Європейська комісія оголосила про свій намір ввести до 2021 року нові правила «Право на ремонт». Тепер вони будуть стосуватися також смартфонів, планшетів та ноутбуків. В разі їх затвердження виробникам доведеться вжити заходів, щоб всі ці пристрої прослужили якомога довше, перш ніж відправитися на сміттєзвалище чи у повторну переробку. Ці плани – найновіша спроба ЄС впоратися з проблемою електронних відходів. Вони є частиною ініціативи, яка стосується також текстилю, пластику, тари та продуктів харчування і має на меті досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року.

«Одноразові прилади буде заборонено, проблема дочасного застарівання буде вирішуватися, а знищення нерозпроданих товарів тривалого користування стане незаконним».

Окрім «Права на ремонт» Євросоюз також наполягає на тому, що продукти мають відповідати принципам сталого розвитку. Тобто вони повинні служити довше, бути зробленими переважно з вторсировини, передбачати оновлення та повторне використання. Досягнення виробниками цих цілей буде заохочуватися. Також ЄС розглядає запровадження нових схем перепродажу чи здачі старих телефонів, планшетів та зарядних пристроїв.

Минулого року аналогічне «Право на ремонт» було затверджено для такої побутової техніки як телевізори та пральні машини. А тепер до цього переліку може приєднатися і споживацька електроніка, від якої зараз в Євросоюзі лише 40% йде на повторну переробку.

Якщо нове «Право на ремонт» затвердять, дію цього закону відчують далеко за межами Євросоюзу, оскільки він зачепить і майбутні торгові угоди.

«Право на ремонт» та права корпорацій

Також у січні цього року законодавці Євросоюзу проголосували переважною кількістю голосів за те, щоб всі виробники електронних пристроїв прийняли єдиний стандарт зарядних кабелів. Виробниками таке рішення було сприйнято вкрай неохоче. Зокрема, компанія Apple заявила, що такий закон буде «душити інновації» і, скоріше, зашкодить споживачам, ніж буде їм на користь.

Нове «Право на ремонт» також вимагатиме від компаній, щоб ті передали у відкритий доступ інформацію про термін служби своїх продуктів та про те, наскільки вони піддаються ремонту. Адже наразі більшість споживачів, щоб дізнатися, як полагодити свій пристрій, мусить звертатися до сайтів на кшталт iFixit.

Відкритим питанням лишається й те, наскільки ця ініціатива застосовна на практиці. Тобто чи будуть всі компанії змушені дати свій дозвіл на те, щоб користувачі самі лагодили свої пристрої? Чи, може, вони матимуть право вимагати від покупців, щоб ті зверталися для ремонту лише у фірмові магазини?

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

MGID

MGID запускає контекстний фільтр статей зі згадками COVID-19

Міжнародна платформа нативної реклами MGID розширює можливості свого brand safety рішення для рекламодавців, запустивши новий контекстний фільтр. Він дозволить оминати ...

NESCAFE_3in1_XXL_Informer_040220b

Розмір стіка має значення. Запуск Nescafé 3в1 у новому XL-форматі

Чим більший стік, тим більше позитивних вражень. І кожний рекламний матеріал став відображенням цього твердження у новій кампанії Publicis Ukraine ...

Cannes Lions

Cannes Lions 2020 скасовано

Фестиваль та нагородження робіт Левами у 2020 році не відбудуться. Про це організатори Фестивалю оголосили на своєму офіційному сайті. Також ...

Креативна Практика створює «Добре портфоліо»

Креативна Практика створює «Добре портфоліо»: волонтерські дизайн-проєкти для соціальних ініціатив

Минулого року в Україні запустилася освітня платформа для фахівців креативних індустрій — Креативна Практика (Creative Practice). В рамках навчання на ...

Havas PR Київ анонсує перезапуск: новий топ-менеджмент, концепція та стратегія

Агентство Havas PR Kyiv, яке входить до складу Havas Creative Group Ukraine, анонсує перезапуск команди. Даниїл Ваховський став керуючим партнером ...

Італійський фотограф знімає на вебкамеру

Італійський фотограф робить фотосесії через вебкамеру

Фотограф Алесіо Альбі (Alessio Albi) з міста Перуджа, Італія, знайшов спосіб займатись улюбленою справою під час карантину. Він почав фотографувати ...