У 2021 році бізнес намагається використовувати усі можливі соціальні мережі для просування своїх товарів та послуг. Які ж з них набирають популярності, а які вже у минулому, та чи важливо гнатись за кількістю підписників, наша редакція дізналась, поспілкувавшись із Head of SMM NGN.agency Натою Віннічук.
Нато, бізнес сьогодні активно входить в усі можливі соцмережі. А яка платформа для просування товарів і послуг більш дієва: Instagram, Facebook, чи TikTok? Чи, можливо, слід обирати тільки одну?
Обирати одну не варто. Бізнесу потрібні соцмережі, важливо визначити, де є його аудиторія. У 2021 році багато людей користуються Instagram та Facebook, бо це найактивніші соцмережі в Україні. Потрібно розуміти, для кого ви робите свій продукт, розуміти його, і усвідомлювати, як його можна подати.
Якщо ви знаєте, що у вас молодіжна аудиторія й у вас, наприклад, бренд рюкзаків, ви маєте заходити в Instagram і TikTok, бо там ваша аудиторія. А ви мусите бути поряд з нею. Щоб бути цікавим і продавати. Якщо ви, припустимо, продаєте шини, вам потрібно йти туди, де люди більше дивляться відео. Швидше за все — це чоловіки, а отже — Instagram, Facebook і YouTube будуть релевантні вам.
Чому кількість підписників не впливає на обсяги продажів?
Я б не сказала, що зовсім не впливає. По-перше, не можна гнатися за кількістю підписників, потрібно звертати увагу на якість. Всі хочуть зростати, та вам потрібно дивитися на те, яку аудиторію ви залучаєте. Одна справа — залучити аудиторію, інша — зацікавити якісну аудиторію, яка потім трансформується у ваших клієнтів. Аудиторію можна розділити умовно на холодну, теплу і гарячу. Холодна — зовсім вас не знає або ось щойно вас побачила. Тепла — це та, яка вас вже знає і придивляється, вирішує, чи хоче зробити вона покупку, чи ні. Гаряча — це ваші клієнти. І ось якраз із цією аудиторією потрібно працювати.
Наприклад, бувають продукти, які ми купуємо раптово, спонтанно. Тобто, я гортала Stories, побачила рекламу гребінця, він мені сподобався: симпатичний і недорогий. Я відразу ж свайпаю вгору, переходжу й оформлюю покупку. Це не запланована, емоційна покупка, і вона не вимагає багато часу на обдумування. Тут неважливо, скільки у вас підписників, головне — правильно налаштовувати таргетовану рекламу і створити якісний контент.
Якщо покупка трошки дорожче якогось ментального усвідомлення ціни, то мені потрібно прийняти рішення, подумати, «переспати» з цією думкою. Спланувати свої фінанси, повагатись, почитати відгуки, пошукати конкурентів.
У такому випадку кількість підписників — це чисто іміджева історія. Я перейду на профіль в Instagram, побачу, що у вас там жива, гарна сторінка, — це плюсик до мого рішення витратити гроші у вас, а не в конкурентів.
Кількість підписників — це ще один аргумент довіри. Якщо велика аудиторія стежить за брендом — він цікавий. Але потрібно правильно поводитися з аудиторією. Розповідати про бренд, закохувати у себе, викликати бажання придбати ваші товари.
Тобто безпосередньо кількість підписників не впливає, впливає її активність і те, як ви спілкуєтесь, що транслюєте у своїх соцмережах.
На що варто звертати увагу, коли ти створюєш свій магазин у соцмережі?
Потрібно мати розуміння, що ви будете показувати.
Перед тим як розпочати SMM, вам потрібно сформулювати вашу мету, перевагу перед конкурентами, ваші сильні та слабкі сторони, аудиторію.
Коли ви детально розпишете ці питання, у вас має скластись чітке розуміння, який контент потрібно створювати. А ваша унікальна торгова пропозиція (УТП) має йти червоною стрічкою через усе, що ви робите.
Дуже важливо правильно оформити свої соцмережі, усі, де ви присутні. Це як візитна картка. Лого має бути читабельним, добре запам’ятовуватися і бути зрозумілим.
Перш ніж починати будь-яке просування: таргет, робота з лідерамі думок, — потрібно заповнити сторінку і підготуватись до реклами. Крім опису, ще має бути кілька постів, які пояснюють, хто ви, й чим ви займаєтеся. Товари, які рекламуються, мають бути у наявності й на сторінці з детальним описом.
Мають бути готові скрипти спілкування.
Будьте готові відповідати на запитання.
Чи важливі лайки й коментарі, та чи впливають вони на продаж?
Лайки, коментарі важливі. Цей показник називається «engagement rate» — це один з найважливіших показників в SMM. Він показує, наскільки ви цікаві аудиторії.
Чим ви цікавіші, тим вище ймовірність того, що люди щось придбають. Адже якщо користувачі витрачають на вас свій час, ставлять вам лайк, зберігають пост, а тим більше — пишуть коментар, — ви їх зацікавили, викликали певну емоцію. Якщо люди вчиняють дію, у них з’явився новий нейронний зв’язок з вами.
Крім того, залучення важливе для налаштування таргету. Адже можна створювати цілі аудиторії людей, яким вже ви цікаві, і будувати рекламні кампанії, воронки для різних цілей — продажі, опитування, інформування і т. ін.
Отже, для бізнесу у 2021 році важливо мати сторінки у соціальних мережах, але ви повинні розуміти, у якій знаходиться саме ваша цільова аудиторія. Кількість підписників частково впливає на кількість продажів та звертати увагу рекомендуємо на якість. Лайки, коментарі та репости все ще важливі, й саме вони показують вашим потенційним покупцям чи клієнтам, наскільки ви загалом цікаві аудиторії.
Читайте також:
Онлайн-конференція No more SMM
Аналітика соцмереж та контент-стратегія в SMM: головне з третього вебінару для культурних менеджерів