Нещодавно останні творіння Balenciaga, лінійка взуття Crocs, яка надає відчутно авангардний відтінок, стала вірусною в соціальних мережах, що, мабуть, цілком природно для пластикового взуття на високих підборах. Більшість уваги, яку привернула остання кампанія бренду, була присвячена не самим туфлям, а скоріше синій скульптурі, яка, здавалося, була в них. Розташована руками до цементної стіни й з розставленими ногами на землі, скульптура з’явилася під рибальським гачком, який таємничим чином вигинався над нею. Фігура була скривлена в неможливе положення з ременем безпеки, схожим на автомобільне, на спині.
Людина, яка стоїть за цим твором мистецтва — і так, це твір мистецтва, а не просто маркетинговий хід, на який слід дивитися — Anna Uddenberg, чиї дивні творіння були виставлені в таких установах, як Moderna Museet у Стокгольмі та Marciano Art Foundation в Лос-Анджелесі, який нині не існує. Для кампанії Balenciaga роботи Uddenberg сфотографувала художниця Крістіна Нагель, яка, як і художник, живе в Берліні.
Як виявилося, ця блакитна скульптура була не єдиною, яку Uddenberg виготовила для будинку моди. На іншій, під назвою Tanya, зображено жіночу фігуру, одягнену в комбінезон в клітку та пояси, а також зелені Crocs Balenciaga на високих підборах. На цій фігурі показано несправну коляску, яка не містить сидячого, враховуючи, що вона не містить сидіння. За даними Vogue Scandinavia, Balenciaga замовив ці роботи, призначені для змішування «інопланетне зі знайомим».
Таку фразу можна було б застосувати до більшої частини творів Uddenberg. Скульптури, завдяки яким вона найбільш відома, зображують жіночі тіла, представлені в екстремальних — і часто сексуалізованих — станах. Її найвідоміша робота, Journey of Self Discovery (2016), зображує жінку, яка використовує селфі-палку, щоб зробити знімок своєї спини в стрінгах; вперше вона з’явилася в Berlin Biennale 2016 року, де її розкритикували такі критики, як Джейсон Фараго, який написав у The Guardian: «Від Pergamon до цього за 2000 років». Інші роботи показують частково оголені жіночі форми, які, здається, випливають з валіз і меблів, які краще підходять для зйомок науково-фантастичного фільму, ніж для дому.
Виявилося, що Uddenberg залучала Crocs до своїх робіт і раніше, а деякі з її футуристичних жінок навіть одягали їх. Роботи Anna Uddenberg часто важко проаналізувати, хоча цілком можливо, що її використання кроксів і викривлених поз є частиною більш масштабного дослідження «базових» стилів моди та маркетингу для жінок. «Я думаю, що зв’язком між жіночим самовираженням та конформістськими споживчими вподобаннями в тому, що це зроблено для чийогось задоволення, і тому це пов’язано з жертвенністю», — сказала вона журналу Pin-Up у 2018 році.
Фотографії Нагель з новими скульптурами Anna Uddenberg вперше з’явилися в соціальних мережах Balenciaga, хоча відтоді бренд без пояснень стер усі свої пости. (Це робить Balenciaga на крок далі від Bottega Veneta, яка викликала поєднання плутанини та захоплення, коли повністю видалила свої акаунти в соціальних мережах у січні минулого року.)
Читайте також:
Улюблені художники Ван Гога: як вони вплинули на його власну творчість
Криптовалюта від Burger King. Рекламна кампанія підкорює клієнтів