18 березня відбулась презентація першого конкурсу соціально вагомого контенту про єдину та різноманітну Україну PITCH UA. Захід зібрав понад 130 українських продюсерів, сценаристів, режисерів та інших професіоналів аудіовізуальної індустрії, які захоіли дізнатися усі подробиці конкурсу, організованого Media Resources Management (MRM).
У заході також взяли участь експерти з соціального та креативного сектору – співзасновник фундації соціальних інновацій «З країни в Україну» Денис Блощинський, журналіст-розслідувач Олексій Мацука, журналістка Українського радіо Наталія Соколенко, співавторка проекту «Книга-мандрівка. Україна» Юлія Курова, засновник медіапроекту Ukraїner Богдан Логвиненко.
Важливість такої дискусії важно переоцінити, адже, як зазначає експерт з розвитку медіапроектів Ukraine Confidence Building Initiative Віра Костенко-Кузнєцова, «наразі реальність в країні, її сприйняття та бачення продюсерами проектів та соціологічні дані дуже різняться». Зокрема у своїй презентації Віра навела результати торішнього грудневого опитування Фонду Демократичні Ініціативи імені Ілька Кучеріва та Дослідження прогресу реформ, які добре ілюструють цю тезу. Так, на думку експертів, в успіх реформ безумовно вірять понад 20% українців, вірять з деякими сумнівами – понад 60%, не вірять зовсім – менше 10%. Тоді як результати загальнонаціонального опитування населення демонструють не таку оптимістичну картину: менше 10%, трохи більше 20% і 40% відповідно. Також Віра продемонструвала дані торішнього грудневого дослідження International Republican Institute, згідно яких лише 16% українців вважають, що зміни в країні відбуваються в вірному напрямку, тоді як 70% впевнені в протилежному.
«Ці соціологічні дані підкреслюють суспільну важливість та актуальність проекту PITCH UA. Адже його задача – змінити кут бачення, сконцентруватися не на негативі, а на позитиві. Наповнити ефіри телеканалів, екрани кінотеатрів та веб-ресурси якісним контентом, що демонструє єдність нашої держави та акцентується на позитивних змінах, що відбуваються в країні попри всі негаразди. Змінах не лише глобальних, але й маленьких, на перший погляд майже непомітних, – тому що великий шлях долається саме так: поступово, крок за кроком», – підкреслює директор MRM Вікторія Ярмощук.
Який саме контент може вирішити цю задачу? На думку експертів USAID, зараз в Україні спостерігається втома від негативу та політизованого контенту. Натомість існує попит на «зручний», «затишний» та мотиваційний контент, а також – дуже чітке визначення поняття «якісний» контент. Відповідно, творцям контенту можна рекомендувати залучати до своїх проектів реформаторів та чейнджмейкерів, розповідати про те, як Україна стає динамічною країною, бути комунікаторами змін та ініціаторами обговорення гострих тем.
Світовий досвід такої роботи гостям відкриття конкурсу PITCH UA представила заступник директора MRM Катерина Удут в рамках скринінгу кращих зразків соціально вагомого контенту різних жанрів. Наприклад, це австралійський factual-формат The Employables про підприємця, що допомагає знедоленим втілювати їхні бізнес-ідеї; бельгійське шоу Taboo про коміка-стендапера, котрий не боїться жартувати на болючі теми; повнометражний фільм спільного виробництва США, Мексики та Іспанії «День без мексиканця», присвяченій темі того, якою була б Каліфорнія, якби раптом там зникли всі нелегальні мігранти тощо.
Також про сучасні тренди створення соціально вагомого контенту розповів спеціальний гість відкриття PITCH UA – міжнародний експерт, контент-стратег, сценарист та продюсер з Лос-Анджелесу Адам Сігел. Зокрема, він порадив шукати шляхи доступу до нішевої аудиторії, обережно працювати (але працювати!) з «табуйованими» темами, намагатися масштабувати одну конкретну історію чи тему на дотичні до них проблеми, а також не боятися використовувати різні формати та жанри.
Такий сучасний підхід до соціально вагомого контенту цілком відповідає баченню представника USAID/OTI в Україні Бенджаміна Лонга. «Що ми шукаємо? Креативних людей, які мають ідеї, що підіймають суспільно значущі питання. Що ми пропонуємо? Можливість працювати з нами, отримати експертний супровід та в перспективі, звісно ж, фінансування», – зазначив він.
USAID системно займається підтримкою соціально важливих медіаініціатив в Україні. Зокрема, лише 2018 року за підтримки USAID було створено понад 30 медіапроектів: 10 нових сайтів, 1 реаліті-шоу, 1 серіал, 7 каналів YouTube, 1 ТБ-студія, 2 новинних проекти на ТБ, 2 комунікаційні кампанії, 1 мультсеріал, 7 нових радіо форматів, 3 випуски газет.
Конкурс PITCH UA складатиметься з декількох етапів та триватиме до 17 червня 2019 року. Конкурс відкритий для аудіовізуальних проектів будь-якого жанру та виду — фільмів, серіалів, документалок, соціальної реклами, телешоу, анімації, веб-серіалів тощо. Переможці конкурсу – їх буде декілька – матимуть змогу отримати до 60 % фінансування бюджету своїх проектів та експертний супровід від USAID на всіх етапах їх розробки та виробництва. Детально з умовами конкурсу можна ознайомитися тут.
Учасниками конкурсу можуть бути продюсери — громадяни України, зареєстровані як ФОП, а також продакшн-компанії, зареєстровані в Україні. До 5 квітня 2019 року всі охочі можуть подати свій проект на PITCH UA. І вже 15 квітня буде оголошено рішення експертного журі про переможців першого етапу конкурсу. А 23 квітня відбудеться докторинг-майстерня проектів з цього шорт-листа: на заході представники USAID і запрошені експерти проведуть спеціальний публічний воркшоп, в рамках якого нададуть потенційним фіналістам свої рекомендації щодо вдосконалення їх ідей.
Аби отримати шанс потрапити до шорт-листа, отримати професійний докторинг свого проекту від міжнародних експертів та стати одним с потенційних переможців першого конкурсу соціально вагомого контенту PITCH UA – реєструйтеся просто зараз, заповнивши онлайн-форму за посиланням. Дедлайн подачі заявок на конкурс – 5 квітня 2019 року.
Фото: PITCH UA