Зробивши своєю платформою світ відеоігор, шведська некомерційна організація Unga Lukas вирішила запропонувати молоді психологічну підтримку прямо всередині популярної онлайн-гри World of Warcraft, задіявши для цього аватарів-орків.
Порушення психічного здоров’я серед шведської молоді діагностують дедалі частіше і призначають медикаментозне лікування. Але організація Unga Lukas, створена за сприяння Агенції громадського здоров’я Швеції, ставить за мету виправлення цієї ситуації за допомогою таких профілактичних заходів, як онлайн-підтримка. Тому, щоб поспілкуватися з молоддю там, де вона зараз проводить чимало часу, і допомогти їй у форматі анонімної бесіди, спеціалісти Unga Lukas звернулися до гри World of Warcraft, де ними була запроваджена своєрідна ороча психотерапія.
Група ризику
Аса Май Йонсон, операційна менеджерка Unga Lukas, пояснює: «Молоді необхідно поговорити про життя з кимось, хто дійсно вислухає. Нам треба зустріти молодь на її території і полегшити їй доступ до емоційної підтримки в моменти душевного виснаження. Ми наполягаємо на анонімності наших чатів, щоб їх учасники не боялися виговоритися».
Душевні негаразди серед молоді буває складно помітити. Зокрема й тому, що дорослі часто мають дуже обмежене уявлення про те, як молодь проводить свій час онлайн. Водночас дослідження показали, що люди, які щодня грають у відеоігри, почуваються загалом гірше, ніж ті, хто грають не так часто. Геймери, і особливо юнаки, також перебувають у групі ризику скоєння самогубства.
«Відеоігри можуть стати способом втечі для тих, хто почувається самотньо, або чиє душевне здоров’я похитнулося. Тому нам особливо важливо показати, що навіть всередині гри ми поряд і готові вислухати. Ми хотіли показати, що висловити складні почуття словами все ж можливо, і відкрити перед геймерами можливості для подальшої підтримки. Вже один той факт, що хтось уважно вас слухає, здатен вселити в людину надію і віру в свої можливості», – додає Аса Май Йонсон.
На сайті ініціативи orctherapy.ungalukas.se можна ознайомитися з короткою характеристикою орків Едзурга, Олурга і Гакора та дізнатися, як з ними можна зв’язатися у грі. За кожним таким аватаром стоять підготовані волонтери, які водночас є досвідченими геймерами. Скориставшись грою як місцем зустрічі, організація Unga Lukas сподівається, що така ороча психотерапія спонукає юних геймерів вчасно звернутися по допомогу.
І це – далеко не єдина кампанія, спрямована на підтримку здоров’я геймерів.