• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Бізнес

Чи може штучний інтелект бути автором винаходу?

30 Квітня, 2020
Час прочитання: 1 хв.
A A
Чи може штучний інтелект бути автором винаходу?
Share on FacebookShare on Twitter

Цього тижня Відомство з патентів і товарних знаків США постановило, що штучний інтелект бути автором винаходу не може. Такого рішення Відомство дійшло у зв’язку з двома патентами, які були подані на реєстрацію. В одному мова йшла про упаковку для харчових продуктів, а в другому – про ліхтар. І обидва ці винаходи були створені системою штучного інтелекту під назвою DABUS.

Своє рішення Відомство з патентів аргументує, зокрема, тим, що в патентному законодавстві США винахідники позначаються людськими термінами «хто», «він», «вона» тощо. Зі свого боку, група, що подала ці патентні заявки на реєстрацію, стверджує, що юридичне поняття «особа» цілком можна застосувати й до машини, хоча Відомство й відмовилося тлумачити його настільки широко. «Чинне законодавство передбачає, що лише фізична особа може бути вказана як автор винаходу у патентній заявці», – оголосило Відомство з патентів.

Ці патенти були подані на реєстрацію минулого року організацією Artificial Inventor Project. Науковці направили заявки одночасно в американське, британське та європейське патентні відомства. І у Великобританії та Євросоюзі їм вже відмовили, також постановивши, що штучний інтелект DABUS, створений дослідником Стівеном Талером (Stephen Thaler), не може вважатися винахідником з тих само юридичних причин.

Чи може штучний інтелект бути автором винаходу?

Питання принципове

Щоправда команда Artificial Inventor Project жодним чином не стверджує, що штучний інтелект має бути власником патенту. Науковці лише наполягають на визнанні того, що штучний інтелект бути автором винаходу в принципі може.

Цей нюанс може виявитися актуальним в ситуації, коли систему штучного інтелекту (таку, наприклад, як суперкомп’ютер IBM Watson), створювали сотні чи навіть тисячі програмістів. А потім комп’ютер сам розв’язав поставлену перед ним задачу. Якщо ніхто з людей не працював над винаходом досить тісно, щоб вважатися його автором, тоді, як побоюються науковці з Artificial Inventor Project, такий патент взагалі неможливо буде зареєструвати.

Також учасники цього проєкту переконані, що вказівка на штучний інтелект як на винахідника посприяє інноваціям у цьому напрямі, оскільки цінність таких машин стане очевидною.

Втім, доки законодавство не зміниться, штучний інтелект і надалі сприйматиметься всіма як інструмент для винаходу, а не як сам винахідник.

У жовтні минулого року Відомство з патентів США вже піднімало це питання і навіть проводило опитування публіки щодо того, кому мають належати авторські права на контент, створений машиною.

Джерело

Теги: авторские правасуспільствотехнології

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025

Український ринок комунікацій балансує між традиційними підходами та новими викликами. З одного боку, ми спостерігаємо зростання Digital ринку – за даними Всеукраїнської рекламної коаліції, у 2024 році він збільшився на...

Читати даліDetails

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

MRKTNG марафон від MMR зібрав понад 400 учасників у Києві для навчання та обміну досвідом

РЕКОМЕНДОВАНО

Бізнес та Інновації

«Спільний успіх – справа кожного»! MAKE SENSE створили комунікаційну кампанію для УКРПРОМІНВЕСТ-АГРО

17 Червня, 2025
Відповідальність

ВРК створює нову категорію в комунікаціях – Військова реклама (Military advertising)

20 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності
Інсайти

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності

25 Червня, 2025
«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України
Відповідальність

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України

24 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.