджеру в цифровому світі, який постійно змінюється
Глобально в роботі івент-менеджера нічого не змінилося. Менеджмент залишається тим, чим він був. У його функції входять організація, координація, планування і контроль. І навіть якщо захід проходить в онлайн-форматі, для його організації будуть потрібні ті ж самі якості.
Онлайн-формат подій варто розглядати як появу нового івент-інструменту і нових фахівців-підрядників, які реалізовують такий формат. Менеджеру потрібно спілкуватися з ними так само, як і з іншими підрядниками раніше.
Але, звичайно ж, є нюанси, які івент-менеджеру в зміненій реальності потрібно враховувати.
Так, наприклад, класичний офлайн-івент на «живому» майданчику сприймається учасниками в форматі 360 градусів. Формат же онлайн-івенту значно обмежує сприйняття і затискає його в рамки екрану 16:9. У цьому випадку доносити емоції значно складніше.
Але ж одне з найбільш важливих завдань івенту — отримати емоційний відгук учасників.
Так, в новій реальності і в форматі онлайн існує більше обмежень. Але в цифровому світі, який постійно змінюється, івент-менеджер повинен мати ті ж самі якості: швидкість реакції, комунікабельність та вміння бачити всю картинку в цілому.
Ми всі розуміємо, що онлайн-івент не замінить живе спілкування. Віртуальний формат — це вимушений захід у ситуації пандемії, яка рано чи пізно закінчиться. Але зараз завдання у івент-менеджера полягає в тому, щоб івент відбувся хоч в якомусь вигляді. Ця теза зустрічається в 90% брифів, які ми отримуємо.
Завдання вибору між офлайн- і онлайн-заходом вирішити неможливо. Ми приймаємо віртуальний івент як необхідний мінімум у час, коли ми не можемо організувати повноцінний захід. Клієнти це теж розуміють.
Рано чи пізно «живі» івенти в класичному вигляді все одно повернуться в наше життя. Тому що онлайн-івенти не є їхнім повноцінним замінником. Це всього лише тимчасовий інструмент, компроміс, який необхідний саме зараз.
Якщо найближчим часом якість зв’язку дозволить реалізувати швидку взаємодію між глядачем і артистом, то цілком можливо, що онлайн-івенти збережуться як різновид і після пандемії і посядуть певне місце в цій ніші.
Але поки у нас не ультрашвидкий інтернет і ми не можемо підключити 1000 осіб один до одного так, щоб вони бачили один одного, в учасників часто виникає можливість по-англійськи «піти» з цього івенту.
Як вплине загальний перехід на віддалену роботу на діяльність івент-менеджерів у майбутньому
Суцільний перехід на віддалену роботу навряд чи відбудеться, але якась частина компаній дійсно залишиться в віддаленому форматі роботи команди. Тому що, судячи з коментарів наших клієнтів, деякі компанії переконалися, що з таким підходом дохід зростає, а витрати на утримання співробітників зменшуються. Це не обов’язково пов’язано з ефективністю праці. Такий перехід може бути пов’язаний із зовнішніми факторами. Але в будь-якому випадку такі історії мають місце, а це означає, що власники компаній неодмінно переглядатимуть підхід до організації праці.
Як це відіб’ється на івент-індустрії? Після закінчення пандемії, навіть якщо компанія продовжить працювати віддалено, у неї буде ще більше приводів збирати всіх співробітників разом і зустрічатися на традиційному офлайн-івенті, щоб поспілкуватися наживо.
Існує такий психологічний феномен: дружба і ефективна комунікація можливі, тільки якщо синхронізувати людей один з одним. А це неможливо без живого спілкування. Ідеальним способом знайти спільну мову є особиста зустріч, коли комунікація відбувається не тільки за допомогою слів, а й невербально: через жести, міміку.
Так що при переході на віддалений формат роботи попит на можливість поспілкуватися наживо в неформальній обстановці і синхронізувати ці процеси під час івентів тільки підвищиться.
Навіть якщо після закінчення «корони» топ-менеджмент зрозуміє, що організація праці онлайн вигідніша або зручніша, то в цьому випадку івенти компанії будуть ще необхіднішими. Адже івенти дозволяють отримати спільний досвід і поліпшити взаєморозуміння між співробітниками.
Читайте також: чекліст ідеального івенту від Олексія Кулікова, засновника івент-агентства Ant@Hill.