Діаманти з вуглекислого газу як спосіб позбутися вуглецевого сліду

На даху одного із заводів неподалік від Цюриху можна побачити ряд велетенських машин, які витягують з повітря вуглекислий газ. Частина вилученого у такий спосіб газу надсилається у Чикаго, де стартап під назвою Aether робить з нього перші в світі вуглецево-нейтральні діаманти.

Раяну Шерману та Дену Войно, співзасновникам стартапу, ця ідея спала на думку після того, як вони прочитали книгу Пола Гокена «Drawdown».

За словами Шермана: «Нас наче осяяло: ти з вуглецю, я з вуглецю, ми живемо у світі на основі вуглецю. Вуглець в атмосфері – це дійсно погано, але в самому вуглецю, взятому окремо, нічого поганого немає. А діамант – це просто кристалізований вуглець».

Традиційний видобуток алмазів пов’язаний з численними проблемами: від експлуатації робітників до винищення лісів та забруднення води. Діаманти, вирощені в лабораторії, позиціонуються як етична альтернатива, але виготовляють їх з невідновних корисних копалин. Шерман і Войно натомість знайшли спосіб робити діаманти з вуглекислого газу, видобутого з повітря. Після того як швейцарська компанія Climeworks вилучає з повітря вуглекислий газ, Aether очищує його і за два-три тижні в реакторі він перетворюється на діамант.

Вичерпний ресурс

Стартап робить з таких діамантів ювелірні прикраси, які мають приваблювати покупців насамперед своїм дизайном, а не лише ідеєю захисту природи. Адже, як стверджує Раян Шерман, в тій же Америці більшість людей взагалі не замислюються про те, який вуглецевий слід вони лишають по собі. Варто зазначити, що для жителя США вуглецевий слід в середньому становить 16 тонн. А 2-каратний діамант Aether компенсує десь два з половиною роки викидів вуглецю на особу.

Шерман також нагадує, що діамантовій індустрії з часом неминуче доведеться відмовитися від видобутку природних алмазів, оскільки їх світовий запас поступово вичерпується.

«Пік видобутку для діамантової індустрії вже минув, – стверджує він. – А отже кожного наступного року з алмазних копалень отримуватимуть все менше природних алмазів. Очікується, що до 2040 року видобуток алмазів у світі скоротиться вдвічі. Для нашого ринку це чудово, оскільки така ситуація служить невидимим поштовхом. Алмазів видобувають все менше, хоча попит на них росте. Настав час шукати новий спосіб отримання алмазів».

Окупність екоініціатив

Для таких компаній як Climeworks, що першими випробовують технології вилучення вуглецю з повітря, діаманти також є перспективним ринком. Вилучення вуглецю – дуже недешева технологія, особливо якщо порівняти її, скажімо, з насадженням дерев, і мало хто готовий фінансувати її як спосіб вуглецевої компенсації. Відповідно, компанії, що розвивають такі екотехнології, мають самі шукати для себе виходу на ринок і досягати окупності.

Наразі Aether випускає діаманти з вуглекислого газу невеликими партіями, але за потреби цей процес можна масштабувати. Перші ювелірні вироби Aether підуть у продаж на початку 2021 року.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

TWIGA Ukraine поєднала Pepsi та Львів у новому лімітованому дизайні

TWIGA Ukraine поєднала Pepsi та Львів у новому лімітованому дизайні

Бренд Pepsi випустив нову лімітовану банку, присвячену одному з найгарніших міст України — Львову. Колекція була створена ексклюзивно для цього ...

Нарбут

Вийшла друком книга «Нарбут» з унікальною обкладинкою кожного примірника в накладі

Вийшла друком книга «Нарбут» — перша книга в Україні, кожний екземпляр якої має унікальну обкладинку, згенеровану алгоритмом. Дизайн книжки та ...

2Crack від Roshen

Saatchi & Saatchi Ukraine перекусила «запару» у новому ролику

На перший погляд, це історія про новий ролик Saatchi & Saatchi Ukraine (входить до складу Publicis Groupe Ukraine) для бренду ...

Регіональна кампанія Uklon від IAMIDEA

Дозвіл на хуліганство. Регіональна кампанія Uklon від IAMIDEA

Нещодавно Uklon та IAMIDEA розказали всім про нову стратегію і ключове повідомлення: «Твій рух — твої правила». За результатами першої ...

Lions Live: речниця Bacardi радить шукати суперфанатів і деконструює фокус-групи

Компанія Bacardi останнім часом почала орієнтуватися на ті 10% аудиторії, які є її суперфанатами, а не на 90% людей, які становлять основну масу покупців.

Філософський Сад

Проєкт «Філософський Сад» відкриває доступ до серії подкастів та лонгрідів про культуру

Кожен подкаст і лонгрід проєкту «Філософський Сад» — це бесіда і пошук відповіді на запитання: «Якою мовою люди мистецтва говорять ...