Колишній виконавчий директор фонду Nordisk Film & TV Fond та спікер міжнародного форуму «Креативна Україна» Петрі Кемппінен в інтерв’ю розповідає про особливості державного фінансування кіноіндустрії Фінляндії та вплив діджиталізації і розвитку онлайн-платформ на аудіовізуальний ринок та контент-індустрію. Його візит став можливий за підтримки Української кіноасоціації (УКА).

Ви — магістр з комунікацій (за спеціальністю журналістика і видавнича справа). Чому пішли працювати в кіноіндустрію?

У мене завжди був інтерес до картинок — рухомих чи нерухомих. Але в якийсь момент я зрозумів, що аудіовізуальний сторітеллінг — це та форма вираження, яка близька мені найбільше. Я писав про це, працюючи журналістом, але я хотів почати розуміти більше, як це створюється, і які зміни в собі несе.

Колишній виконавчий директор фонду Nordisk Film & TV Fond Петрі Кемппінен
Петрі Кемппінен

Розкажіть, як саме уряд підтримує виробництво кіно- і телевізійної продукції у вашій країні? Які умови фінансування проєкту? Як розподіляється бюджет за напрямками?

Кіноіндустрія отримує підтримку через Фінський фонд кіно. Діяльність Фонду спрямована на просування високоякісної, різноманітної та оригінальної кінопродукції. Фонд є найзначнішим джерелом фінансування фільмів у Фінляндії, його підтримка становить приблизно 40% середнього бюджету на виробництво художніх фільмів. У середньому Фонд пітримує 70-80 кінопродуктів у рік на суму понад 20 млн євро. Понад 80% загального бюджету виділяється на виробництво. На показ, розповсюдження, міжнародну промоцію та дослідження виділяється решта бюджету.

Підтримка надається повнометражним, короткометражним, документальним, анімаційним та дитячим фільмам, телесеріалам та міжнародним спільним виробництвам. Щороку Фонд підтримуе створення близько 25-ти художніх, 30-ти документальних та 25-ти короткометражних художніх та анімаційних фільмів.

Точні критерії [проєкту, що подається на фінансування] можна вивчити на сайті Фонду, але для підтримки є основна умова — угода про дистрибуцію або ТВ-передпродаж чи пресейл на платформі.

Підтримка доступна також для міжнародних спільних виробництв з фінським співпродюсером та художнім або технічним співробітником з Фінляндії, і за умови принаймні гарантованої дистрибуції на ТВ у Фінляндії. За останні три роки Фонд підтримав понад 40 міжнародних колаборацій на суму понад 10 млн євро.

Як формуються експертні комісії?

У виробничому відділі працює п’ять незалежних уповноважених. Вони оцінюють заявки індивідуально і дають рекомендації для підтримки Правлінню Фінського фонду кіно. 

Чи важлива спеціальна освіта для такого експерта?

Ні. П’ять осіб, які працюють у комісії зараз, займаються виробництвом кіно, телевізійним мовленням, режисурою чи сценарієм.

Як обираються фільми, які Фонд підтримує і просуває? Назвіть три головні критерії.

Актуальність фільму для аудиторії, унікальний сюжет і помітний або багатообіцяючий талант.

У якому напрямку ви співпрацюєте чи плануєте співпрацювати з Україною?

Якщо з’являться цікаві проекти, завжди є можливість співпраці.

Колишній виконавчий директор фонду Nordisk Film & TV Fond Петрі Кемппінен
Петрі Кемппінен

Розкажіть про вплив діджиталізації та розвиток онлайн-платформ на кіноіндустрію.

Зараз знімати фільми стало доступнішим, знайти глядача простіше. Онлайн-майданчики відкривають доступ до фінансування. Таким чином, у продюсерів і творчих груп з’являється більше можливостей для реалізації своїх проектів.

Як ви використовуєте ці тренди?

Створюємо діалог навколо відкритих можливостей.

Як змінюються Nordisk Film & TV Fond та кіноіндустрія під впливом нових технологій? Як країна та споживач реагують на ці зміни?

Організації, що фінансують проєкти, повинні змінити свої правила та зрозуміти, як найкращим чином допомогти незалежним продюсерам, які створюють контент, бажаний для аудиторії. Люди проводять більше часу, споживаючи аудіовізуальний контент, але способи його споживання стають різноманітнішими і постійно змінюються. Рекламодавці повинні зрозуміти, де знаходиться споживач, а країни — адаптувати зміни політики щодо підтримки оригінального контенту.

Які тренди у створенні фільмів можете відмітити сьогодні?

У скандинавських країнах я бачу тенденцію до адаптації способу сторітеллінгу: від поширення особистого досвіду до створення універсельних і актуальних історій. Замість традиційних сірих драм, які панували раніше, ми бачимо історії з дозованими елементами гумору.

Що вас найбільше дратує в цій галузі?

Дотримання старих звичок.

Якби у вас була можливість обрати іншу індустрію, то що б обрали? І чому?

Багато з того, що робить третій сектор, стає все більш важливим. Наприклад, гуманітарні організації. Важливо забезпечити рівні можливості для всіх.

Довідка: 

Nordisk Film & TV Fond заснований у 1990 році, його щорічний бюджет  становить приблизно 110 млн норвезьких крон. Основною метою діяльності фонду є сприяння розвитку кіно- та телевиробництва у п’яти північноєвропейських країнах: Данії, Фінляндії, Ісландії, Норвегії та Швеції. Фонд користується підтримкою Північної ради (Nordic Council of Ministers), низки кіноінститутів та телеканалів країн Північної Європи. Пріоритетними завданнями є фінансування кіно, серіалів і документальних стрічок та підтримка і розвиток міжнародної дистрибуції, культурних та освітніх ініціатив.

Автор: reklamaster.com

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

опитування

Результати опитування українських представників креативних індустрій

Минулого тижня компанія PPV Knowledge Networks за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики України проводила опитування українських представників креативних індустрій про те, ...

Британський режисер зняв химерний кліп, що закликає триматися подалі від наркотиків

Британському режисеру вдалося перетворити енергійну техно-музику італійського діджея П’єро Пірупи на дійсно химерний кліп.

Художниця Олена Левська про роль книжкової ілюстрації в розвитку креативного мислення

Коли людина починає креативно мислити? З перших днів, з першої миттєвості, коли вона починає розрізняти предмети, з першого почутого слова. ...

YOUкраїна від Factum Group Ukraine

Перші результати дослідження YOUкраїна: наразі українці відчувають себе «більш- менш»

Згідно результатів дослідження, майже 30% опитаних українців вважають, що карантин триватиме ще місяць. Ще 40% опитаних українців вважають, що карантин ...

Cannes Lions ініціює обмін ідеями серед креативної спільноти

Нинішня криза вплинула на всіх, але у цьому розколотому світі варто завжди пам’ятати, що єдність зусиль, співпраця та обмін ідеями роблять нас сильнішими.

карантин поради бізнесу

Великий бізнес на карантині: як «Нафтогаз України» налагоджує дистанційну роботу

Безпека, дистанційна робота, відсіч паніці: як налагодити роботу великого бізнесу під час карантину та заспокоїти співробітників. Громадська ініціатива «Ти можеш врятувати» спільно з НАК ...