Брендингове агентство FUTURIST працює за системою власного авторства: нова бізнес-модель — сліпе наймання вільних команд. Про те, як це працює і чим вигідно, розповідає Аліна Баженова, засновник агентства FUTURIST, стратегічний маркетолог і футуролог.
За своєю освітою і досвідом я — стратегічний маркетолог. Я розробляю стратегію виходу брендів на ринок і комунікації, піраміди асортименту, матриці ціноутворення і, в тому числі концепції дизайнів. Дизайн для мене завжди був одним з інструментів маркетингу, до якого я ставилася з великою повагою. Але я завжди дивилася на бренд в ширшому ракурсі: як він повинен бути представлений, для якої цільової аудиторії, як він буде комунікувати зі світом. За останні кілька років дизайн, його влада та сила дуже сильно виросли.
У роботі зі своїми клієнтами, брендами, які я веду і супроводжую, я помітила, що дизайн сьогодні є каталізатором, таким собі ядром, від якого залежить ефективність всіх інших процесів. Можна класно і якісно побудувати продукт і ланцюжок надання сервісу цього продукту, можна чітко потрапити ціноутворенням у ринок, але якщо дизайн виглядає погано, якщо він не сучасний, не відповідає тенденціям і, в принципі, безликий, то витрати і зусилля бренду на те, щоб отримати результат, виростають в рази. Тобто потрібно витратити більший бюджет, докласти більше зусиль тільки для того, щоб перекрити невідповідність дизайну.
І тоді я зрозуміла, що весь мій досвід, всі мої знання з точки зору цілісності брендів, розуміння того, як вони працюють, як вони просуваються, повинні зімкнутися в першу чергу на дизайні, і це може стати основою концепції брендингового агентства. Ми в агентстві якраз таки розглядаємо дизайн не як «візуал», а як прояв внутрішньої ДНК бренду. При такій концепції роботи я, як стратегічний маркетолог, можу вкласти в брендингове агентство більше смислів і користі, ніж створювати для брендів просто «візуал», і зробити дизайн одночасно і якісним, і вирішальним ряду завдань. А для того, щоб агентство приносило максимальну ефективність, довелося задуматися над відмінною від більшості на ринку бізнес-моделлю.
Як теорія поколінь вплинула на створення нової моделі бізнесу
FUTURIST AGENCY працює за принципом сліпого найму вільних команд. Це унікальна система, яку ми самі розробили, зібрали і зараз знаходимося в активній фазі її тестування і дописування. Вона вже показала хороші результати. А все тому, що ми потрапили в потреби поколінь, з якими працюємо. Зараз в активному робочому полі знаходяться три покоління: покоління X — це, як правило, управлінці, топ-менеджери або вузькоспеціалізовані експерти; мілленіали (найактивніша частина) і покоління Z — ще зовсім юні фахівці, але дуже талановиті. Теорія поколінь вивчає цінності поколінь, їх моделі поведінки, ставлення до життя, до роботи. Я давно знайома з цією теорією і тому чітко розуміла, що мілленіали, які складають основну частину працюючих в нашій сфері фахівців — прихильники свободи, це їхня ключова цінність. Вони прагнуть реалізувати свої таланти та суперсилу і з задоволенням йдуть на проєктну роботу, яка знаходиться в зоні їх найбільших компетенцій. Свобода проявляється не тільки в форматі роботи, але і в тому, що у кожного проєкту є дуже чіткі рамки «старт-завершення». Вони знають, що повинні зараз максимально вкластися і наповнені енергією.
Що стосується сліпого набору, то цей формат дуже простий і не передбачає ніяких співбесід. Все, що нам потрібно — зрозуміти, якого рівня даний фахівець і ввести його в той проєкт, де його експертність потрібна найбільше. Теорію поколінь я вивчала з дещо іншими цілями, але вона стала в нагоді й тут для розуміння того, як побудувати ефективну модель бізнесу, і зіграла дуже важливу роль у формуванні концепції роботи агентства.
Як прийшло розуміння, що в такому форматі можна запустити своє агентство
Я щиро не хотіла будувати класичну модель агентства — зі штатом, офісом, операційними витратами. Не тому, що це дорого, а тому що для мене ця модель явно мала ряд обмежень. Я хотіла створити агентство, але весь час відкладала це рішення, тому що розуміла всі процеси, розуміла, що понад 3-4 проєктів в місяць реалізувати зі штатом якісно неможливо, а збільшувати штат досить небезпечно з точки зору сезонності.
Пазл склався як раз тоді, коли прийшло розуміння того, що це можуть бути вільні команди, де під кожного нового клієнта збирається команда з 5-7 фахівців, які мають компетенції на тому ринку і в тих завданнях, які потрібні зараз клієнту. Я зрозуміла, що агентство, як мозок, може брати на себе функцію формування креативних концепцій, відстежувати тренди, тенденції ринку, куди він рухається візуально, чого хочуть споживачі. Ми формуємо візуальні концепції, і клієнт, звертаючись до нас, вибирає ту концепцію, в якій він хоче бути реалізований, і під неї ми збираємо вільну команду. Все зійшлося, коли я зрозуміла, як знайти цю точку, в якій зустрінуться потреби клієнта і фахівці, які можуть реалізувати таку концепцію і яким подобається те ж, що і клієнтові.
Клієнт вибирає концепцію, а я вибираю під неї команду. І виходить, що всім подобається те, що вони роблять. Це дає дуже сильний заряд енергії та впевненість в тому, що вся команда емоційно вкладеться в результат. Коли стала зрозуміла механіка того, як ми, як агентство, можемо гарантувати клієнтам якість, тоді й прийшло рішення відкрити агентство. Ця модель легко масштабується і гарантує високу якість результату. З нею я спокійна за наших клієнтів і дуже хочу її розвивати.
Яка конкурентна перевага такої бізнес-моделі
Наша головна відмінність у самій системі роботи, в тому, як сформовано агентство зсередини. Сліпий найм вільних команд означає, що під кожного клієнта збирається команда, і в конкретну одиницю часу одна команда працює тільки з одним клієнтом. Це своєю чергою дає неймовірну залученість, швидкість і якість. Уявіть, що відділ маркетингу або ціле агентство працює тільки для вас. Це дозволяє нам робити проєкти не за місяці, нашаровуючи їх один на одного, а один — за 4-5 тижнів. Це абсолютно неймовірні терміни та повна відсутність втрат якості. Але, природно, конкурентна перевага має існувати не в однині, щоб приносити агентству максимальну результативність.
У нас, наприклад, це широкий комплекс робіт, який закриває клієнту всі потреби на старті: і ДНК бренду, і неймінг, і фірмовий стиль, і сайт, і оформлення інстаграму, і рекламні відеоролики. Тобто клієнт в одному місці закриває всі свої потреби для старту, для виходу, для початку продажів і у нього нема потреби звертатися до кого-небудь ще. Це досить суттєва відмінність, тому що часто брендингові агентства займаються оформленням бренду і рідше — каналами комунікації.
Які переваги дає новий формат власнику бізнесу
По-перше, я, як мілленіал, реалізувала свою головну цінність — я абсолютно вільна людина. Вільна в тому плані, що можу масштабувати агентство, плекати його і бути впевненою в тому, що я при цьому не опинюся в кабалі. В один момент в агентстві може бути 30 осіб, в інший — 150, а в третій — жодного, і це передбачено концепцією і стратегією. Це дає мені абсолютну свободу, оскільки я знаю, що не несу ніяких зайвих витрат, що люди в моїй команді не вигорять, не втомляться, тому що на проєкти приходять тільки ті, хто хоче працювати зараз і конкретно з цим проєктом. Мені не треба нікого мотивувати, підтримувати емоційний дух, якось залучати, стимулювати тощо.
Це дуже дорослі, чесні та відкриті відносини, і це дає мені свободу і відчуття щастя від того, що я можу реалізовувати завдання клієнтів з людьми, які в цей момент хочуть того ж.
Чому саме формат вільних команд є найбільш ефективним в сучасних реаліях
Він ефективний, тому що його легко масштабувати, тому що люди самостійно вибирають певний проєкт і роботу в ньому в цей момент часу. Відповідно, вони дуже енергетично заряджені і націлені на якісну роботу. Цей формат ефективний саме сьогодні, тому що гнучкі стратегії набагато краще виживають, ніж класичні. Час змінюється, і виживають гнучкі системи. А ця система дуже гнучка, вона включає в себе абсолютно всі тренди сучасного світу з точки зору гнучкості. Класичне агентство не може собі дозволити штат в 30-40 різних фахівців, з різними естетичними, смаковими уподобаннями або, наприклад, різних копірайтерів, які класно пишуть і для технічно-промислових, і для б’юті-брендів. А в FUTURIST AGENCY ми можемо зібрати для клієнта в одну одиницю часу команду фахівців, які потрібні саме йому. Тому, звичайно, вільні команди за результатом своєї роботи — більш точне попадання в сучасність, ніж система штатних співробітників.
Читайте також:
Nebo на культурній орбіті: про новий рівень маркетплейсів, популярність онлайн та небо