Ті, хто шукають мебльовані апартаменти в столиці Колумбії, навряд чи спокусяться цим житлом. О, в ньому є абсолютно все! Столи, стільці, ліжка, телевізори, холодильник, годинники, лампи, кухонний посуд… Навіть картини на стінах і повна шафа одягу. І все воно обшарпане, брудне, переважно поламане і ледве на шматки не розпадається. Пружини стирчать з матрацу, подушки вкриті слизом, годинники не йдуть, а кімната смердить пліснявою. Справа в тому, що агенція McCann Worldgroup Colombia за підтримки Банку Боготи та організації Bogotá River Group Alliance обставила квартиру річковим сміттям, щоб привернути увагу до забруднення довкілля.
Всі ці меблі, електроніка та всяка всячина були витягнуті з річки Богота разом з тими 270 тонами сміття, що дістають з неї щомісяця.
Лише погляньте на це «дизайнерське рішення»!
До того, як почалася пандемія, креативна команда планувала облаштувати кілька таких «апартаментів з річки» у вантажних контейнерах, які були б цілодобово відкриті для публіки. Але карантинні заходи змусили креативників підійти до запуску кампанії з дещо іншого боку.
Вони знайшли новий житловий дім на одній з головних вулиць міста, в якому багато квартир ще не розпродані. Під свій проєкт креативники зайняли одну з демонстраційних квартир. Щойно вони почали її комплектувати сміттям, як до них почали заходити заінтриговані потенційні покупці житла у цьому домі.
Диван та ліжко, наприклад, були знайдені на березі, після того, як компанії, що вивозять сміття, скинули туди цілі вантажівки мотлоху. А холодильник та пральна машина були куплені на звалищі, яке витягає це все з річки, щоб продати на запчастини. Ще дещо було надане компанією PTAR Salitre, яка будує на річці водоочисну станцію. Всього цього легко вистачило, щоб креативна команда повністю обставила квартиру річковим сміттям.
Спільний дім і спільна відповідальність
В рамках цієї кампанії один з телеведучих нещодавно виходив у прямий ефір прямо з цієї гидотної квартири.
«Візуальний контраст ведучого посеред мотлоху та його колег у охайних домівках був неймовірним, – згадував арт-директор McCann Хаїро Рестрепо. – Спочатку люди відчувають огиду. Особливо, коли бачать ліжко. А потім вони дуже дивуються, коли дізнаються, що все це було виловлене з річки».
Послання кампанії полягає в тому, що люди самі «обставили» цю символічну квартиру своїм сміттям. І тепер їх обов’язок – допомогти почистити спільний дім.
До того ж від річки Богота в Колумбії залежать 28% сільського господарства та 8% енергетики, а також життя мільйонів фермерських родин. Якби її вдалося почистити, вона б забезпечила 15% ВВП країни.