Ніхто й ніколи не «забігає на хвилинку» до IKEA. Туди не можна отак просто пробігтися, купити потрібне й повернутися додому за 15 хвилин. Все тому, що величезні синьо-жовті магазини IKEA зазвичай розташовані десь на околиці міста. Тож для більшості людей, щоб дістатися до цього царства шведських меблів, доводиться вирушати в доволі далеку дорогу. Саме тому, щоб винагородити своїх покупців за цей довгий шлях, компанія запустила в Дубаї (ОАЕ) ініціативу «Купуй своїм часом» (Buy With Your Time), яка дозволяє розплачуватися часом за товари у магазині. Тобто тією «валютою», яку кожен, хто вирушає до магазину IKEA, й так, хоч не хоч, віддає компанії.
У новій кампанії від агенції Memac Ogilvy Dubai час, витрачений на дорогу до магазину, можна зберігати, накопичувати та витрачати так само, як гроші.
Час – гроші
Використовуючи функцію Google Карт «Timeline», що дозволяє записувати маршрути, якими людина ходить щодня, покупці можуть показати персоналу IKEA, як довго їм довелося добиратися до магазину, і цей час буде конвертовано у гроші. Таким чином, одна година, проведена в дорозі, перетворюється десь на 28 доларів, з огляду на середню погодинну оплату праці в Дубаї.
Беручи до уваги ціни в дубайському магазині IKEA, це означає, що дорога у 49 хвилин дозволить спокійно придбати журнальний столик Lack, якщо розплачуватися часом. А шлях тривалістю в 1 годину та 55 хвилин – ціновий еквівалент книжкової шафи Billy. І навіть коротка дорога на 5 хвилин забезпечить покупцеві принаймні безкоштовний хот-дог.
Слід також зазначити, що схитрити, щоб обійти систему, зробивши вигляд, наче ви живете далі від магазину, ніж насправді, не вийде. Адже для того, щоб скористатися такими «дорожніми» знижками, слід спершу підтвердити свою адресу.
Там, де нас нема
Наразі невідомо, чи буде така програма колись введена і в інших країнах. Цілком імовірно, що унікальна економіка Об’єднаних Арабських Еміратів робить цю країну єдиною, де такий підхід окупить себе, тому що в будь-якому іншому куточку світу така пропозиція розплачуватися часом буде просто невигідною. Хоча, може, компанії і вдасться підняти продажі по регіону, роздаючи безкоштовні меблі лише за те, що люди завітали до магазину.
Проте слід визнати, це – цікаве застосування можливостей Google Карт та «Timeline». І до того ж непогана демонстрація їх потенціалу, який і інші бренди могли б взяти на озброєння, щоб краще налагодити взаємодію зі споживачами.