• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Маркетинг і Комунікації

10 правил проведення якісного журналістського розслідування від Анни Бабінець

5 Листопада, 2018
Час прочитання: 1 хв.
A A
10 правил проведення якісного журналістського розслідування від Анни Бабінець
Share on FacebookShare on Twitter

Журналістське розслідування вимагає певних зусиль від працівника ЗМІ: вміння працювати з інформацією, знання етичних й правових принципів роботи розслідувачів. До того ж, важливо бути готовим морально до всього.

Яких правил варто дотримуватись, щоб провести якісне журналістське розслідування, розповіла журналістка проекту «Слідство. Інфо» Анна Бабінець під час 10-го Конгресу інформаційних сайтів та міських порталів.

1. Знайти тему розслідування.

Не кожна тема може стати розслідуванням. Інколи журналіст після клопіткого опрацювання інформації отримує на виході лише огляд, розширену новину чи статтю. Темою розслідування має бути інформація, яка змінює суть речей, уявлення суспільства про певне явище.

Способи для пошуку тем:

  • Поглиблене вивчення офіційних сайтів державних структур;
  • Інформаційні запити;
  • Робота з відкритими базами даних;
  • Інформація від джерел (У цьому випадку варто зрозуміти, який у джерела мотив, що він матиме з цього розслідування. Також необхідно пересвідчитись, що цю інформацію повідомили лише вашій редакції. Оскільки можна витратити час на розслідування, а потім виявиться, що цією темою займаються інші видання/програми).
  • Власні спостереження.
2. Сформулювати гіпотезу.
  • Вона має бути простою та стрункою.
  • Має бути в сформульована в одному реченні, тобто подаватися як одна історія.

За словами Анни, в Швеції розслідувальні програми не конкурують одна з одною. За увагу глядача повнометражні розслідувальні історії змагаються з «Грою престолів» та дітищами Netflix.

3. Визначити мінімум та максимум історії.

Якщо мінімум не назбирується – то історії теж немає.

4. Зібрати докази.
  • Навести фактів, які журналіст зможе довести під час факт-чекінгу.
  • Посилатися на анонімні джерела – у виняткових випадках. Краще знайти підтвердження інформації в іншому місці.
  • Всі зібрані факти мають бути зафіксовані – у вигляді відео, аудіо, нотаток тощо.
5. Перевірити, чи є історія.
6. «Вбити» історію у разі необхідності.
7. Контрольне інтерв’ю.

Потрібно поставити питання людині, яку звинувачують у проблемі, порушеній у розслідуванні.

8. Визначити «слабкі місця».

Дати переглянути матеріал людині зі свіжим поглядом: знайомому поза редакцією, якому довіряєте, чи «адвокату дияволу» – колезі в редакції, який ставить усе під сумнів.

9. Факт-чекінг та юридична експертиза.
10. Готовність захистити свою позицію.

Після оприлюднення резонансного матеріалу журналіст не може дозволити собі відпочинок. Зазвичай 1 – 4 тижні після публікації йому ще доводиться відстоювати свою позицію, використовуючи для цього різні канали комунікації.

Вікторія Теравська

Теги: журналистикамедіарозвиток

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025

Український ринок комунікацій балансує між традиційними підходами та новими викликами. З одного боку, ми спостерігаємо зростання Digital ринку – за даними Всеукраїнської рекламної коаліції, у 2024 році він збільшився на...

Читати даліDetails

Таня Поставна: сьогодні мама, завтра продюсерка

Retail Media: чому бренди переходять на рекламу всередині маркетплейсів?

РЕКОМЕНДОВАНО

Маркетинг і Комунікації

20 років Effie в Україні: тримай марку ефективності

11 Червня, 2025
Інсайти

В Україні з’явиться каталог креативних індустрій

17 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів
Аналітика

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів

26 Червня, 2025
Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії
Відповідальність

Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії

26 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.