V-Art – це платформа, яка створює всеохопну екосистему для митців, колекціонерів та інших учасників арт-ринку. Вона пропонує ринок NFT+, технологію для проведення віртуальних виставок, інструменти для нетворкінгу і, звісно, високоякісний контент.
Ця компанія з’явилася на світ під час пандемії, коли її засновники – група юристів, митців та економістів – побачили потенціал холістичного рішення для цифрового мистецтва. Команда V–Art, випускники проєкту EO Business Incubator, провела серію докладних інтерв’ю, зібрала навколо себе найблискучіші уми і реалізувала масштабне ринкове дослідження. Все для того, щоб створити рішення, яке посприяє сталому розвитку спільноти цифрового мистецтва.
Матеріал опубліковано в межах партнерства з TechUkraine.
У чому була проблема?
Той факт, що керівництво платформи V-Art великою мірою становлять юристи, означав, що платформа від самого початку розбудовувалася з пріоритетом на максимальну прозорість.
Очільниці платформи V-Art, її гендиректорка Анастасія Глєбова та директорка зі стратегічного планування Ольга Сімсон, мають чималий досвід роботи з інтелектуальною власністю в креативних індустріях. Тож вони добре усвідомлювали необхідність забезпечити митцям повний пакет прав власності на їх цифрові роботи, куди, серед іншого, входитиме і дедалі популярніший останнім часом механізм блокчейну.
«На ринку, що стрімко зростає, є цілий ряд ризиків, які загрожують митцям і колекціонерам. Наше завдання – зробити ці ризики якомога меншими і бути настільки чесними зі своїми клієнтами, наскільки це взагалі можливо», – розповідає Анастасія Глєбова.
Премодерація для відсіювання шахраїв, електронні сертифікати для забезпечення захисту, система ліцензування, яка забезпечує прозорість і уможливлює комерційну гнучкість, і, звісно, блокчейн сукупно формують платформу для цифрового мистецтва V-Art як унікальне NFT+ рішення.
Яке рішення?
Команда V-Art складається з поціновувачів цифрового мистецтва. Тому вони мають чітке бачення своєї платформи.
«Мистецтво – це взаємодія, а не лише продукт. Воно не призначене для традиційної електронної комерції Amazon, eBay та їх аналогів», – пояснює Ольга Сімсон.
Відтак, центральним челенджем для команди V-Art стало перенесення у віртуальний формат соціального та взаємодійного аспектів мистецтва.
Платформа V-Art прагне узгодити культуру і комерцію, запропонувавши користувачам можливість не лише здійснювати транзакції, але також демонструвати цифрове мистецтво і насолоджуватися ним.
Одним із таких проєктів, який демонструє потенціал віртуальних виставок на цій платформі, є Art Spaceship. Ця віртуальна арт-резиденція досягла понад 2,2 мільйонів глядачів і отримала понад 350 заявок з 51 країни світу.
Зараз кожен може відвідати шоу через вебсайт компанії або її застосунок, прочитати про різноманітні мистецькі роботи на стінах «космічного корабля» і поспілкуватися в реальному часі з іншими відвідувачами.
NFT-мистецтво пережило справжній бум після того, як «Повсякденності: Перші 5000 днів» було продано за нечувану суму. Це привело до певного розколу між академічними експертами та широким ринком, який часто керується хайпом.
Усвідомлюючи, якою деструктивною непостійністю це може обернутися, платформа V-Art прагне за допомогою кураторів, публікацій, блогів, вебінарів, конференцій з експертами і чесної аналітики забезпечити інтелектуальну інфраструктуру, яка збере навколо неї спільноту небайдужих однодумців.
Які кінцеві результати?
Правовий захист, синергія ринку та віртуальних виставок і уважне ставлення команди V-Art до інтересів загалу формують підвалини цієї платформи.
Платформа V-Art має великі плани на майбутнє. Зокрема, її команда планує надати митцям набір VR-інструментів на додачу до вже наявного AR-функціоналу віртуальних шоу.
AR-технології були для команди пріоритетними насамперед з міркувань доступності. Митець і співзасновник V-Art Роман Мінін пояснює, що в діджиталі головне – демократизація та розбивання умовних обмежень. Для VR користувачам потрібен доволі дорогий пристрій. А от смартфон, якого достатньо, щоб перенести мистецьку роботу в нове середовище, є практично у кожного. Команда V-Art високо цінує можливість досягти тих аудиторій та ринків, які досі були на периферії світу мистецтва.
Наразі платформа V-Art готується до запуску ринку NFT+, який має відбутися цим літом. Але вже зараз допитливі відвідувачі можуть завітати на цю платформу для цифрового мистецтва і ознайомитися з численними віртуальними виставками, доступними через сайт або застосунок. А ті, хто зареєструються на платформі V-Art як митці, користувачі або колекціонери, отримають доступ до її архіву, який зараз нараховує вже понад 1000 мистецьких робіт.
Схоже, у світі цифрового мистецтва назрівають великі зміни. А платформа V-Art вкрай зацікавлена у тому, щоб вийти на цю захопливу арену.
Проєкт «Підвищення конкурентоспроможності креативних індустрій та машинобудування завдяки рішенням українських ІТ-компаній» реалізується платформою TechUkraine у партнерстві з АППАУ — Асоціацією підприємств промислової автоматизації України, Міжнародною асоціацією Culture and Creativity та за фінансової підтримки уряду Німеччини через GIZ.
Читайте також
Як експериментальний театр ДАХ втілює в життя мистецтво в цифровому просторі.
Як мобільний застосунок Ukrainian Live Classic популяризує українську класичну музику.
Як платформа DOCUSPACE стала точкою доступу до спільноти документалістів.