Коли досвід людини складається з роботи і на державній посаді, і в креативній індустрії, він стає багатаграннішим. Досвід Тетяни Попової в цьому сенсі можна назвати унікальним. Медіадиректорка рекламної агенції, Генеральна менеджерка медіакомпанії, волонтерка, радниця і заступниця Міністра, сьогодні – співголова Media&Communication committee в American Chamber of Commerce in Ukraine. Такі віхи вказують на знання і кваліфіковану думку з багатьох питань, у тому числі креативних. Ось чому портал Creativity.ua звернувся до пані Тетяни з незвичною темою – про креативність на державній службі.

Почнемо з глобального. З Вашого особистого досвіду – чи потрібна креативність на державній службі і чи затребувана креативність в державних установах?

Державні установи – це частіше за все розгалужені структури, які складаються з дуже різних за напрямом департаментів. І держслужбовці бувають різні. Скажімо, бухгалтер в міністерстві, офіцер поліції чи збройних силах. Відповідно і вимоги до них будуть абсолютно різні.

Звісно, вміння вирішувати проблеми нестандартними способами загалом вітається. Тобто креативність, як якість людини, не буде зайвою ніде. Але є посадові обов’язки і чіткі інструкції, при виконанні яких креативність навряд чи буде на часі. Простіше кажучи, бухгалтер має рахувати гроші, а не малювати оригінал-макети чи писати яскраві тексти.

Креативність, як якість людини, не буде зайвою ніде.

Де саме найбільш потрібна креативність на державній службі? Чи є вона необхідною якістю для держслужбовця?

Знов-таки, вітається, але обов’язковою не є. Просто на державній службі є безліч посад, які вимагають зовсім інші якості.

Чи потрібна креативність для того, щоби скласти правильну, ефективну і зрозумілу всім інструкцію чи підзаконний акт?

Перш за все потрібне знання законодавства. Як мінімум, для укладання документів такого рівня потрібні хороші юристи. Крім того, потрібно вміння узгодити ідеї та положення, які будуть в нових законопроектах, з основними стейкхолдерами. З власного досвіду: неможливо скласти законопроект про діяльність медіа без консультацій та узгодження з провідними медіаекспертами та медіаюристами, причому не тільки нашими, але й світового рівня. В ідеалі взагалі ці законопроекти треба писати з ними разом – з першої літери преамбули!

Не треба далеко ходити: є законопроект «Про медіа», що готувався саме таким чином, який я описала вище, і є сумнозвісний законопроект «Про дезінформацію», який готувався виключно командою юристів Міністерства культури, молоді та спорту і який наткнувся на шквал критики – і з боку західних партнерів і з боку переважної кількості суб’єктів українського медіаринку. І це при тому, що в нього навіть номера ще нема!

Про що це свідчить? Про те, що креативність часом потрібна, але вона має бути підкріплена професіоналізмом та вмінням спілкуватися з суспільством.

Якості ідеального державного діяча: перерахуйте їх (не прив’язуючись до конкретних персон).

Почну не з переліку, а з проблеми. У нас в Україні надто багато державних діячів з надто високим антирейтингом. Як на мене, головна якість політика/державного діяча – не мати антирейтингу. Хай краще тебе знають не всі навкруги, ніж знають всі, але з поганого боку. А діячів з високим рейтингом та без антирейтингу в нашій країні, на жаль, дуже і дуже мало. Я можу згадати на сьогодні не більше п’яти осіб.

Головна якість політика/державного діяча – не мати антирейтингу. Хай краще тебе знають не всі навкруги, ніж знають всі, але з поганого боку.

Для підтримання репутації в наших реаліях сьогодні важливо мати повністю відкриту інформацію про джерела статків державного діяча. Причому чим вища його посада, тим ці відомості мають бути прозорішими. Ми, на жаль, знаємо приклади, коли людина, яка все життя пропрацювала виключно на держслужбі, має чималі статки, джерела яких вона не може чи не хоче пояснити. Адже суспільство стає все більш поінформованим і небайдужим. Приховати щось сьогодні все важче, і рано чи пізно доведеться відповідати на гострі питання….

Чи є у Вас взірці державних діячів в історії? Чи вважаєте Ви їх творчими, креативними особистостями?

Якщо говорити про жінок – то це Голда Меїр, Мадлен Олбрайт, Маргарет Тетчер. Їх об’єднує високий рівень професіоналізму, беззаперечні лідерські якості, організаційні здібності і , що я би відмітила окремо, – залізна жорсткість в потрібних ситуаціях. І в той же час, до речі, кожна з них відзначалася вмінням креативно підійти до вирішення тих чи інших проблем. Ще дуже важлива якість: вони вміли працювати з професіоналами і створювати дієві команди професіоналів. Рекламісти, напевно, знають, як тісно співпрацювали з Маргарет Тетчер брати Саатчі. Мені це близько, бо саме в агенції Saatchi&Saatchi я починала свою кар’єру в міжнародному комунікаційному бізнесі.

Чи є державна діяльність різновидом креативної індустрії? Якою має бути роль держави в розвитку креативних індустрій?

Державна діяльність в цілому не є в певному сенсі креативною індустрією. І креативність не є вирішальною якістю державника. Набагато важливіший в державній діяльності менеджмент, вміння управляти людьми.  Але на тих напрямках, де має значення комунікаційна складова, нестандартний, творчий підхід завжди вітається, там він дійсно необхідний і може інколи стати навіть вирішальним фактором.

На тих напрямках, де має значення комунікаційна складова, нестандартний, творчий підхід завжди вітається, там він дійсно необхідний і може інколи стати навіть вирішальним фактором.

Щодо ролі держави в розвитку креативних індустрій. У нас побутує думка, що головна місія держави – не заважати. І я в цілому цю думку поділяю.  Законопроект «Про дезінформацію» – яскрава ілюстрація слушності такої позиції.  І це ж далеко не перша спроба в історії української держави втрутитися і якось обмежити діяльність медіа.

Але в світі є й інші приклади. Збройні сили Великої Британії – один з найбагатших рекламодавців в Сполученому Королівстві. Але це не тиск, не втручання, це рівноправні партнерські стосунки на рівні «рекламодавець-виконавець». Таке співробітництво держави і креаторів, держави і медіа цілком має право на життя, більш того, як на мене, є найбільш ефективним та плідним.

На що здатна креативність в поєднанні з добром – читайте в інтерв’ю Ігоря Добруцького.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Комунікація в часи пандемії: як не справити враження опортуніста

З точки зору піару далеко не кожен підхід до комунікації у часи кризи буде правильним. А неправильний підхід може надовго підірвати репутацію бренда.

Асоціація ANAIS, яка бореться з домашнім насильством, нагадує, що не кожен дім – безпечний

У Румунії агенція Cheil та асоціація ANAIS попереджають, що випадки домашнього насильства за час карантину лише почастішали.

опитування

Результати опитування українських представників креативних індустрій

Минулого тижня компанія PPV Knowledge Networks за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики України проводила опитування українських представників креативних індустрій про те, ...

Художниця Олена Левська про роль книжкової ілюстрації в розвитку креативного мислення

Коли людина починає креативно мислити? З перших днів, з першої миттєвості, коли вона починає розрізняти предмети, з першого почутого слова. ...

YOUкраїна від Factum Group Ukraine

Перші результати дослідження YOUкраїна: наразі українці відчувають себе «більш- менш»

Згідно результатів дослідження, майже 30% опитаних українців вважають, що карантин триватиме ще місяць. Ще 40% опитаних українців вважають, що карантин ...

#таксідлядонора: 20 тисяч безкоштовних поїздок для донорів

Фундація #ВАРТОЖИТИ, ДонорUA, онлайн-сервіс Uklon та національна мережа АЗК WOG підписали меморандум доброї волі, який допоможе покрити нестачу крові в ...