• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Інтерв'ю

Менеджмент і вміння узгоджувати: Тетяна Попова про креативність на державній службі

4 Березня, 2020
Час прочитання: 2 хв.
A A
Менеджмент і вміння узгоджувати: Тетяна Попова про креативність на державній службі
Share on FacebookShare on Twitter

Коли досвід людини складається з роботи і на державній посаді, і в креативній індустрії, він стає багатаграннішим. Досвід Тетяни Попової в цьому сенсі можна назвати унікальним. Медіадиректорка рекламної агенції, Генеральна менеджерка медіакомпанії, волонтерка, радниця і заступниця Міністра, сьогодні – співголова Media&Communication committee в American Chamber of Commerce in Ukraine. Такі віхи вказують на знання і кваліфіковану думку з багатьох питань, у тому числі креативних. Ось чому портал Creativity.ua звернувся до пані Тетяни з незвичною темою – про креативність на державній службі.

Почнемо з глобального. З Вашого особистого досвіду – чи потрібна креативність на державній службі і чи затребувана креативність в державних установах?

Державні установи – це частіше за все розгалужені структури, які складаються з дуже різних за напрямом департаментів. І держслужбовці бувають різні. Скажімо, бухгалтер в міністерстві, офіцер поліції чи збройних силах. Відповідно і вимоги до них будуть абсолютно різні.

Звісно, вміння вирішувати проблеми нестандартними способами загалом вітається. Тобто креативність, як якість людини, не буде зайвою ніде. Але є посадові обов’язки і чіткі інструкції, при виконанні яких креативність навряд чи буде на часі. Простіше кажучи, бухгалтер має рахувати гроші, а не малювати оригінал-макети чи писати яскраві тексти.

Креативність, як якість людини, не буде зайвою ніде.

Де саме найбільш потрібна креативність на державній службі? Чи є вона необхідною якістю для держслужбовця?

Знов-таки, вітається, але обов’язковою не є. Просто на державній службі є безліч посад, які вимагають зовсім інші якості.

Чи потрібна креативність для того, щоби скласти правильну, ефективну і зрозумілу всім інструкцію чи підзаконний акт?

Перш за все потрібне знання законодавства. Як мінімум, для укладання документів такого рівня потрібні хороші юристи. Крім того, потрібно вміння узгодити ідеї та положення, які будуть в нових законопроектах, з основними стейкхолдерами. З власного досвіду: неможливо скласти законопроект про діяльність медіа без консультацій та узгодження з провідними медіаекспертами та медіаюристами, причому не тільки нашими, але й світового рівня. В ідеалі взагалі ці законопроекти треба писати з ними разом – з першої літери преамбули!

Не треба далеко ходити: є законопроект «Про медіа», що готувався саме таким чином, який я описала вище, і є сумнозвісний законопроект «Про дезінформацію», який готувався виключно командою юристів Міністерства культури, молоді та спорту і який наткнувся на шквал критики – і з боку західних партнерів і з боку переважної кількості суб’єктів українського медіаринку. І це при тому, що в нього навіть номера ще нема!

Про що це свідчить? Про те, що креативність часом потрібна, але вона має бути підкріплена професіоналізмом та вмінням спілкуватися з суспільством.

Якості ідеального державного діяча: перерахуйте їх (не прив’язуючись до конкретних персон).

Почну не з переліку, а з проблеми. У нас в Україні надто багато державних діячів з надто високим антирейтингом. Як на мене, головна якість політика/державного діяча – не мати антирейтингу. Хай краще тебе знають не всі навкруги, ніж знають всі, але з поганого боку. А діячів з високим рейтингом та без антирейтингу в нашій країні, на жаль, дуже і дуже мало. Я можу згадати на сьогодні не більше п’яти осіб.

Головна якість політика/державного діяча – не мати антирейтингу. Хай краще тебе знають не всі навкруги, ніж знають всі, але з поганого боку.

Для підтримання репутації в наших реаліях сьогодні важливо мати повністю відкриту інформацію про джерела статків державного діяча. Причому чим вища його посада, тим ці відомості мають бути прозорішими. Ми, на жаль, знаємо приклади, коли людина, яка все життя пропрацювала виключно на держслужбі, має чималі статки, джерела яких вона не може чи не хоче пояснити. Адже суспільство стає все більш поінформованим і небайдужим. Приховати щось сьогодні все важче, і рано чи пізно доведеться відповідати на гострі питання….

Чи є у Вас взірці державних діячів в історії? Чи вважаєте Ви їх творчими, креативними особистостями?

Якщо говорити про жінок – то це Голда Меїр, Мадлен Олбрайт, Маргарет Тетчер. Їх об’єднує високий рівень професіоналізму, беззаперечні лідерські якості, організаційні здібності і , що я би відмітила окремо, – залізна жорсткість в потрібних ситуаціях. І в той же час, до речі, кожна з них відзначалася вмінням креативно підійти до вирішення тих чи інших проблем. Ще дуже важлива якість: вони вміли працювати з професіоналами і створювати дієві команди професіоналів. Рекламісти, напевно, знають, як тісно співпрацювали з Маргарет Тетчер брати Саатчі. Мені це близько, бо саме в агенції Saatchi&Saatchi я починала свою кар’єру в міжнародному комунікаційному бізнесі.

Чи є державна діяльність різновидом креативної індустрії? Якою має бути роль держави в розвитку креативних індустрій?

Державна діяльність в цілому не є в певному сенсі креативною індустрією. І креативність не є вирішальною якістю державника. Набагато важливіший в державній діяльності менеджмент, вміння управляти людьми.  Але на тих напрямках, де має значення комунікаційна складова, нестандартний, творчий підхід завжди вітається, там він дійсно необхідний і може інколи стати навіть вирішальним фактором.

На тих напрямках, де має значення комунікаційна складова, нестандартний, творчий підхід завжди вітається, там він дійсно необхідний і може інколи стати навіть вирішальним фактором.

Щодо ролі держави в розвитку креативних індустрій. У нас побутує думка, що головна місія держави – не заважати. І я в цілому цю думку поділяю.  Законопроект «Про дезінформацію» – яскрава ілюстрація слушності такої позиції.  І це ж далеко не перша спроба в історії української держави втрутитися і якось обмежити діяльність медіа.

Але в світі є й інші приклади. Збройні сили Великої Британії – один з найбагатших рекламодавців в Сполученому Королівстві. Але це не тиск, не втручання, це рівноправні партнерські стосунки на рівні «рекламодавець-виконавець». Таке співробітництво держави і креаторів, держави і медіа цілком має право на життя, більш того, як на мене, є найбільш ефективним та плідним.

На що здатна креативність в поєднанні з добром – читайте в інтерв’ю Ігоря Добруцького.

Теги: креативменеджмент

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи
Інсайти

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи

28 Травня, 2025

Війна, економічна нестабільність, змінений ринок — це реалії, у яких сьогодні працюють українські підприємці. Але для Іллі Неправди, співвласника студії Правда Studio і арт-директора низки креативних проєктів, виклики стали не...

Читати даліDetails

Креативна Практика розробила ребрендинг для найвідомішої української шрифтової платформи Rentafont

Ukrainian Creative Stories 2025 в Києві 29-30 травня: як звучить креатив сьогодні?

РЕКОМЕНДОВАНО

Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025
Інсайти

30+ визнаних експертів реклами і маркетингу виступлять на Ukrainian Creative Stories 2025

13 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025
Люди

Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025

28 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.