Чорна п’ятниця вважається найбільшим розпродажем світу, і масштаби цієї події з року в рік лише ростуть. Але замість гучно розрекламованих продажів фінський бренд одягу Pure Waste цього року спільно з благодійною організацією психологічної підтримки HelsinkiMissio запропонував натомість «купити друга» для людей, які потерпають від самотності. Тобто у такий оригінальний спосіб зробити благодійний внесок.
Як показують опитування Global Survey, по всьому світу більше третини всього дорослого населення почувають себе самотніми. І чимало людей намагаються боротися із цим почуттям за допомогою шопінгу, який часто лише погіршує проблему, призводячи до депресії.
Тому фінська громадська організація HelsinkiMissio та бренд Pure Waste і вирішили об’єднати свої зусилля. У Чорну п’ятницю всі продукти в онлайн-магазині цього бренду було замінено на пропозиції зробити благодійний внесок на користь HelsinkiMissio. Але оформлені ці пропозиції Pure Waste були у вигляді закликів «купити друга».
Як зазначає на своєму сайті бренд, жодна людина в ході цієї кампанії не постраждала. Кожен «пожертвуваний друг» становить насправді благодійний внесок у 25 євро. Ця сума є достатньою, щоб компенсувати допомогу спеціально підготованого волонтера HelsinkiMissio для якоїсь самотньої людини.
Туула Колліандер, гендиректорка HelsinkiMissio, пояснює: «Чорна п’ятниця є найбільшою комерційною подією року, але для самотніх людей вона часто стає найчорнішим днем за рік. Тому ми й обрали саме цей день, щоб привернути увагу до проблеми самотності».
Виробник одягу Pure Waste, зі свого боку, ніколи раніше Чорну п’ятницю не відзначав, оскільки це суперечить цінностям бренду. Ця компанія є першопрохідцем в галузі вторинної переробки текстилю, і одяг вона виготовляє виключно з переробленої бавовни, знаходячи застосування відходам текстильної індустрії.
З огляду на все це, така колаборація благодійної організації і соціально свідомого бренду є цілком логічною ідеєю.
Креативним партнером кампанії є агенція TBWA\Helsinki.
Ерно Рейнікайнен, старший креативний директор TBWA\Helsinki, зазначає: «На щастя, ми вже були свідками того, як деякі свідомі бренди відсторонюються від тієї комерційної істерії, яку втілює в собі Чорна п’ятниця. Ми раді можливості працювати з брендами і організаціями, які, так би мовити, «ловлять цей момент», щоб протидіяти наслідкам цього дня і застосувати його натомість для добрих справ».
Читайте також:
Сміття та футболки на все життя: що продавали британські екоініціативи у Чорну п’ятницю 2020.
Чорна п’ятниця 2021: 70% роздрібних маркетологів стурбовані технічними проблемами.