Якої форми набуває сучасний візуальний креатив у арабській культурі

Лабораторія дизайну Archief Cairo, яка базується в столиці Єгипту, ставить собі за мету дослідження та збереження для історії сучасного арабського візуального креативу. Вона була заснована в 2018 році як проєкт, присвячений неакадемічному, «вуличному» дизайну. В центрі її уваги опинилися численні речі з повсякденного вжитку: наліпки на машинах, вивіски магазинів і навіть сміття під ногами. Таким чином група дизайнерів почала документувати місто Каїр за допомогою п’яти органів чуття.

За минулі кілька років дослідники з Archief Cairo помітили, що сфера сучасного вуличного дизайну стала доволі-таки багатолюдною, що зробило чималий внесок в орієнтований на типографіку візуальний креатив у арабській культурі. Вони не могли не помітити, зокрема, що сучасний візуальний креатив багато в чому посилається на історію (аж до старовинних манускриптів), що створює непогану базу для молодих дизайнерів, допомагаючи їм виробити власний стиль.

Окрім створення власних робіт лабораторія дизайну Archief Cairo також є своєрідною бібліотекою, яка зібрала численні артефакти, що втілюють в собі еклектичну атмосферу Каїру. Спочатку дизайнери-дослідники лише збирали та аналізували зразки креативу на споживчих товарах, листівках, пластикових пакетах тощо. Але з часом дизайнерський інстинкт спонукав команду Archief Cairo запустити ряд дослідницьких проєктів.

Популяризація друку й естетика каліграфії

Одним із найновіших проєктів Archief Cairo є відродження мистецтва високого друку, запущений спільно з Французьким інститутом східної археології. Цей заклад має єдиний в світі друкарський верстат з формами для високого друку ієрогліфічного письма.

Іншим проєктом стала нова айдентика, воркшопи та лекції для змагання, в ході якого обираються 100 найкращих арабських постерів.

Ще один проєкт Archief Cairo під назвою Makhtout (тобто «манускрипт») вдається до аналізу арабо-мусульманських манускриптів та відстежує їх зв’язок із сучасним графічним дизайном. Цей розпочатий в 2020 році проєкт є відповіддю євроцентричному підходу в дизайнерській освіті, який можна спостерігати навіть в Єгипті. Він привертає увагу до того, що з історією, власне, арабського дизайну чомусь мало де можна ознайомитися.

У світі, який стрімко рухається до глобалізації, Archief Cairo звертається до арабських дизайнерів із питанням «яким може стати в майбутньому візуальний креатив у арабській культурі». Наразі ця лабораторія дизайну спільно з Cairo Print Club намагається розвинути в Каїрі культуру принту, популяризуючи трафаретний друк та ризографію.

В основі всіх цих проєктів лежить спроба передати за допомогою дизайну енергію Каїру. Копірайтинг, ілюстрації та графічний дизайн об’єднані між собою використанням арабської в’язі, яка має не лише комунікаційне, а й естетичне призначення. За словами дизайнерів з Archief Cairo, арабська каліграфія вже сама по собі є ілюстрацією, а відтак в арабському креативі не виникає великої потреби в малюнках.

Джерело

З корейської типографіки сучасному дизайнеру теж є що почерпнути.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

У паризькому Центрі Помпіду з’явиться зала з роботами українських митців

У Центрі Жоржа Помпіду в Парижі з’явиться колекція робіт українських митців. Завдяки ініціативі Українського клубу колекціонерів сучасного мистецтва в постійну колекцію ...

Українські рекламісти додали свої плейлисти на Twenty Songs — платформу музичних вподобань рекламників світу

Українські рекламісти зробили свій внесок у платформу, на якій зібрані музичні плейлисти креативників з кращих рекламних агенцій світу. У проєкті ...

Життя собак тоді і зараз: якби собаки могли мандрувати в минуле, вони б цього не робили

Бренд CESAR запустив кампанію, підкреслюючи, наскільки комфортним є життя собак зараз, порівняно з тим, яким воно було у минулі століття.

Ненудний простір: якби дизайн офісів створювали діти

Агенція Jellyfish нещодавно запропонувала дітям своїх співробітників дати волю уяві і створити дизайн для офісу майбутнього.

Тайванські Центри з контролю захворювань зобразили в стилі аніме персоніфікації хвороб

Тайванські Центри з контролю захворювань (CDC) зображають антропоморфні персоніфікації різних хвороб, уявляючи їх як персонажів аніме.

X-RAY Marketing Awards: стартувало голосування за номінантів

X-RAY Marketing Awards. Огляд номінації «Соціальний проєкт року»

Розпочалось голосування за найкращі проєкти креативних індустрій у межах щорічної премії X-RAY Marketing Awards від онлайн-медіа MMR та бізнес/медіа бюро ...