Петрі Кемппінен: Замість традиційних сірих драм ми бачимо історії з дозованими елементами гумору

Колишній виконавчий директор фонду Nordisk Film & TV Fond та спікер міжнародного форуму «Креативна Україна» Петрі Кемппінен в інтерв’ю розповідає про особливості державного фінансування кіноіндустрії Фінляндії та вплив діджиталізації і розвитку онлайн-платформ на аудіовізуальний ринок та контент-індустрію. Його візит став можливий за підтримки Української кіноасоціації (УКА).

Ви — магістр з комунікацій (за спеціальністю журналістика і видавнича справа). Чому пішли працювати в кіноіндустрію?

У мене завжди був інтерес до картинок — рухомих чи нерухомих. Але в якийсь момент я зрозумів, що аудіовізуальний сторітеллінг — це та форма вираження, яка близька мені найбільше. Я писав про це, працюючи журналістом, але я хотів почати розуміти більше, як це створюється, і які зміни в собі несе.

Колишній виконавчий директор фонду Nordisk Film & TV Fond Петрі Кемппінен
Петрі Кемппінен

Розкажіть, як саме уряд підтримує виробництво кіно- і телевізійної продукції у вашій країні? Які умови фінансування проєкту? Як розподіляється бюджет за напрямками?

Кіноіндустрія отримує підтримку через Фінський фонд кіно. Діяльність Фонду спрямована на просування високоякісної, різноманітної та оригінальної кінопродукції. Фонд є найзначнішим джерелом фінансування фільмів у Фінляндії, його підтримка становить приблизно 40% середнього бюджету на виробництво художніх фільмів. У середньому Фонд пітримує 70-80 кінопродуктів у рік на суму понад 20 млн євро. Понад 80% загального бюджету виділяється на виробництво. На показ, розповсюдження, міжнародну промоцію та дослідження виділяється решта бюджету.

Підтримка надається повнометражним, короткометражним, документальним, анімаційним та дитячим фільмам, телесеріалам та міжнародним спільним виробництвам. Щороку Фонд підтримуе створення близько 25-ти художніх, 30-ти документальних та 25-ти короткометражних художніх та анімаційних фільмів.

Точні критерії [проєкту, що подається на фінансування] можна вивчити на сайті Фонду, але для підтримки є основна умова — угода про дистрибуцію або ТВ-передпродаж чи пресейл на платформі.

Підтримка доступна також для міжнародних спільних виробництв з фінським співпродюсером та художнім або технічним співробітником з Фінляндії, і за умови принаймні гарантованої дистрибуції на ТВ у Фінляндії. За останні три роки Фонд підтримав понад 40 міжнародних колаборацій на суму понад 10 млн євро.

Як формуються експертні комісії?

У виробничому відділі працює п’ять незалежних уповноважених. Вони оцінюють заявки індивідуально і дають рекомендації для підтримки Правлінню Фінського фонду кіно. 

Чи важлива спеціальна освіта для такого експерта?

Ні. П’ять осіб, які працюють у комісії зараз, займаються виробництвом кіно, телевізійним мовленням, режисурою чи сценарієм.

Як обираються фільми, які Фонд підтримує і просуває? Назвіть три головні критерії.

Актуальність фільму для аудиторії, унікальний сюжет і помітний або багатообіцяючий талант.

У якому напрямку ви співпрацюєте чи плануєте співпрацювати з Україною?

Якщо з’являться цікаві проекти, завжди є можливість співпраці.

Колишній виконавчий директор фонду Nordisk Film & TV Fond Петрі Кемппінен
Петрі Кемппінен

Розкажіть про вплив діджиталізації та розвиток онлайн-платформ на кіноіндустрію.

Зараз знімати фільми стало доступнішим, знайти глядача простіше. Онлайн-майданчики відкривають доступ до фінансування. Таким чином, у продюсерів і творчих груп з’являється більше можливостей для реалізації своїх проектів.

Як ви використовуєте ці тренди?

Створюємо діалог навколо відкритих можливостей.

Як змінюються Nordisk Film & TV Fond та кіноіндустрія під впливом нових технологій? Як країна та споживач реагують на ці зміни?

Організації, що фінансують проєкти, повинні змінити свої правила та зрозуміти, як найкращим чином допомогти незалежним продюсерам, які створюють контент, бажаний для аудиторії. Люди проводять більше часу, споживаючи аудіовізуальний контент, але способи його споживання стають різноманітнішими і постійно змінюються. Рекламодавці повинні зрозуміти, де знаходиться споживач, а країни — адаптувати зміни політики щодо підтримки оригінального контенту.

Які тренди у створенні фільмів можете відмітити сьогодні?

У скандинавських країнах я бачу тенденцію до адаптації способу сторітеллінгу: від поширення особистого досвіду до створення універсельних і актуальних історій. Замість традиційних сірих драм, які панували раніше, ми бачимо історії з дозованими елементами гумору.

Що вас найбільше дратує в цій галузі?

Дотримання старих звичок.

Якби у вас була можливість обрати іншу індустрію, то що б обрали? І чому?

Багато з того, що робить третій сектор, стає все більш важливим. Наприклад, гуманітарні організації. Важливо забезпечити рівні можливості для всіх.

Довідка: 

Nordisk Film & TV Fond заснований у 1990 році, його щорічний бюджет  становить приблизно 110 млн норвезьких крон. Основною метою діяльності фонду є сприяння розвитку кіно- та телевиробництва у п’яти північноєвропейських країнах: Данії, Фінляндії, Ісландії, Норвегії та Швеції. Фонд користується підтримкою Північної ради (Nordic Council of Ministers), низки кіноінститутів та телеканалів країн Північної Європи. Пріоритетними завданнями є фінансування кіно, серіалів і документальних стрічок та підтримка і розвиток міжнародної дистрибуції, культурних та освітніх ініціатив.

Автор: reklamaster.com

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

KYIV MEDIA WEEK Global Marathon анонсує програму секції Азія: аналітичний огляд, ключові події, кейси, цифри

Азія стане першим регіоном на шляху навколосвітнього онлайн марафону KYIV MEDIA WEEK Global Marathon, який організовує компанія Media Resourses Management ...

Cannes-Lions-x-Warc-Effectiveness-Code-Hero

Lions Live: 10 запитань авторові концепції шести сходинок креативної ефективності

Експерт-маркетолог Джеймс Гарман відповів на 10 найтиповіших запитань про концепцію шести сходинок креативної ефективності, співавтором якої він є.

Директор по аналитике PRIME Group проанализировал состояние рынка украинской наружки

Игорь Лазарев, директор по аналитике PRIME Group, участник техкома Индустриального комитета наружной рекламы, анализирует состояние рынка украинской наружки на данный ...

Агенція BBH пропонує віртуальний коучинг від сера Джона Хегарті

Кінематографічна VR-платформа агенції BBH пропонує всім віртуальний коучинг від легенди рекламної індустрії сера Джона Хегарті.

Руслана Лижичко і Юрій Дивисенко про соціальну кампанію «Карпати. Місце Сили»

У липні стартувала соціальна кампанія зі збереження Карпат, ініціаторкою та ідейною натхненницею якої стала українська співачка Руслана Лижичко. Мета кампанії ...

Музей Голодомору розпочав роботу над чотирма масштабними проєктами за підтримки УКФ

Експедиція разом із Ukrainer, доступний сайт, освітня програма для незрячих та додаток, який розповідає історію Києва під час Голодомору: Музей ...