• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Ідеї

Створено першу кулінарну книгу для тих, хто через COVID-19 не відчуває смаки або запахи

29 Квітня, 2021
Час прочитання: 4 хв.
A A
Створено першу кулінарну книгу для тих, хто через COVID-19 не відчуває смаки або запахи
Share on FacebookShare on Twitter

Один з найвідоміших побічних ефектів COVID-19 — це втрата відчуття смаку або запаху, яка може тривати невизначено довго. Як наслідок, дехто з тих, у кого було діагностовано коронавірус, ще якийсь час не зможуть насолоджуватися їжею, і хтозна, коли ці два чуття в них остаточно відновляться.

Тому два британських шеф-кухаря Раян Райлі та Кімберлі Дьюк створили безкоштовну кулінарну книгу, щоб ті, хто не відчуває смаки або запахи, могли знайти в їжі хоч якесь задоволення. Ця невеличка книга під назвою Taste & Flavour містить 18 рецептів, розроблених спеціально для людей, у яких рецептори смаку та запаху були уражені коронавірусом.

Сумний досвід

В 2019 році Райлі та Дьюк заснували Life Kitchen, безкоштовну кулінарну школу для людей з раковими захворюваннями, які втратили здатність відчувати смаки. Оскільки цей самий симптом присутній і в численних випадках захворювання на коронавірус, вони вирішили застосувати свій досвід, створивши книгу, яка має стати в пригоді людям з лонг-ковідом.

Обоє шеф-кухарів втратили батьків через рак. Як розповів виданню Insider Раян Райлі, на прикладі власної матері він бачив, яке це болісне та гнітюче почуття, коли ти не можеш їсти. Тоді він і усвідомив, що, якщо у людини забрати одну з цих найбільших відрад в житті, якість життя значно потерпає.

Паросмія

Під час роботи над цією книгою рецептів доводилося брати до уваги, що просте підсилення смаку страв, щоб той пробився до їдця, тут не спрацює. В деяких випадках у людей з лонг-ковідом розвивається так звана паросмія. Вона є, скоріше, викривленням відчуття запаху, ніж повною його втратою. Більше того, наукові дослідження показали, що від відчуття запаху залежить 80% відчуття смаку. Тобто те, що впливає на нюх, вплине і на здатність сприймати смак.

Для деяких пацієнтів з паросмією кава «смердить, як сміттєбак», а цибуля, часник, яйця, печеня та горіхи здаються «огидними, як гниле м’ясо».

We’ve written the world’s first FREE cookbook for people experiencing taste and smell changes as a result of long covid

Based on the some of the world first research from @smithbarryc, @abscentuk & @alteredeating and our own testing

It’s free globally at https://t.co/S9H3YyjXSP pic.twitter.com/O8CNhn8H7S

— Ryan Riley (@RyanRileyy) April 22, 2021

Але ж цибуля та часник є типовими інгредієнтами численних страв! З огляду на це, Райлі та Дьюк спробували замінити їх, відтворивши смак «умамі» за допомогою інших інгредієнтів із сильним запахом: пармезан, гриби чи соєвий соус. Вони також спробували компенсувати брак смаку за допомогою кольору та текстури.

Запропоновані ними страви активізують всі смаки, які здатна відчувати людина – солодкий, солоний, кислий, гіркий та умамі. А такі гострі інгредієнти як хрін та васабі відчуваються ще й обличчям та носовими пазухами.

Випробувавши майже 300 рецептів, автори книги залишили з них лише 18, які мають смакувати навіть тим, хто смаки або запахи не відчуває. Завантажити безкоштовну електронну версію цієї книги рецептів можна тут.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Life Kitchen (@lifekitchencookery)

Втім, на смак впливає не лише нюх, а й слух.

Джерело

Теги: діджиталкнигикоронавірускреативкулінаріяпандемія

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей
Відео

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

15 Травня, 2025

Національна мережа зоомаркетів MasterZoo спільно з креативною агенцією Taktika випустила нову рекламну кампанію, присвячену снам домашніх улюбленців. Особливістю промороликів стало поєднання різних технік: зйомка улюбленців, 3D-моделювання, AI-генерування. Для MasterZoo кожен...

Читати даліDetails

MAUDAU × Університет Чупарського: монстри, каструля і порятунок світу з доставкою

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки

РЕКОМЕНДОВАНО

Ідеї

Ікона чистоти та стилю: MAKE SENSE створили лонч-кампанію для перших в Україні чорних вологих серветок Naturelle

29 Квітня, 2025
Інсайти

MRKTNG MRTHN 2025 «Під сонцем інсайтів»: реєстрація відкрита

16 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025
Бізнес та Інновації

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025

20 Травня, 2025
Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

19 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.