Картина Гоя із зображенням Венери в оголеному вигляді, яка розтягнута на зеленому оксамитовому дивані, отримала більший і світліший дім у музеї Прадо. Дотримуючись більш «панорамного підходу» до творчості художника, мадридська установа розмістила Las Majas у новій галереї поряд з двома малопомітними ескізами святого Бернардіно Сієнського, що проповідує арагонському королю, а також лежачій Венері Титана.
Це був проста, але ефективна реконструкція: стіни галереї були пофарбовані у світліший пастельний колір, а вікна з видом на Ботанічний сад були відкриті, що вперше за багато років висвітлювало культові полотна.
«Majas були в дуже похмурому місці, майже печері, яка часто була переповнена», — сказав Мігель Фаломір, директор Prado на прес-конференції в Prado цього тижня.
Збільшений простір зменшить ризик скупчення людей, що було проблемою для The Majas. Фаломір сказав, що ці дві картини, два портрети одаліски, одягненої та оголеної, є одними з найбільш відвідуваних робіт у музеї. Перебудова також допомагає контекстуалізувати картини в рамках традиції зображення Венери в класичному стилі, позбавленому більшості міфологічних посилань. Венера Титана з органістом і Купідоном, створена в 1555 році, була однією з перших, на яких богиня кохання була зображена лежача. На картині органіст сидить біля ніг Венери, а Купідон шепоче їй на вухо.
Перебудова також ставить у центр уваги два підготовчих ескізи Гоя до вівтарної картини «Проповідь святого Бернардіно Сієнського перед Альфонсо V Арагонського» вперше за понад століття. Гоя був одним із кількох художників, якому у 1781 році було доручено прикрасити королівську базиліку Сан-Франциско-ель-Гранде в Мадриді. За свій внесок Гоя представив натовп, захоплений проповіддю святого Бернардіно. Єдиний сонячний промінь освітлює його корону, над якою витає Святий Дух.
Попередній ескіз, який належить фонду Тетяни Перес де Гусман ель Буено, двічі виставлявся в 1900 році в Мадриді та Лісабоні, а другий ескіз представлений публіці вперше. Пара буде виставлена разом із трьома іншими ескізами вівтарних картин для соборів Севільї та Толедо, включаючи «Розп’ятий Христос» Гої (1780), завдяки якому художник отримав місце в Королівській академії мистецтв Сан-Фернандо.
Читайте також:
Аллен Айверсон надихає йти власним шляхом у новій глобальній кампанії Reebok
У данському Сількеборзі відкрилась виставка сучасного українського мистецтва