Бренд Canon Nordic та агенція Uncle Grey Copenhagen запустила нову ініціативу, яка має запобігти використанню у фальшивих новинах фотографій, зроблених журналістами. Фотографи зможуть використовувати базу даних Truthmark для захисту тієї правди, що стоїть за кожною фотографією. У цю глобальну базу фотографи та фоторепортери можуть завантажувати свої фото разом із реальною історією, яка супроводжує кожне таке зображення.
Truthmark дозволяє присвоїти кожному зображенню унікальний цифровий відбиток (digital fingerprint). Такі зображення лишаються захищеними авторськими правом і зашифровуються після їх завантаження у базу даних Truthmark разом із прикріпленою до них історією.
Якщо інші журналісти (та й взагалі будь-які читачі) бажають перевірити автентичність зображення, вони можуть задати пошук за цим зображенням у базі Truthmark і дізнатися про походження фото та його контекст.
Завдання міжнародної ініціативи Truthmark полягає у захисті демократії шляхом запобігання використанню журналістських фотографій з метою дезінформації.
Можна знайти чимало прикладів того, як фотографії використовуються для розповсюдження фальшивих новин. Наприклад, поширювана нещодавно стара добірка фото, яка показує пусті норвезькі лікарні, щоб переконати публіку у неправдивій історії про те, що інфікованих COVID-19 у цій країні практично немає.
Агенція Uncle Grey Copenhagen запрограмувала базу даних Truthmark з використанням технології цифрового відбитку, яка здатна розпізнавати зображення, навіть якщо їх було дещо змінено. Тобто, навіть якщо зображення було відредаговано, користувачі все одно будуть здатні знайти оригінал та правду про нього, якщо фотограф завантажив їх у базу.
Підтримка з боку журналістів
До запуску бази даних агенція Uncle Grey розпочала онлайн-кампанію, в рамках якої було взято інтерв’ю у фотографів-лауреатів конкурсу World Press Photo Айвора Прікетта (Ivor Prickett) та Джонні Хаглунда (Johnny Haglund), а також у журналіста Деніела Еттера (Daniel Etter), який свого часу отримав Пулітцерівську премію.
Перш ніж створити промо-ролик ініціативи Truthmark, креатори Uncle Grey взяли інтерв’ю у цих трьох фоторепортерів, у яких ті розповіли про своє занепокоєння тим, що хтось може використати їхні роботи у абсолютно неправильному контексті. Інтерв’ю стали складовою промо-ролика, а фото цих журналістів наразі завантажені у базу даних.
Кампанія у підтримку ініціативи Truthmark проводиться насамперед у соцмережах, оскільки саме вони є основним джерелом проблеми дезінформації. Ця кампанія також спрямована на те, щоб спонукати публіку критичніше ставитися до контексту, в якому вони бачать документальні фотографії, і в разі виникнення сумнівів перевіряти, чи не зіткнулися вони з фальшивими новинами.